Teille kaikille tiedoksi, jotka halveksutte työtäni koska olen pelkkä siivooja:
-kukaan ei hengitä niskaani työpäivän aikana ja saan tehdä itsenäisesti
-saan liikuntaa töissä, ei tarvitse lähteä salille
-samalla voi kuunnella musiikkia tai äänikirjoja
-kun työpäivä on ohi, en uhraa sekuntiakaan miettien työasioita
-tällä alalla töitä riittää niin paljon kuin suinkin jaksaa tehdä
-vessassa ja tauolla saan käydä just silloin kun sattuu huvittamaan
-kotiin voin lähteä milloin huvittaa kunhan hommat on tehty
Ja joo, palkka ei päätä huimaa, mutta sillä kuitenkin elää mikä on pääasia.
Kommentit (56)
Joillakin ei vaan mene kaaliin se, että kaikki ihmiset eivät ole kunnianhimoisia uraohjuksia jotka haluavat "muuttaa maailmaa" toisin sanoen tehdä paljon rahaa ison pomon taskuun. Työ on pelkkä työ, sillä sipuli. Siitä saa rahaa, millä voi ostaa ruokaa ja maksaa laskut. Ei sen tarvitse olla yhtään sen kummoisempi juttu.
Miksi itse käytät tuossa sanaa "pelkkä" siivooja? Kuulostaa ettet arvosta itsekään. Jätä tuo "pelkkä" pois.
Minä en ainakaan halveksi siivoojia vaan arvostan heitä. Minulle siivoamimen on sen verran raskasta, että ihmettelen kuinka joku jaksaa tehdä sitä joka arkipäivä työkseen. Sitäpaitsi mielenterveyteni ei kestäisi siivoamista joka työpäivä monen tunnin ajan. Sen verran vastenmielistä se on minusta.
Harvempi varmaan halveksii siivoojaa, hehän tekevät tärkeää ja usein rankkaakin työtä. Jos mun pitää sanoa ammatti jota halveksun, se on puhelinmyyjä. Pelkkiä ärsyttäviä häiriköitä.
Miksi täällä on joka päivä siivoojahullun aloitus?
En minä ainakaan koskaan ajattele mitään sen ihmeellisempää siivoojasta kuin kaupan kassasta tai roskakuskista tai huoltomiehestäkään. Kaikki tekee työtä mitä tarvitaan ja hienoa että joku tekee.
Vai niin, yritän nyt ryhdistäytyä ja miettiä jotain muuta sisältöä juttuihisi, alat jankuttamaan vain yhtä samaa.
Minäkin olen siivooja ja katsoinpa tuossa juuri, että palkkaa on tulossa liki 4000 euroa kuukauden töistä. Teen työni 8-16 välisenä aikana, mutta yleensä olen töissä noin klo 8:30-15. En työskentele koskaan viikonloppuisin tai arkipyhinä, pidän ainakin viisi viikkoa lomaa vuoden aikana ja valitsen itse asiakkaani. Olen ihan tyytyväinen tähän ja pidän työstäni. Minua ei ole ikinä halveksittu ja en usko, että niin tullaan koskaan tekemäänkään.
Oma filosofinen kantani on että muulla ei ole väliä kuin ihmisen sisäisellä onnellisuudella, ja tämä on aina +-0 oli työ, varallisuus, sosiaalinen status, ulkonäkö jne. mitä hyvänsä. Aivot pitävät huolen, että onnellisuuden taso pysyy vakiona ympäristöstä riippumatta. Silloin ei ole mitään väliä onko ammatiltaan siivooja vaiko toimitusjohtaja. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa, ja ne kumoavat toisensa ja lopputulos on +-0.
Ei liity siivoojiin, mutta muistan kun meillä yläasteella opettaja varoitti oppilaita että jos ei opiskele kunnolla niin tavataan sitten 15 vuoden päästä mäkkärin kassalla. Ironista tässä on se, että olen filosofian maisteri mutta minua ei kelpuuteta edes sinne mäkkärin kassalle.
Ei kai kukaan halveksi , maailma ilman siivoajia olisi aika karmeeta.
Mietin kuinka voisin kertoa meidän rappusiivoojalle, että pidän arvossaan hänen tekemää työtä.
Voisin minäkin olla siivoja, jos olisi koulutus siihen. ( luullakseni vaatii koulutuksen tänä päivänä.
Siivoaminenhan on just trendikästä nyt. Koronan aikana äärimmäisen tärkeää ja tarkkuutta vaativaa puuhaa jotta pitää pöpöt kurissa. Katsokaa vaikka miten suosittuja on Auri Kanasen Tiktokit.
Itse olen ihan ylpeä työstäni ja äärimmäisen tyytyväinen siitä, ettei korona tai mikään muukaan vie töitäni.
t. laitoshuoltaja sairaalassa
Ainakin teet rehellistä työtä etkä ketkuile kuin kansanedustaja tai kaupunginjohtaja. Onko esim Ben Z... koskaan elämässään tehnyt työtä???
Itse otin määräaikaisen siivoojan pestin ja sain säästöön 11 000 e.
Nyt tyytyväisenä osa-aikaisena elelen!
Vierailija kirjoitti:
Ainakin teet rehellistä työtä etkä ketkuile kuin kansanedustaja tai kaupunginjohtaja. Onko esim Ben Z... koskaan elämässään tehnyt työtä???
Tai se äippälomalla oleva kommari
Vierailija kirjoitti:
Ei liity siivoojiin, mutta muistan kun meillä yläasteella opettaja varoitti oppilaita että jos ei opiskele kunnolla niin tavataan sitten 15 vuoden päästä mäkkärin kassalla. Ironista tässä on se, että olen filosofian maisteri mutta minua ei kelpuuteta edes sinne mäkkärin kassalle.
Olipa typerä opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Meillä kanssa kyllä kotona halveksuttiin tehdastyöläisiä. Nyt kaikki sitten ollaan paniikissa opiskeltu - ettei nolata sukua.
Shittiä
Tein siivoustyötä 12 vuotta, tykkäsin siitä työstä ja siivouskohteiden asiakkaat olivat suorastaan ihania. 😊
Todella tärkeä ammatti, kaikki eivät silti arvosta tarpeeksi. Ja palkka saisi todellakin olla paljon parempi.
Tsemppiä kaikille siivoojille, olette tärkeitä. 🙂
Ei kai kukaan oikeasti halveksu siivoojaa yläasteen jälkeen?