Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen jälkivuoto

Vierailija
30.04.2021 |

Millaista se on? Kuin normaalit kuukautiset vai runsaanpaa? Paljon hyytymiä ja klimppejä? Kauanko se kestää? Millaisia siteitä suosittelet? Käytän yleensä kuukuppia, niin en oikeen tiedä siteistä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo varmaan vaihtelee. Itellä aika normi kuukautisten verran. Tavalliset siteet riitti. Neuvolan hoitaja suositteli että kannattaa olla mahdollisimman paljon ilman siteitä ja jopa housuja. Hameissa sit kuljin himassa viikon päästä synnytyksestä ja nopeasti vuoto lakkasi ja paikat parantui.

Vierailija
2/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi runsasta alkuun, jättimäiset siteet. Voi tulla isoja klönttejä, iso yöside alkuun niin pärjää. Hiljalleen vuoto heikkenee ja lakkaa lopulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo varmaan vaihtelee. Itellä aika normi kuukautisten verran. Tavalliset siteet riitti. Neuvolan hoitaja suositteli että kannattaa olla mahdollisimman paljon ilman siteitä ja jopa housuja. Hameissa sit kuljin himassa viikon päästä synnytyksestä ja nopeasti vuoto lakkasi ja paikat parantui.

Oliko sulla repeämiä, vai mihin tuo neuvo perustui?

Vierailija
4/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikon ne sairaalan vaipat, pari vk tosi paljon ja pari viikkoa vähemmän. Isoimpia siteitä mitä löytyy pari viikkoa, sitten tavallisia. Sitten rautaa puoli vuotta. En osannut odottaa.

Vierailija
5/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi runsasta alkuun, jättimäiset siteet. Voi tulla isoja klönttejä, iso yöside alkuun niin pärjää. Hiljalleen vuoto heikkenee ja lakkaa lopulta.

Tuollaisen kuvan olen saanut. Ovatko sellaiset ohuet mutta hyvin runsaille kuukautisille tarkoitetut yösiteet hyviä? Vai pitäisikö ottaa niitä pulleita vanumaisia siteitä, joilla ei meinaa jalat mahtua kiinni? Ne tuntuu luisuvan helposti paikaltaan.

Vierailija
6/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parina ensimmäisenä päivänä niin runsasta, että piti käyttää sairaalan isoja vaippaa muistuttavia kourusiteitä ja lahkeellisia alushousuja ja joka vessakäynnin yhteydessä piti vaihtaa side. Sen jälkeen muistutti enemmän kuukautisvuotoa ja muuttui myöhemmin ruskeaksi ja sitten keltaiseksi ja lopulta kirkkkaaksi. Noin kuuden viikon päästä vuoto oli ohi.

Vierailija
7/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla viikon ne sairaalan vaipat, pari vk tosi paljon ja pari viikkoa vähemmän. Isoimpia siteitä mitä löytyy pari viikkoa, sitten tavallisia. Sitten rautaa puoli vuotta. En osannut odottaa.

Aa saako niitä sairaalalta? Mä luulin, että täytyy itse ostaa valmiiksi kotiin. Tarkoitatko vaipalla niitä todella paksuja siteitä vai ihan oikeita vanhuksille suunniteltuja housuvaippoja?

Vierailija
8/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa ei ollut kuin yhtä kokoa siteitä, kätilö neuvoi laittamaan kaksi sidettä peräkkäin. Vuoto on aluksi niin runsasta, ettei yhdellä pärjää. Itselläni vuoto kesti tosi kauan, joku 8-10 vkoa. Ihan höpöjuttuja tuossa edellä, että voisi olla ilman sidettä ja housuja, ellei halua kodin näyttävän teurastamolta 😄

Vierailija
9/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto tulee kohdusta, siitähän on irronnut iso kappale eli istukka lapsineen. Kuukuppi on liian epähygieninen jälkivuotoon, samoin tamponit. Eikä varmaan muutenkaan tee mieli mitään tunkea synnytyksen runtelemaan vaginaan.

Vierailija
10/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen kuvan olen saanut. Ovatko sellaiset ohuet mutta hyvin runsaille kuukautisille tarkoitetut yösiteet hyviä? Vai pitäisikö ottaa niitä pulleita vanumaisia siteitä, joilla ei meinaa jalat mahtua kiinni? Ne tuntuu luisuvan helposti paikaltaan.

