Kylmä sää vaan jatkuu. Tuleeko kesää olkenkaan?
Kommentit (84)
Mut jos ei edes tuulis niin paljon ja kovaa jatkuvasti, niin olisi helpompi kestää kylmyyttäkin.
Ainakin säästää mp-vakuutuksissa kun ei vielä tarvi ottaa liikenteeseen :)
Mutta pahasti tämä ennakoi tuskallisen kuumaa kesää kun sekä talvi että kevät olleet poikkeuksellisen kylmiä. Vuoden keskilämmöthän ei normaalisti suuremmin vaihtele vaan se kuumuus tulee sitten toisena ajankohtana kompensoimaan kylmää aikaa.
Saakohan Islantiin jo matkustaa? Pakenisi mahdollista kuumuutta heinäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin säästää mp-vakuutuksissa kun ei vielä tarvi ottaa liikenteeseen :)
Mutta pahasti tämä ennakoi tuskallisen kuumaa kesää kun sekä talvi että kevät olleet poikkeuksellisen kylmiä. Vuoden keskilämmöthän ei normaalisti suuremmin vaihtele vaan se kuumuus tulee sitten toisena ajankohtana kompensoimaan kylmää aikaa.
Saakohan Islantiin jo matkustaa? Pakenisi mahdollista kuumuutta heinäkuussa.
Siinä tapauksessa toivon todella että se kompensoiva kuuma jakso osuisi syksyyn eikä kesään. Syys-marraskuussa saisi minun puolesta olla 5 astetta normaalia lämpimämpää.
Ilmaston lämpeneminen on mahtava juttu. Yrtti kasvaa kohta tuntureillakin. Jees suomi on ihan voittaja tässä ilmaston lämpenemisessä. Eikä sitä pysäytä mikään kun tilanne on raha vs luonto. Talouskasvu on aina se tärkein juttu niin sama ottaa hyvä asento ja nauttia kaikeasta vielä kun voi. Eikä pilata hyvää kuplaa ikävillä totuuksilla. Sensuuriin kaikki mikä ei palvele pyhää rahaa.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Kesä alkaa 5.6.
Maatilalla kun asuttiin niin edesmennyt mummo sanoi, että kaikki kylvöt pitää tehdä 10.6. jälkeen. Sen jälkeen hallan vaaraa ei pitänyt enää olla. Olen kuitenkin lapsuudessani nähnyt senkin, että heinäseipäiden päällä oli lunta. Siis ei pelkkien seipäiden vaan heinä oli jo korjattu.
Ainahan vielä vappuna on tällaista. Ihan normaalia ja ainakin tänne ensi viikolle luvattu +16. Se lämpö tulee toukokuun puolen välin jälkeen yleensä hyvin nopeasti. Itse uskon, että tulee kuuma hellekesä, koska sitä on edeltävätkin kesät olleet ja lisäksi oli kylmä luminen talvi, joka on yleensä yhteydessä hellekesään. ;)
Kyllä se sieltä tulee! Nyt on vielä kevät, ei kesä.
Ihan normaalia vappusäätä. Kesä alkaa parin viikon päästä.
Monesti siinä joskus helatorstain jälkeen alkaa kunnolla lämpenemään. Joskus on alkanut jo aikaisemmin, muttei aina eikä se tarkoita sitä, että kesä olisi peruttu. Itse uskon kuumaan kesään aivan kuten edellisetkin kesät. +30 raja menee taatusti rikki tänäkin kesänä.
ei suomessa voi tulla kesä vielä tähän aikaan vaikka
mistä luet nettiä.
vasta kesä-heinä on vasta bikinikeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se ilmastonlämpeneminen ja Golfvirran hidastuminen teettää. Lentäkää vain Espanjaan lämmittelemään ja ostakaa joka vuosi lisää uusia toppatakkeja vanhojen lisäksi, niin saadaan entistä tuulisempaa ja kylmempää tänne Suomeen.
Lentämisestä se ei ainakaan johdu, sen on koronakriisi osoittanut: lennot lähes nollassa, mutta maapallon kuormitus ei juurikaan ole vähentynyt.
Lennot lähes nollassa? Käy huviksesi Helsinki-Vantaan lentoaseman läheisyydessä, niin näet että lentokoneita tulee ja lähtee jatkuvasti.
Ja HEL on suhteellisen hiljainen lentokenttä.
Aamulla paistoi aurinko ja vein chilit ja tomaatit terassille. Ei mennyt kauaa kun meni pilveen ja lämpöä enää 13 astetta joka liian vähän.
Viime vuonna oli sama juttu että kevät kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Kesä alkaa 5.6.
Kesän alkamispäivästä ei ole varmuutta. Mulla kuitenkin elämä alkaa 28. 5 kun työt loppuu. Siis neljä viikkoa, 26 päivää joista 18 työpäiviä. Tuntuu aika hyvältä kun suolakaivoksen päivät alkaa käydä vähiin. Ooh kesä ja ja nautintojen maksimointi. Uuh mä niinku melkeen jo leijun.
Kesä, elämä ja työt alkaa 5.6. 🎢🎡🎠😄
Vierailija kirjoitti:
Kesä alkaa 5.6.
Kesän alkamispäivästä ei ole varmuutta. Mulla kuitenkin elämä alkaa 28. 5 kun työt loppuu. Siis neljä viikkoa, 26 päivää joista 18 työpäiviä. Tuntuu aika hyvältä kun suolakaivoksen päivät alkaa käydä vähiin. Ooh kesä ja ja nautintojen maksimointi. Uuh mä niinku melkeen jo leijun.
Kesä, elämä ja työt alkaa 5.6. 🎢🎡🎠😄
Aivan sääliksi käy tuollainen. En koskaan tule ymmärtämään miten joillekkin työ on elämää??? Jos ihan saisin valita niin eläisin kuin hefnerr. Luulen että moni muukin mies valitsisi saman jos voisi. Mitä sitä turhaa selittelemään mikä ois sitä parasta.
Jokainen viileä päivä on lähempänä syksyä! 🙃
Ilmastonmuutosta tarvittaisiin. +10 astetta olisi hyvä.
Viileää saa olla jatkossakin. Vältytään persenäyttelyltä.
Onhan tässä vielä reilu neljä kuukautta, ennen kuin alkaa tosissaan viilenemään. Elokuuhan on yksi parhaista kesäkuukausista.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Vappunahan tunnetusti pitäisikin olla jo kesäkelit...
Huoh!
Huohoti huohoti huoheliini.
Ihana viileys ja tulevalla viikolla luvassa LUMIsateita tänne eteläänkin!