Voi herran jee. Teini mököttää kun en luvannut lähteä poikien kanssa "ajelulle ja mökkeilemään"
On 16v, osa kavereista "jo" 17. Yksi sai joskus huhtikuun alussa ajokortin. Olivat suunnitelleet että olisivat ajaneet sillä autolla mun mökille mökkeilemään 270 kilometrin päähän. Olisi kuulema ollut kiva viettää siellä ihan rauhassa aikaa. Ymmärrän, mutta mun mielestä silti typerin idea pitkään aikaan.
Teini on ihan raivona kun kerroin että mun mökille ei ole mitään asiaa tollasella lössillä, josta en kaikkia edes tunne enkä muutenkaan luota lastani noin kokemattoman ja nuoren pojan kyytiin.
Ollut yksin huoneessaan mököttämässä koko vapun, muut kuulema lähteneet pitämään hauskaa. Ei suostu edes puhumaan mulle.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos noin ilkeästi ilmaiset itseäsi lapselle, kuin kirjoitat, en ihmettele että mököttää.
Ideassa ei ollut mitään vikaa, olisit miettinyt teinin kanssa yhdessä jotain muuta kivaa tai säännöt mökkireissulle, sen sijaan että tyrmäsit tyhmänä ideansa.Ilkeästi, mitä tuossa oli ilkeää? Kukaan tervepäinen vanhempi ei päästä noin kokematonta porukkaa noin pitkän matkan päähän omalle mökilleen. Pelkästään häkä on ilmeinen vaara.
Tyhmin idea pitkään aikaan jne.
Jotkut suhtautuvat teineihin alentuvasti ja kohtelevat heitä sen mukaan. Aloitus kuulosti just siltä että asenne on "teinit on tyhmiä ja lapsellisia".
No kyllä tähänkin ketjuun teinien kirjoittamat kommentit ON tyhmiä ja lapsellisia.
Teini-ikäisenä aivot nyt vaan on vielä keskeneräiset kehitykseltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään, miksi lapset joskus puukottavat äitejään...
Ne puukottajat kasvaa nimenomaan niistä mussukoista, joille rajat ja vastuu on jääny opettamatta.
Mutta todennäisesti siellä bensiksellä myydään sämpylöitä, joiden tilaaminen ei aiheuta paniikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat kyllä tosi kylmältä äidiltä.
Kylmä äiti antaisi pojan mennä ja tapattaa itsensä, rakastava äiti estää poikaa tekemästä tyhmyyksiä.
Saman ikäsiäisen (tytön) äitinä kommentoin, että en olisi päästänyt itsekään. Ei lukion / ammattikoiäulun ekaluokkalaiset ole vielä riittävän kypsiä tuollaiseen reissuun, pojat usein varsinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin typerä idea ansaitsee kyllä suoraan sanomisen. Jos lapsi pitää äitiään noin tyhmänä, niin siitä voi jo äitikin sanoa vähän tiukemmin sanakääntein. Muistan kun 15v tyttäreni esitti aikoinaan jotain vastaavaa, niin minä vain nauroin.
Mitä typerää tuossa ideassa sinun mielestäsi on? Mielestäni idea oli oikein hyvä, mutta ap sen vain pikkumaisuudessaan torppasi ja pilasi poikansa vapun. Olisiko asia ollut eri, jos poika ja kaverinsa olisivat olleet esim. neljä vuotta vanhempia?
Kyllä todellakin olisi ollut aivan eri asia, jos poika olisi neljä vuotta vanhempi JA mökki olisi hänen omansa.
Mutta sinun keskenkasvuisissa teiniaivoissa tällaiset asiat ovatkin vielä hakusessa muutaman vuoden.
En olisi päästänyt minäkään. Tuossa reissussa ei ole muuta kuin uhkia. Alkaen matkasta ja kuskin uuden karheasta kortista.
Teini mököttää aikansa, sille ei voi mitään, mutta sen kestäminen on vanhempien osa.
Kaksipiippuinen juttu, mutta ymmärrän kyllä ap:ta. Tuoreelle kuskille tuo on pitkä matka ja siihen vielä mahdollisesti mölyävät ja häiritsevät kaverit päälle. Toisaalta teinejä on kyllä myös fiksuja ja ap tuntee poikansa. Esim. minä ja mun kaverit oltiin teineinä ihan ”supernössöjä” heppatyttöjä. Olen vieläkin vähän katkera kun minua ei joskus päästetty kaverille yökylään kun äiti epäili että tehtäisiin jotain pahuuksia.
Olisiko jotain muuta vaihtoehtoa? Teineille sosiaalinen elämä on kuitenkin tärkeää. Kysy pojalta että olisiko jotain muuta mitä haluaisi tehdä kavereiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne ne kaverit sitten menivät?
