Ukko varpaan nivelen vieressä kipua ja turvotusta
Kihti tuo ei kai voi olla mutta voiko ukko varpaan nivel tulehtua yllättäen.
Haittaa elämää kun joudun kulkemaan sandaaleissa kun muissa ei kestä kävellä.
En tiedä myöskään loukanneen jalkaani.
Kommentit (22)
Sulla on rikkaan miehen tauti! Onnea.
Lääkekuuri alkuun kihtiin ja ruokavalion muutos
Kihti? Niveltulehdusta? "Luuvalo"?
Kuulostaa vähän samanlaiselta kivulta kuin mitä minulla oli joskus 5-6 vuotta sitten, mutta en silloin tajunnut, mistä on kyse. No vuosien kuluessa onkin nyt muodostunut vaivaisenluu. Aargh.
Kannattaisi ehkä jumpata jalkaterää ja sitä niveltä pyörittelemällä jotain pientä palloa jalan ja sen nivelen alla ja mielellään jo ennen kuin mitään vaivaisenluuta muodostuu. Netistä löytyy ohjeita jalkajumppaan.
Kyllähän tuo luuvalolta kuulostaa.
Mulla on yliliikkuvat nivelet. Ensimmäinen kipeä paikka oli isovarpaan tyvinivelessä.
En voi kävellä kuin kilsan päivässä. En enää koskaan.
Nivelrikko. Riittävän leveälestisiä kenkiä.
kalan ja siipikarjan nahka.
äyriäiset ja simpukat.
sisäelimet.
palkokasvit, sienet ja parsa.
vehnänalkio.
hiivavalmisteet (leivinhiiva sopii)
olut.
Ihan selvästi kihti. Oletko nauttinut näitä ruokia/juomia viimeaikoina:
En sairasta kihtiä, mutta joskus paukahtaa hetkessä esim ahvenesta katkaravuista , sit juon paljon vettä ja vältän kaikkea noita.
Joskus tulee ja joskus taas ei vaikka syön määrättyä talaa ja olutta. Tulee ihan hetkessä., mut todella harvoin.
Hoikka ja liikunnallinen olen, mutta voin kuvitella , että jos oot ylipainoinen yms, voit olla toisi altis.
Mikään muu ei auta ,kuin ruokavalion tarkka muutos.
Oletko varma, että se ukko on varpaan nivelen vieressä? Ettei vaan päällä olisi, kun kerran kipua ja turvotusta aiheuttaa? Siirrä ukko heti pois.
Vierailija kirjoitti:
Ukkovarvas on yhdyssana.
Oletkovarma?
Jennia kirjoitti:
Kuinka suuri vaara kihdistä on raskaana olevalle naiselle.
Voi ei, etkai Silppu ole raskaana?
Jos joku ei siis tiennyt niin Jenni A on tämä satutäti Silppu/Varjoissa, joka esiintyy eri nimimerkeillä ja pitää blogia jonka jälkeen poistaa sen ja tekee uuden. Tiedän tämän naisen oikean nimenkin, mutten viitsi kertoa :D Viimeisin blogi oli "Jennin elämää ja vähän muutakin" jota mainosti tällä profiilillaan, nyt on poistanut blogin. Uutta odotellessa!
Kihti se on.