Keskustelujen tallentaminen asiakkaan tietämättä?
Olen ollut aika tiiviisti tekemisissä sosiaalityöntekijöiden kanssa. Heidän hommansa on ollut ilmeisesti pitää minua silmällä siltä varalta, että toteutan suunnitelmani hengen ottamisesta itseltäni. Kivoja ihmisiä ovat, ja tosiammattilaisia. Nyt kuitenkin mielessäni on herännyt epäilys siitä, että yksi heistä tallentaa keskustelujamme. Epäilenkö turhia vai tiedättekö tällaista tapahtuneen? Sallittuahan se ei varmasti ole.
Kommentit (8)
Ei saa tallentaa etukäteen kertomatta.
Ne on kuvanneet susta myös videoita. Ja ajatuksistasi.
Täsmennän: minulle ei ole kerrottu etukäteen ja tiedän toki, ettei tallentaminen ole sallittua. Haluaisin vain tietää, epäileekö joku tällaista tapahtuneen itselleen tai tietääkö asiasta muuten vain.
Ap
En tiedä miten viranomaisilla menee mutta ainakin perus tallaaja saa nauhoittaa keskustelun missä itse on soittajana tai vastaajana eikä siitä tarvitse kertoa toiselle osapuolelle.
Öööh.. Kysy? Mielestäni yksityishenkilö saa äänittää, mutta muiden kuuluu ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Öööh.. Kysy? Mielestäni yksityishenkilö saa äänittää, mutta muiden kuuluu ilmoittaa.
En missään tapauksessa kysy, koska kiinnijääminen olisi tuolle virkamiehelle hyvin noloa. Meillä on niin mukava yhteishenki, etten halua turmella sitä.
Olisi vain kiva kuulla, onko joku muu ollut huomaavinaan erikoista käyttäytymistä.
Ap
Miksi se ei olisi sallittua? Riittää, että asia kerrotaan etukäteen.