Voi herran jee. Teini mököttää kun en luvannut lähteä poikien kanssa "ajelulle ja mökkeilemään"
On 16v, osa kavereista "jo" 17. Yksi sai joskus huhtikuun alussa ajokortin. Olivat suunnitelleet että olisivat ajaneet sillä autolla mun mökille mökkeilemään 270 kilometrin päähän. Olisi kuulema ollut kiva viettää siellä ihan rauhassa aikaa. Ymmärrän, mutta mun mielestä silti typerin idea pitkään aikaan.
Teini on ihan raivona kun kerroin että mun mökille ei ole mitään asiaa tollasella lössillä, josta en kaikkia edes tunne enkä muutenkaan luota lastani noin kokemattoman ja nuoren pojan kyytiin.
Ollut yksin huoneessaan mököttämässä koko vapun, muut kuulema lähteneet pitämään hauskaa. Ei suostu edes puhumaan mulle.
Kommentit (77)
Hyvä, että estit. Tuollaiset reissut altistavat nuoria homo- tai lesbokokeiluihin joista eheytymiseen voidaan vaatia vuosien työ.
Meidän poika, ainut lapsi, täytti just 18v, mutta kyllä me annettiin sen jo 13-vuotiaasta matkustella junalla ympäri Suomea nettikavereita tapaamassa. Näin jälkeenpäin ajatellen oli ehkä kuitenkin vähän liian nuori.
14-vuotiaana hänellä oli jakso, jolloin ei halunnut lähteä meidän kanssa etelänlomamatkoille (käymme pari kolme kertaa vuodessa viikon reissuja rantalomakohteissa). Vuoden oli sitten itsekseen nämä viikot kotona, ja ihan hyvin meni. 15-vuotiaasta sitten taas jo tykkäsikin lähteä reissuun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän poika, ainut lapsi, täytti just 18v, mutta kyllä me annettiin sen jo 13-vuotiaasta matkustella junalla ympäri Suomea nettikavereita tapaamassa. Näin jälkeenpäin ajatellen oli ehkä kuitenkin vähän liian nuori.
14-vuotiaana hänellä oli jakso, jolloin ei halunnut lähteä meidän kanssa etelänlomamatkoille (käymme pari kolme kertaa vuodessa viikon reissuja rantalomakohteissa). Vuoden oli sitten itsekseen nämä viikot kotona, ja ihan hyvin meni. 15-vuotiaasta sitten taas jo tykkäsikin lähteä reissuun mukaan.
Teillä kävi hyvä tuuri, että poika palasi reissuilta kotiin. Tuntemattomien "Nettikavereiden" joukossa pyörii sellaisia viheltäjiä, että voi olla tyytyväinen jos sattuu saamaan lapsensa ylipäätään takaisin vain hyväksikäytettynä. Koskee niin tyttöjä kuin poikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä kävi hyvä tuuri, että poika palasi reissuilta kotiin. Tuntemattomien "Nettikavereiden" joukossa pyörii sellaisia viheltäjiä, että voi olla tyytyväinen jos sattuu saamaan lapsensa ylipäätään takaisin vain hyväksikäytettynä. Koskee niin tyttöjä kuin poikia.
Turha liikaa demonisoida. Itse en ainakaan tykkää sellaisesta kulttuurista, missä lähtökohtaisesti suhtaudutaan epäileväisesti muihin ihmisiin, ja kaikkialla ympärillä nähdään potentiaalisia p3d. 4reita ja r415ka.ajia.
Minulla on samanikäinen poika ja mökki suunnilleen yhtä kaukana eikä tulisi mieleenkään päästää häntä sinne ilman yhtään aikuista omalla kyydillä, vaikka fiksuja poikia ovatkin kavereidensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha liikaa demonisoida. Itse en ainakaan tykkää sellaisesta kulttuurista, missä lähtökohtaisesti suhtaudutaan epäileväisesti muihin ihmisiin, ja kaikkialla ympärillä nähdään potentiaalisia p3d. 4reita ja r415ka.ajia.
13 v. yksin pitkin Suomea tuntemattomia nettikavereita tapaamaan on riskinottoa ja välinpitämättömyyttä.
No eihän 16 v mikään aikuinen ole, sen huomaa jo tuosta mököttämisestä, ihan oikein toimit. Valitettavasti miehiä nykyään sama koskee aina tuonne 30-40 ikävuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Millainen poikasi on AP? Onneksi olen vielä alle 30 ja muistan millaista oli olla teini. En tiedä olenko poikkeus, mutta aika samanlainen olin jo 16-vuotiaana. Kyllä se teki ison loven äitisuhteeseen, kun minusta, kunnollisesta teinistä luultiin aina pahinta. Ei se, että on 16v tarkoita että on heti valmis harrastamaan kimppakivaa ilman ehkäisyä, käyttämään huumeita ja juomaan itsensä sairaalakuntoon heti kuin silmä välttää. Kyse on lähes aikuisista ihmisistä, ketkä varmasti osaavat lämmittää itse saunan ja katsoa, että hormit ovat auki jne. Jos ovat osanneet perheen yhteisillä mökkiviikonlopuilla, niin mihin ne taidot hetkessä taantuisivat?
Humala tainnuttaa monet taidot. Enkä minä teininä lämmittänyt meidän saunaa tai mökkiä. Etenkin talven jäljiltä keittiön hella tupsautti erittäin helposti savut sisälle.
-ohis
Hmmm. Ite olin ton ikäsenä 2 päivää festareilla. Oltii vuokrattu mökki. Kuski oli 18v. Eikä ollu ees kännyköitä. Hyvin meni ja hengissä säilyttiin kaikki
Vierailija kirjoitti:
Millainen poikasi on AP? Onneksi olen vielä alle 30 ja muistan millaista oli olla teini. En tiedä olenko poikkeus, mutta aika samanlainen olin jo 16-vuotiaana. Kyllä se teki ison loven äitisuhteeseen, kun minusta, kunnollisesta teinistä luultiin aina pahinta. Ei se, että on 16v tarkoita että on heti valmis harrastamaan kimppakivaa ilman ehkäisyä, käyttämään huumeita ja juomaan itsensä sairaalakuntoon heti kuin silmä välttää. Kyse on lähes aikuisista ihmisistä, ketkä varmasti osaavat lämmittää itse saunan ja katsoa, että hormit ovat auki jne. Jos ovat osanneet perheen yhteisillä mökkiviikonlopuilla, niin mihin ne taidot hetkessä taantuisivat?
No,ensinnäkin: perheen kanssa mökkeillessä ainakin meillä me vanhemmat lämmitänme saunan jne. Lapseni eivät ole koskaan tehneet sitä, joten pitäisi ensin opettaa heille tuo.
Toinen, olennaisempi asia on, että joukossa tyhmyys tiivistyy. Ap voi hyvinkin luottaa poikaansa, mutta mukaan olisi lähtenyt liuta muitakin teinejä, joita hän ei ole ikinä edes nähnyt. Kuski, joka ei omaa juuri lainkaan ajokokemusta.
Minusta ap toimi avan oikein.
kannattaa nyt nauttia lapsesi seurasta, koska muutettuaan pois ei ole sinuun enää lainkaan yhteyksissä. Muutaman vuoden päästä tulet tänne itkemään kun et ole nähnyt lapsenlapsia ollenkaan koska jostain kumman syystä lapsesi katkaissut välit sinuun.
juu oikein teit alaikäisen kuuluu totella vanhempiaan joskus ehkä 25 v plus voi jo päästää kaverien kera mökille sitä ennen ehdoton stoppi kun kustaan nurkalle oksennusta on kaivossakin asti ja pas´ka pötky vitsinä paljussa ja ketään ei näy kun itse menee niin ala saatana siivoamaan sotkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos noin ilkeästi ilmaiset itseäsi lapselle, kuin kirjoitat, en ihmettele että mököttää.
Ideassa ei ollut mitään vikaa, olisit miettinyt teinin kanssa yhdessä jotain muuta kivaa tai säännöt mökkireissulle, sen sijaan että tyrmäsit tyhmänä ideansa.Ilkeästi, mitä tuossa oli ilkeää? Kukaan tervepäinen vanhempi ei päästä noin kokematonta porukkaa noin pitkän matkan päähän omalle mökilleen. Pelkästään häkä on ilmeinen vaara.
Vastuullinen vanhempi olisi jo tuollaiset asiat huolehtinut aiemmin. Ei takan tai saunan lämmittäminen mitään rakettitiedettä ole.
Kyl ny tulet uuneihin pitää ekaluokalla osata laittaa. Tietty jos kerrostalossa asuu eikä mökkiä ole, niin sitten ei osaa aikuisenakaan, niitäkin on nähty.