Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi etsiä kumppani ja hankkia lapsia?

Vierailija
02.05.2021 |

Olen kohta 31-vuotias akateeminen ns. paskaduunia tekemiä mies. Asun pääkaupunkiseudulla. Vihaan työtäni ja elämääni.

Valmistumisen jälkeen (noin 4 v sitten) yritin päästä ns. oman alan töihin. Lähetin tuhansia hakemuksia ja kävin useissa työhaastatteluissa, mutta minua ei koskaan valittu työhön. Vuosien yritysten jälkeen masennuin, söin lääkkeitä ja kävin terapiassa. Nämä eivät merkittävästi ole parantaneet olotilaani, sillä olen edelleen masentunut. Terveydenhuollon ammattilaisia lukuun ottamatta en ole kertonut kenellekään masennuksestani.

Nyt vanhempani ehdottavat, että minun tulisi tässä iässä jo hankkia kumppani ja lapsia. Miksi? Miksi minun pitäisi etsiä kumppani ja hankkia lapsia, jos elämä on niin onnetonta? Olen yrittänyt parhaani ja hankkinut apua työnhakuun, mutta se ei ole auttanut. Nykyisessä työpaikassa voin jatkaa enää 5 kk, sen jälkeen työt loppuvat. En tiedä miten saan töitä työttömänä, kun en saa niitä nytkään. Sitä paitsi tulevaisuudessa työpaikkoja on entistä vähemmän, kun kaikki lähes kaikki toiminnot automatisoidaan ja robotit hoitavat valtaosan töistä (pl. tietyt akateemiset alat, sote, cleantech ym.).

Näin ollen... miksi siis pitäisi hankkia kumppani ja lapsia? Kertokaa te.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista. Haaveilen ikuisesta unesta ja että pääsisin pois täältä. Minä en ole halunnut tähän maailmaan syntyä. Silti täällä vain ollaan. En tiedä miksi. Kärsimystä tämä on omalla kohdallani.

Vierailija
22/32 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tolla asenteella varustetulle en suosittele parisuhdetta.Pilaat oman elämäsi lisäksi sen toisenkin elämän tolla ruikutuksella.

Sulla on ollut mahis kouluttautua uudelleen, säästää rahaa, muuttaa työn perässä pois pk-seudulta vaikka minne mutta siinä sä olet ja säälit itseäsi.

Ei sulla ole mitään annettavaa kenellekään koska vaan uhriudut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia vastauksista. Haaveilen ikuisesta unesta ja että pääsisin pois täältä. Minä en ole halunnut tähän maailmaan syntyä. Silti täällä vain ollaan. En tiedä miksi. Kärsimystä tämä on omalla kohdallani.

Ongelma on se että sä odotat jonkun pelastavan sut ja haluat jutut valmiina. Jos sä haluaisit töitä sä muuttaisit sinne missä niitä on tai opiskelisit alaa joka työllistää. Tai edes sijoittaisit.

Mutta sä haluat vaan valittaa ja vänistä.

Vierailija
24/32 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään aio hankkia. Ei se nykyisin edes ole mitenkään epätavallista, silti minullakin tuli tämä ”valaistuminen” ihan vasta. Sinkkuna viihtyy oikein hyvin. Eipähän ole mitään ylimääräistä draamaa, parisuhderiitoja ja hankalia vauva/uhma/teini-ikäaikoja kestettävänä. Ja palkankin saa käytettyä ihan vain itseensä. Kissan ajattelin hankkia, mikä kuulostaa kliseeltä. :)

N27

Vierailija
25/32 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satkulla nahkaa silloin kun haluaa. Varmasti huolehtivat ehkäisystä.

Vierailija
26/32 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vielä ole hankkinut kumppania / lapsia? Myöhäistä tuossa iässä. Juna on ns. jo mennyt. Toki lavatansseista voi jonkun löytää.

Miksi tämä kommentti saa näin paljon alapeukkuja? Valitettavasti tuo on karua realismia.

Vierailija
27/32 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se että sä odotat jonkun pelastavan sut ja haluat jutut valmiina. Jos sä haluaisit töitä sä muuttaisit sinne missä niitä on tai opiskelisit alaa joka työllistää. Tai edes sijoittaisit.

Mutta sä haluat vaan valittaa ja vänistä.

Luitko ap:n alkuperäistä tekstiä? Tyyppi  asuu pääkaupunkiseudulla, valmistunut suht nuorena yliopistolta ok-alalta ja hakenut myöskin apua työllisyysongelmiin ammattilaisilta. Tuo on kyllä totta, että valittaminen ei auta. Ap voisi miettiä alan vaihtoa.

Vierailija
28/32 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne viisi naisten vihaamaa kirjainta...!

Kuule, jokaikinen nainen toivoo ja jopa yllyttää teitä palstamiehiä tallustelemaan reippaasti omille teillenne. Jostain syystä vaan palaatte tänne kitisemään ja vinkumaan aina uudelleen ja uudelleen. Mitä kä perkle siinä on ettei sinne omille poluille voi mennä ulisematta? Kukaan ei nää jää teitä kaipaamaan, joten miksi ette tee omasta elämästämme mukavaa? MIKSI?

Mitä tuossa ulistiin? Valittiko joku ettei saa naista?

Vai tarkoitatko että omilla teillä on täysin ilman kontakteja muihin ihmisiin?

Tyhmäkö olet?

Vierailija
29/32 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko akateeminen koulutus  :D

t. amis, 20 vuotta työkokemusta, liksa n.5000+bonukset, 0 päivää työttömänä elämän aikana, naimisissa, harrastaa ja matkustelee

elämä on hyvää

Vierailija
30/32 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on naisten vihaamat kirjaimet? Jokin kirosana? Onko tämä jokin palstatermi?

MGTOW. U l i miehet kuvittelevat että naisia harmittaa kun he eivät saa toosaa.

No teidän reaktioista joku voisi näin tosiaan kuvitella.

Ei muuten mennyt ihan nappiin sinun määritelmäsi... MGTOW on sama asia kuin vapaaehtoisesti sinkku.

Vierailija
31/32 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on sellainen elämänvaihe, jota monet myös 30 v kriisiksi kutsuvat. Perheestä haaveileville selkeämpää aikaa kuin niille muille. Olet ehkä kuunnellut liikaa muita, etkä omaa intuitiotasi, etkä siksi ole (vielä) löytänyt omaa juttuasi ja paikkaasi tässä elämässä. (Älä välitä, hakusessa se on meillä monella muullakin :D) mutta kun löytäisi sen omannäköisen elämän, niin siitä saa sitä puuttuvaa täydennystä tyhjän tuntuiseen elämään. Mitä siis sinä haluaisit ja mitä sen eteen voisi/ pitäisi tehdä? Monet meistä on tänne tehty sen toimesta että vanhemmat sai sillä merkitystä elämäänsä, olet oikeassa että paljon järkeä ei koko hommassa ole :D

Vierailija
32/32 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava aihe. Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi