Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v itkee joka päivä ties mistä asioista. Mikä on?

Vierailija
01.05.2021 |

Tänään itki kun ei saanut ennen ruokaa lähteä kaverille. Ei ollut mikään lyhyt itku, vaan yli 20 minuuttia. Hirveä ryminä kuulu vain hänen huoneesta kun purki kiukkuaan. Tuollainen raivoaminen ei ole hänelle tyypillistä. Eilen itki siitä kun en antanut lähteä ulos 18 jälkeen. Asutaan vähän levottomalla alueella ja on vähän kaikenlaista porukkaa liikkeellä. Tuosta tuli niin mahdoton itkushow, joka kesti jossain muodossa noin tunnin verran. Eilen soitti myös itkuisena mulle koulun jälkeen että ei oo leipää ja hirveä nälkä. Viime viikolla itki aamulla kadonnutta sukkaa. Siitä oli ihan mahdoton päästä yli. Tällaisia juttuja on meillä nyt sattunut. Oo. Ihmeissäni. Ei ole tyypillistä hänelle.

Ennen ei itkenyt mistään, jos ei ihan oikeasti jotain sattunut. Nyt kaikista vastoinkäymisistä tulee itku. Tulee myös usein iltaisin ihan viereen pelaamaan puhelimella ja usein pyytää että voinko silittää. En tiedä onko tämä nyt jotain itsenäistymistä vai oireileeko jostakin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murkkuikä.

Vierailija
2/8 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain sattunut mistä voisi oireilla? Onko tyttö: ehkä kuukautiset on alkamassa ja hormonit heittelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää vanhemmuutta.

Vierailija
4/8 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, tulee teini ikään ja mahdollisesti kuukautiset alkaa parin vuoden tienoilla tai ennen. Voipi olla myös jotain ihastumistakin mikä pistää turhauttamaan kaikki pienetkin asiat ;) Jaksamisia ja keksikää jotain kivaa tekemistä yhdessä :) esim, vaikka jotain leikkejä missä lapsi saa nauraa tai joku hauska animaatio leffa, esim corgi-kuningatteren koiranpentu! Ja ruoasta voi kysyä mistä tykkää niin saa ottaa kaapista silloin jos haluaa kun nälkäkiukku yllättää :D

Vierailija
5/8 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut aina tuittupää, mutta samaan aikaan kuulemma muutuin yhtä mahdottomaksi. Kuulostaa tekstin sisältö kieltämättä tutulta. Murkkuikä niin kuin muutamat täällä totesivat. Ymmärrystä lapselle ja keskustelkaa. Lääkäriltä apua jos menee ihan mahdottomaksi.

Vierailija
6/8 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olla ihan samanlainen ja olen aikuinen. Tää on stressaavaa aikaa.

Vierailija
7/8 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa samanikäinen ennen tasainen tyttö on kauhean tunneherkkä. Samanalaiset jutut suututtaa, vaatteet,ruoka, riidat ulosmenosta. Lähteminen takkuaa. Jonkin verran on ollut kaveriongelmia kun olen saanut jotain kysyttyä. Mutta vanha tuttu kaveriporukka yhä kasassa eli vain pientä draamaa. Arvostelee minua monista asioista. Aika rankkaa. Jotain tykkää vielä perheen kanssa tehdä.

Vierailija
8/8 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimurrosikä. Muuta alueelle jossa ei ole stressiä, paineita ja uskaltaa mennä klo 18 jälkeen ulos, kuten normaalisti pitäisi voida mennä. Entä voiko ruokia ostaa kaappiin varalle. Voiko lohduttaa, olla empaattinen, kun itkee tai sukka katoaa, ei kestä sitten itku tuntia. Haluaisiko hän syödä omaan aikaan, jos ei maitakaan, miksi on tietty ruoka-aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi