Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokailutottumusten muuttaminen: voinko edelleen palkita itseäni herkuilla?

Vierailija
01.05.2021 |

Oon nyt n. kuukauden, puolentoista aikana vähentänyt herkuttelua ihan huimasti (tyyliin jopa karkki- ja sipsipussista päivässä yksittäiseen suklaapatukkaan, muutamaan keksiin tai pieneen jäätelöön päivässä) ja myös alkanut kokkailla enemmän itse ja pienentänyt annoskokoja muutenkin. Nyt kaadoin kulhoon about puolet isosta sipsipussista ja aattelin herkutella vähän enemmän tänään koska tuntuu että se on ok kun ahmimisongelma ei oo niin vahvasti läsnä. Mut onko ok palkita itseään herkuilla jos niiden kanssa lähtee helposti käsistä?

Mainitsen vielä et tän 1 - 1,5kk ajan oon asunut perheenjäsenen luona eron ja yhteisestä asunnosta lähtemisen jälkeen, ja se on ehdottomasti auttanut mua paljon että ympärillä on ruoka-ajoista kiinni pitäviä ihmisiä ja herkuttelu useimmiten tapahtuu yhdessä ruokailun jälkeen. Oon kuitenkin muutaman viikon sisällä muuttamassa asumaan ihan yksin pitkästä aikaa, ja vähän jännitän et kuinka hyvin tää vasta löydetty ruokarytmi ja terveellisemmät annoskoot pysyy hallussa kun se on täysin riippuvaista itsestä. Oisko parempi olla vähän aikaa kokonaan ilman herkkuja, käydä päivittäin ostamassa joku pieni jälkkäri kävelylenkin yhteydessä vai miten menettelisitte? En haluais alkaa taas ahmia, mutta ultimaattisesti tavotteena on löytää tasapaino syömisessä ja mennä kohti terveellisempää suhdetta ruokaan, liikkumiseen, uneen jne. joten toivoisin ettei ainoa ratkasu ois just karsia kaikkia herkuks kelpaavia ruoka-aineita pois ainakaan pitkäaikasesti.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata palkita itseään herkuilla varsinkaan jos on taipumusta ahmimiseen, mutta toki ruoka voi liittyä palkintoon. Voit esimerkiksi käydä elokuvissa ja ostaa popcornia tai mennä perheen kanssa ravintolaan, jolloin palkintoon liittyy myös sosiaalisuus olennaisesti. Nämä eivät ehkä ole mitään jokapäiväisiä arkisia palkintoja. Joudut siis keksimään nyt jotain muuta kuin syömistä.

Vierailija
2/2 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihan niinku parhaaksi näet.

Sun kroppa, sun läskit😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla