Olisiko lapsesi pettynyt jos saisi lahjaksi esim pyyhkeen tai lakanan?
Olen tässä miettinyt jo joululahjoja :) sukulaislapsille. Meille on syntymässä kolmas lapsi marraskuussa ja luulen, että joulun alla on muutakin hulinaa kuin jouluostosten teko.
Lapset ovat iältään 3, 6, 2x8 ja 2x10 vuotiaat. 3 vuotiaalle on vielä helppo ostaa jokin auto tms, mutta nuo vanhemmat ovatkin jo vaikeampia tapauksia. Tai olisihan sitä mitä ostaa jos olisi rahaa tarpeeksi. Olisiko huono idea ostaa lapsille lahjaksi jotkut lakanat tai pyyhkeet joillain lasten painatuksilla? Vai olisiko jotain muita parempia ideoita?
Kommentit (13)
Meillä kaapit (äidin hallinnoimalla reviirillä) pursuaa noita liinavaatteita, joten lapsi (5v) ei ymmärtäisi, miksi hänelle annettaisiin sellainen. Ne on äidin juttuja.
Mutta esim. ruokailuvälineet ja astiat ovat olleet ihan OK ja jopa saint paulia -kukka.
Lapseni ovat 3- ja 5-vuotiaat. Kuva on pääasia, jos kuva/aihe miellyttää, mikä tahansa (sukat, pyyhe, lakanat, t-paita) voi olla hurjan mieleinen.
Muistan omasta lapsuudestani, että ihka omat lakanat oli tosi ihana juttu. Pelkää tyynyliinakin käy, kun se vaan on ihka oma.
Yksi vinkki: osta/tee/osta uusi ja koristele itse jokaiselle lapselle oma tyyny (koristetyyny sängyn päälle). Tyynyyn voi lisätä (valmiinakin myydään tällaisia tyynyjä) yöpuvulle taskun.
Vierailija:
Muistan omasta lapsuudestani, että ihka omat lakanat oli tosi ihana juttu. Pelkää tyynyliinakin käy, kun se vaan on ihka oma
musta muovinen henkari (pojalla silloin ikää ehkä 4) oli ehdoton menestys.
Samoin aikoinaan yksi tavalllinen ilmapallo oli harras toive.
Mun siskon lapset oli ihan liekeissä, kun annoin niille roskikset, neulaa ja lankaa synttärilahjaksi, kun olin ärsyyntynyt niiden sotkuihin ja risoihin kamoihin.
Lapsista ei ikinä tiedä mistä ne innostuu. Pyyhe ja lakanat on arvokkaita lahjoja, ainakin näin äidin näkökulmasta toivoisin lapselle mielummin sellaisen lahjan, kuin jotain pehmoleluja, joita lapsi ehkä itse haluaisi.
No anoppi sitten vaihtoi mieltaan, ja myi meille ne lakanat, ja osti tytolle nukenrattaat ja nuken kamoja. Rattaat ovat ulkona leikkimokin katkoissa, mutta usein iltaisin tytto muistelee, etta joulupukki toi hanelle nama lakanat.
Dora on meilla muutenkin tosi pop.
Viime jouluna annoimme pojalle (tuolloin vähän yli 2v) lahjaksi Nemo-kylpypyyhkeen, ja se on ollut todella pidetty ja tärkeä. Lakanoissa tuo nyt lähes 3-vuotias suosii Muumeja ja Marimekon autolakanoita (joista jälkimmäiset ovat myös joululahja, tosin edelliseltä joululta, joten poika ei sitä muista, mutta hänelle on kerrottu että kummit ovat nuo lakanat antaneet). Nuo kaksi lakanasettiä vuorottelevat yleensä pojan sängyssä, jos hänen toiveitaan kysytään.
On opetettu sillä viisteen, että osaa arvostaa erilaisia lahjoja. Eivätkä pahemmin saa meidän lapset leluja lahjaksi, käytännöllisiä juttuja lähinnä.
meillä 4v on aivan onnesta hurmiossa aina kun saa käyttää pupu-lakanoitaan. ihastui niihin heti. ja on poika...
juuri pussilakanasetit! Tytär sai Barbie-lakanat ja poika sai spiderman-lakanat ja aivan myytyjä olivat! että jos kuvat/aihe on lapselle tärkeä ja mieluinen niin varmaan tykkäävät:)
Lapset ovat saaneet sukulaisilta Bionicle-pyyhkeen ja pussilakansetin, Starwars- pussilakanat, IKEA:n auto- ja muurahaislakanoita ja tykänneet kovasti. Myös Marimekon raidallinen pyyhe ja meikkilaukku oli koululaisen mielestä hieno lahja.
Mä ostin kummitytölle 5 vuotis lahjaksi bratz lakanat, ja sen jälkeen jäi mörköunet pois ku tykkäs niin kovaa.
Samoin pojan serkuille 3 ja 6 vee ostettiin joululahjaksi spiderman pyyhkeet.
ikää tuli pikkumiehelle 5v, joten meillä ei kolahtais lahjana just nyt. Tosin tykkää kyllä sitten käytössä lasten pyyhkeistä ja lakanoista.
ja on saatukin lahjaksi lakanoita, pyyhkeitä yms. äitikin tykkää, ne ei ainakaan ole mitään turhaa krääsää.