Synnytyslaitoksella on vessassa niitä jättimäisiä siteitä. Suosittelen käyttämään niitä. Itselläni ei olisi tavalliset paksuimmatkaan yösiteet riittäneet.

Vierailija
11/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi yksilöllistä! Mulla runsaat kuukautiset hyytymineen kaikkineen ja sen perusteella odotin että vaipoissa saa kulkea synnytyksen jälkeen. Niin paljon olin kuullut ja lukenut miten runsasta jälkivuoto yleensä on. Vaan mä pärjäsinkin ihan yösiteillä alusta lähtien, ja muistaakseni kotiin tullessa (oltiin se 2vrk sairaalassa vauvan syntymän jälkeen) pystyin käyttämään jo tavallisia siteitä. Yksi iso (siis rehellisesti nyrkin kokoinen) hyytymä tuli jälkivuodon aikana. Se on ihan normaalia eikä tarvi säikähtää.

Sen sijaan niitä vaippoja olis tarvinnut siinä vaiheessa kun synnytys käynnistyi vesien menolla ja vettä lirisi monta tuntia vähän väliä 😁 Joten suosittelen ostamaan edes yhden paketin kunnollisia isoja siteitä. Niitä saa kyllä sairaalastakin sitten ottaa mukaan. Ja vielä vinkki että jos menet synnyttämään autolla niin sellaisella kertakäyttöisellä hoitoalustalla missä on muovipinta alapuolella, kannattaa suojata auton penkki jos sattuu että menee vedet matkalla!

Vierailija
12/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa saako niitä sairaalalta? Mä luulin, että täytyy itse ostaa valmiiksi kotiin. Tarkoitatko vaipalla niitä todella paksuja siteitä vai ihan oikeita vanhuksille suunniteltuja housuvaippoja?

Siellä on semmoiset 20x40 cm suorakulmion muotoiset siteet. Ei mitenkään muotoillut. Niitä ja verkkopikkareita saa käyttää kun on sairaalassa ja omasta huoneesta ottaa ylimääräiset mukaan. Joka wc käynnin yhteydessä minäkin niitä olen vaihdellut. Kannattaa varmaan ostaa valmiiksi kotiin vähön kaikenlaista ettei tarvitse heti kauppaan lähteä. Vähemmän varmaan haittaa jos joku paketti jää yli.

Vierailija
13/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuolisin!!

Kilteinmies

Vierailija
14/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoto tulee kohdusta, siitähän on irronnut iso kappale eli istukka lapsineen. Kuukuppi on liian epähygieninen jälkivuotoon, samoin tamponit. Eikä varmaan muutenkaan tee mieli mitään tunkea synnytyksen runtelemaan vaginaan.

Sen takia mä kyselenkin siteiden perään :)

Vierailija
15/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytyslaitoksella on vessassa niitä jättimäisiä siteitä. Suosittelen käyttämään niitä. Itselläni ei olisi tavalliset paksuimmatkaan yösiteet riittäneet.

Onko ne tarkoitus teipata jesarilla kiinni vai miten ne saa pysymään paikallaan?

Vierailija
16/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako niitä isoja siteitä tai vaippoja synnytyssairaalasta kotiin mukaan vai pitääkö ostaa itse kaupasta ja mikä merkki olisi hyvä?

Vierailija
17/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne tarkoitus teipata jesarilla kiinni vai miten ne saa pysymään paikallaan?

Ihan samalla tavalla niitä käytetään kuin tavallisia siteitä. Ovat vain jättimäinen versio siteistä.

Vierailija
18/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkoitus teipata jesarilla. Pysyy niiden verkkohousujen avulla.

Vierailija
19/19 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tuli kuin saavista, sitten isoja hyytymiä, sen jälkeen päivä perus kk-vuotoa. Eniten yllätti kun noin viikko tuli sitkeää punaista limaa, siis yököttävää ehtaa limaa. Kysyin onko ok,mutta oli kun ei yhtään haissut. Lima vaaleni lopulta ruskeaksi ja loppui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä