Laitan lapselle lääkettä päiväkotiin. Laitan lääkkeen ruiskuun valmiiksi
lapulle kirjoitan, että oraaliliuos ventoline 3.5 ml per os tarvit hengenahdistukseen.
Onko liian yksinkertaisesti laitettu? Riittääkö, että laitan ruiskun, jossa lääkettä vain kassiin ja pyydän miehen sanomaan lääkkeestä. Mitä mieltä olette? En tiedä kuinka tarkaan pitää selostus laittaa...
Kommentit (36)
Ei jokainen voi tehdä niin kuin haluaa...
Kulkee repussa mukana päiväkodin ja kodin väliä. PK:in on toimitettu reseptistä kopio, pyysivät sitä... on kuulemma joskus ollut epäselvyyksiä annosten antamisessa kun vanhemmat ovat käskeneet antaa päivän aikana ja lopulta onkin selvinnyt että lapsi on saanut liikaa... sitten on etsitty syyllistä.
Kertaakaan eivät ole vielä päiväkodissa antaneet astmalääkettä lapsellemme, on aika lievänä. Olen myös neuvonut laitteen käytössä, babyhaler antovälineenä siis.
Vierailija:
Ei jokainen voi tehdä niin kuin haluaa...
annoksesta tai sisällöstä ei ole varmuutta. En ymmärrä mikä ongelma on antaa lääke alkuperäisestä pullosta läkärin ohjeen mukaan.
kompuraa ja lääkesumutinta pväkotiin. Pitää annostella vantoline ja polmicort yhdessä. Ja lääkettä voi antaa vain 2 kertaa vrk:ssa. Mutta ajattelin laittaa helpon lääkkeen pväkotiin, joka on kuiteski parempi kuin ei mitään.
Menipä tämä nyt hankalaksi. Kysyn huomenna päiväkodista ohjeita, miten lääke pitäisi heille toimittaa.
ap
niin kannattaa kyllä hankkia inhaloitava avaava lääke ja babyhaleri tai nebunette joka on päiväkodissa. Ja jos akuutti kohtaus iskee niin kyllähän sitä avaavaa lääkettä täytyy antaa enemmän kuin se 2 krt. päivässä.
farmaseutti ja astmalapsen äiti
että _eivät saa annostella_ lääkettä, vaan sen pitää olla valmiina annoksena. Joku vastuukysymys siinä oli taustalla. Ja meillä lääke oli valmiiksi ruiskuun vedettynä odottamassa kaapissa siltä varalta, että lapsi sitä tarvitsee. Mukana oli kopio lääkepullon lapusta.
kylläkin sen kanssa milloin lapsi lääkettä tarvitsi. Muutaman kerran hain lapsen päiväkodista jo aika sipissä, mutta inhimillistähän se on niin monen lapsen kanssa. Jäinkin pian lapsen kanssa kotiin kun pph paikka ei lapselle pystytty järjestämään.
Olen kyllä ollut muutaman vuoden ois työelämästä, mutta sellaisen
säännön muistan, että vain lääkärin määräämiä lääkkeitä voidaan
antaa. Eli sen perusteella pitäisi olla alkuperäisessä pakkauksessa
apteekin ohjeiden kera. Tuosta annosteluasiasta en osaa sanoa,
ovat säännökset tainneet tiukentua viime aikoina.
Mutta kysymällä selviää.
Kiva jos jaksat juurta jaksaen selventää asian hlökunnalle, se
aina helpottaa, jos samasta sairaudesta ei ole aiempaa kokemusta.
t.lto
lääkkeet ei mun mielestä koskaan pilailunaihe
ja kyllä olen päiväkodissa töissä! -47-
Joten jos oli antibioottikuuri kesken niin vetäisin lääkkeen ruiskuun. Astmalääkkeet lapsi osasi ottaa itse.
kannattaa antaa lääkkeet valmiiksi annosteltuina ja rautalangasta väännettynä ohjeet? Mikä olet koulutukseltasi? Lähihoitaja oletan. Lastenhoitajan koulutuksen saanut ei ikinä voisi noin naurettavaan virheeseen langeta.
ja jos minulle kerrotaan, että lääkkeet on mukana niin kertaan vielä ovella niiden käytön.
Olen lukiossa (alkaa minun kohdallani vasta 10.9, tuuraan päiväkodeissa sijaisena. Silti olen yksi hoitajista, en siis ole kenenkään " apuna" .
Ei sitä noin anneta, tai ei ainakaan pitäisi antaa, koska henkilökunnan täytyy tietää varmasti mitä annetaan. Yleensä siis lääkkeet täytyy viedä pakkauksissaan ohjeen kanssa.
Latinaa ovat.