Mistä minä tietäisin, kun ei poika mulle mitään suostu puhumaan. Ap
Ettei vain ole niin, että poikasi olisi päässyt mukaan porukkaan, jos olisi tarjonnut mökin, mutta kun ei onnistunut, ei kelvannut kaveriksi muuallekaan.
Olisin itse tehnyt saman päätöksen, jos et luota tarpeeksi teiniin ja hänen kavereihinsa niin ties mitä olisi voinut tapahtua ihmisille ja omaisuudelle. Kyllä teinisi voi puistossakin tissutella, siellä on sitä paitsi vaikeampi hukkua. Omaan teiniin luotin 17-vuotiaana tarpeeksi että päästin kaverinsa vanhempien mökille jos kustantaisivat lystin itse, reissu meni suuremmitta ongelmitta.
Tekstin lopussa kirjoitit että et luota poikaasi noin nuoren kuskin kyytiin, joka on ihan hyvä päätös. Itse vaan luulen että teinisi on kyseisen kaverin kyydissä jo ollut ja tieliikennelakia on varmastikin rikottu. Itse pidän matka-ajoa taajamarallia turvallisempana, isoilla teillä on kameroita ja yleisesti vähemmän kaahailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei vain ole niin, että poikasi olisi päässyt mukaan porukkaan, jos olisi tarjonnut mökin, mutta kun ei onnistunut, ei kelvannut kaveriksi muuallekaan.
Hyväksikäyttö mullekin tuli mieleen...
Ap kuinka tuoreita kavereita ne on kun et tunne? Tosi hyvä ettet päästänyt jos vähänkään epäilytti.
Luuletko oikeasti että tuo olis ollut eka kerta kun olisi ollut tuon teinin kyydissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden vuoden kuluttua taivas repeää, kun teini täyttää maagiset 18 vuotta. Onnea!
Teinikö ostaa oman bilemökin?
Ei taida sinulla paljon leikata?
Vierailija kirjoitti:
Ovi ja känny pois teiniltä. Ja verhot
Miksi ihmeessä? Mitä järkeä nyt siinä olisi tuossa tilanteessa?
Anna vaan pojan mököttää aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuinka tuoreita kavereita ne on kun et tunne? Tosi hyvä ettet päästänyt jos vähänkään epäilytti.
Syksyllä varmaan ammattikoulussa tavanneet. Satunnaisesti poika on niistä jotain puhunut. Ei kuitenkaan ole vaikka meillä ikinä käyneet. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos noin ilkeästi ilmaiset itseäsi lapselle, kuin kirjoitat, en ihmettele että mököttää.
Ideassa ei ollut mitään vikaa, olisit miettinyt teinin kanssa yhdessä jotain muuta kivaa tai säännöt mökkireissulle, sen sijaan että tyrmäsit tyhmänä ideansa.Ilkeästi, mitä tuossa oli ilkeää? Kukaan tervepäinen vanhempi ei päästä noin kokematonta porukkaa noin pitkän matkan päähän omalle mökilleen. Pelkästään häkä on ilmeinen vaara.
Tyhmin idea pitkään aikaan jne.
Jotkut suhtautuvat teineihin alentuvasti ja kohtelevat heitä sen mukaan. Aloitus kuulosti just siltä että asenne on "teinit on tyhmiä ja lapsellisia".Ei KUKAAN usko että olet muka tuon tosissasi kirjoittanut, kulta pieni....
Ai että kuulostat henkisesti kauniilta ihmiseltä :D
Kiitos!
Johtuu siitä että meillä on teinejä myös ja on helppo arvata mitä noilla mökkireissuilla tehtäisiin. Ja näin ollen ei kukaan järkevä lapsistaan välittävä mahdollista noita alaikäisten kännäysreissuja.
Juu samaa mieltä. Siellä olisi runkattu ringissä ja imetty pippeliä, enkä omaa mökkiänikään olisi antanut tuollaiseen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksikäyttö mullekin tuli mieleen...
Niin kossit on aatellu että saavat ilmaisen bilepaikan. Kun poika ei sitä onnistunut hankkimaan niin takki käännettiin...
En mäkään ois päästänyt. Silkkaa typeryyttä.
Millainen poikasi on AP? Onneksi olen vielä alle 30 ja muistan millaista oli olla teini. En tiedä olenko poikkeus, mutta aika samanlainen olin jo 16-vuotiaana. Kyllä se teki ison loven äitisuhteeseen, kun minusta, kunnollisesta teinistä luultiin aina pahinta. Ei se, että on 16v tarkoita että on heti valmis harrastamaan kimppakivaa ilman ehkäisyä, käyttämään huumeita ja juomaan itsensä sairaalakuntoon heti kuin silmä välttää. Kyse on lähes aikuisista ihmisistä, ketkä varmasti osaavat lämmittää itse saunan ja katsoa, että hormit ovat auki jne. Jos ovat osanneet perheen yhteisillä mökkiviikonlopuilla, niin mihin ne taidot hetkessä taantuisivat?