Kysy mitä vaan - Olemme ostamassa noin 800K€ perheasuntoa Hgistä
Meillä on 2 asuntoa myynnissä ja kiikarissa noin 800K€ asunto Helsingin kantakaupungista. Voi tuntua jostain kalliilta, mutta tuolla rahalla saamme 80-100m2.
Mitä siihen sanot?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
7 on mulla enemmän tilillä kuin 80€, mutta ei todellakaan 800K€. Kun entiset asunnot on myyty ja asuntolaina nostettu, niin hetken aikaa on 800K€+ tilillä, mutta se on vain hetken. Pitää ottaa varmaan kuva, heh. t.ap
Se asuntolaina ei ikinä sun tililläsi käy, eli jo tästä tietää että koko postaus on p*skapuhetta.
Mitä toi K tuossa hinnassa tarkoittaa? Lyhenne mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, ei ole kuin jugendtalosta Etu-Töölöstä tai Kampista. t. ap
Asuin kaikkiaan 20 vuotta ensin Kampissa ja sitten Etu-Töölössä, joten ehdin havaita että kummallakaan alueella ei ole Jugend-taloja. Nyt asun Jugend-talossa joten tiedän, mikä on Jugend-talo.
Perun sanani. Pohjoisella Rautatienkadulla taitaa olla yksi Jugend-talo. Sinnekö ap muuttaa?
47 pikkuiseen hiirenloukkuhun tietysti. Joo, lapselle riittää yksi makkari, niin me aikuisetkin saadaan omamme. Ei tartte muuttaa olkkariin tai siivouskomeroon. T ap
Vierailija kirjoitti:
Kilo, eli tuhat.
Vierailija kirjoitti:
Kiloa eli tuhatta. Joistain se lienee hauska ilmaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin kaikkiaan 20 vuotta ensin Kampissa ja sitten Etu-Töölössä, joten ehdin havaita että kummallakaan alueella ei ole Jugend-taloja. Nyt asun Jugend-talossa joten tiedän, mikä on Jugend-talo.
Mietin ihan samaa. Kamppi ja Etu-Töölö ei ehkä ole parhaita alueita muutenkaan nykyään. Katsoisin asuntoa espan eteläpuolelta jos vaan lompakko kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on nänyt Annankadulta kuvan ja Etu-Töölö hmm. olisiko katsellut Museokadulta kuvia? Kyllähän niitä jugendina myydään. Mutta ap. ei ole ostamassa yhtään mitään, kuhan kuluttaa aikaansa.
62 niinkö? Pankki maksaa tulevan asuntolaina suoraan ostajan tilille. Oikoo. No sitten ollaan jossain 600k€+ hetken
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7 on mulla enemmän tilillä kuin 80€, mutta ei todellakaan 800K€. Kun entiset asunnot on myyty ja asuntolaina nostettu, niin hetken aikaa on 800K€+ tilillä, mutta se on vain hetken. Pitää ottaa varmaan kuva, heh. t.ap
Se asuntolaina ei ikinä sun tililläsi käy, eli jo tästä tietää että koko postaus on p*skapuhetta.
Ei myöskään ne ”entisten asuntojen” myyntirahat, koska jos sellaisia asuntoja olisi, niin tuskin olisivat velattomia. Pitäisi vähän selvittää asuntokauppoihin liittyviä asioita ennen kuin alkaa aivopiereskelemään aihevapaalla.
En ihmettele asunnon hintaa, mutta sen sijaan olen ihmetellyt ihmisten hinkua asua keskustassa. Jos minulla olisi 800t budjetti, en todella laittaisi sitä keskusta-asuntoon. Ostaisin 100-150 neliötä esim. Jollaksesta tai Hevossalmesta. Piha, luonto ja meri tuovat enemmän mukavuutta kuin Korkeavuorenkatu, jonne pääsen halutessani käymään.
Minulla ei toki edes tuota budjettia olekaan. Olen elämänlaatuni todella tyytyväinen tässä alle 400t rivarissa korttelin päässä merestä. Ja mikä hienointa, minulla on tähän varaa ihan yksin, en tarvitse kumppania jakamaan elinkustannuksia. Miesystäväni voi pitää oman asuntonsa.
Vierailija kirjoitti:
62 niinkö? Pankki maksaa tulevan asuntolaina suoraan ostajan tilille. Oikoo. No sitten ollaan jossain 600k€+ hetken
Et ole tainnut koskaan hakea asuntolainaa? Ei sitä summaa ostajan tilille siirretä, voi herranjumala sentään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siellä näkyy hetken vaikkei siellä nostettavissa olekaan.
48 kiitos, hyvällä mielellä. Jotenkin vielä moni asia auki ja jännittää, miten kaikki menee, mutta luottavaisena silti.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele asunnon hintaa, mutta sen sijaan olen ihmetellyt ihmisten hinkua asua keskustassa. Jos minulla olisi 800t budjetti, en todella laittaisi sitä keskusta-asuntoon. Ostaisin 100-150 neliötä esim. Jollaksesta tai Hevossalmesta. Piha, luonto ja meri tuovat enemmän mukavuutta kuin Korkeavuorenkatu, jonne pääsen halutessani käymään.
Minulla ei toki edes tuota budjettia olekaan. Olen elämänlaatuni todella tyytyväinen tässä alle 400t rivarissa korttelin päässä merestä. Ja mikä hienointa, minulla on tähän varaa ihan yksin, en tarvitse kumppania jakamaan elinkustannuksia. Miesystäväni voi pitää oman asuntonsa.
Jostain landelta saa jo kartanon 800k€, puolellakin tuosta summasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siellä näkyy hetken vaikkei siellä nostettavissa olekaan.
Näin arvelin. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 10 v Jugend-talossa Kampissa. Kalevankadulla.
77 niin saa! Se on hurja ajatus. T ap
Ja en ole valmis muuttamaan maalle enkä usko, että jaksaisimme kartanon työläyttä.
52 on just sopiva. Lisää lapsia ei ole todennäköisesti tulossa. t ap