Voiko joku luetella mulle EU:n elpymispaketin hyödyt?
Voiko joku luetella mulle EU:n elpymispaketin hyödyt?
Kommentit (48)
Sanna saa ainakin tulevaisuudessa jonkun korkean eu-viran. Jotain bonusta luvassa myös Anna-Majalle ja Tytti "isänmaallisuus on itsekästä" Tuppuraiselle. Kyllä varmaan koko hallitus saa ainakin karkkipussit. Että paljon hyötyä luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö muiden AINA ajatella puolestasi? Etkö voisi KERRANKIN ottaa itseäsi niskasta kiinni ja ottaa asioista selvää IHAN ITSE?
Eikö ap juuri sitä tee täälä hetkellä?
Hyödyt: italialla varaa alentaa veroja ja nostaa lapsilisiä. Espanjalla on varaa neljän päivän työviikkoon. Tarkoititko hyötyjä suomelle? Turhaan kysyit sillä niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö muiden AINA ajatella puolestasi? Etkö voisi KERRANKIN ottaa itseäsi niskasta kiinni ja ottaa asioista selvää IHAN ITSE?
Eikö ap juuri sitä tee täälä hetkellä?
Lisään vielä, että kuinka moni tutkii eu budjetin itse, ja ottaa yhteyttä kaikkiin eu edustajiin itse. Se kun olisi sitä ensikäden tietoa. Kaikki muu on toisenkäden tietoa. Myös uutisten lukeminen.
Kokoomus ja SDP romahtavat, perussuomalaiset nousevat.
Enemmän kuin 6 mrd joka menee vain kerran kankkulan kaivoon olen huolissani niistä 2 mrd jotka Suomen valtio saa tästä koijauksesta. Niillähän valtio perustaa virkoja ja virastoja jotka paisuttavat valtion budjettia 2 mrd. Ne virat ja virastot jää elämään. Se 2 mrd on siellä valtion menoissa pysyvästi ja kasvattaa 2 mrdlla joka vuosi valtion velaottotarvetta. Koko operaati on valtion rahanpesukoijaus jolla budjettiin saadaan lisää rahaa jaettavaksi hallituksen kavereille.
Se ei ainakaan lyhennä Myllypuron ruokajokoa joka ulottuu jo Kontulan puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Emme aiheuta yleistä katastrofia Eurooppaan hylkäämällä seitsenvuotisen budjetin. Emme menetä ”mainettamme ja vaikutusvaltaamme”.
Maineemme? Meitä pidetään entistä hölmömpinä tämän paketin myötä.
Vaikutusvaltaa meillä ei ole mihinkään Unionin tasolla. Ainoa vaikutusvaltamme olisi kieltätyminen näistä tulonsiirroista suomalaisilta muille.
Vierailija kirjoitti:
Suomen vienti ei romahda
Höpö höpö. Kyse on julkisesta taloudesta. Ei haittaa tai hyötyä Suomen business to business vientiteollisuudelle.
T. 35 vuotta Suomen viennin parissa
Vierailija kirjoitti:
Emme aiheuta yleistä katastrofia Eurooppaan hylkäämällä seitsenvuotisen budjetin. Emme menetä ”mainettamme ja vaikutusvaltaamme”.
Mainetta? Edes italialaiset eivät luota omaan valtiovaltaansa. Pitävät omia poliitikkojaan roistoina. Hölmöjä suomalaisia viedään kuin pässiä narussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä "vaikutusvallan menytys" minua huvittaa kaikista eniten. Ihan kuin Suomella olisi juuri mitään valtaa mihinkään paitsi jos äänestämään pakettia vastaan.
Aivan, jos suomalaiset nyt kaatavat paketin Saksa ja Ranska tajuavat, että kannattaa varmaan ensi kerralla pyrkiä myös Suomen tyytyväisyyteen.
Jos taas Suomi hyväksyy paketin, saa Suomi jatkossakin paketeissa huonon roolin, koska Suomeahan ei haittaa. Suomi on sellainen "anteeksi, että olen olemassa" -maa.
Sinäpä sen sanoit! "suomi on sellainen anteeksi että olen olemassa - maa."
Vierailija kirjoitti:
Sanna saa ainakin tulevaisuudessa jonkun korkean eu-viran. Jotain bonusta luvassa myös Anna-Majalle ja Tytti "isänmaallisuus on itsekästä" Tuppuraiselle. Kyllä varmaan koko hallitus saa ainakin karkkipussit. Että paljon hyötyä luvassa.
Tämä on se "Suomen maine" lyhyesti suomennettuna politiikan kielestä.
Italian,Ranskan ja Espanjan poliitikot ovat vuosikymmenet ostaneet suosionsa matalalla verotuksella ja leväperäisellä taloudenhoidolla ,nyt heidän konkurssinsa lähetessä meidän pitäisi sitten osallistua koronaan vedoten heidän taloutensa pelastamiseen. EI käy,saavat itse kiristää vyötään ja verotustaan,pelastakoot ja siivotkoot itse pankkinsa kuten suomikin teki.
Meidän omista politikoista löytyy maanpettureita jotka ovat valmiita myymään maansa omaa etuaan tavoitellessaan, tuohon olisi saatava jonkinlainen karanteeni /suoja-aika ,jos esim,suomalainen ministeri siirtyy hyväpalkkaiseen eu virkaan.
Kaiken tuon pelottelun ja uhkailun sekä ontuvat hyöty perustelut tuohon pas,,,ka pakettiin liittyen saa jättää omaan arvoonsa.
ps. olen EU myönteinen mutta en suostu maksamaan muiden töppäilyjä enkä laskuja enkä elättämään onnenonkioita joita eurooppaan vaeltaa.
Vierailija kirjoitti:
Annamme elvytystruiskeen EU-taloudelle ja toivomme että se auttaa myös meitä itseämme pidemmän päälle. Pandemia on ajanut kuitenkin EU:n talouden aika heikkoon jamaan.
Nimenomaan tuo on se ainut 'etu'. Eli harras toive kun olemme edelleen kiltti mallioppilas ja maksamme toisten maiden velkoja niin varmaan se jossain vaiheessa korvataan meille jotenkin. Ehkä sitten Pietarin edessä viimeisellä tuomiolla. Kannattaa myös huomata, että vaikka saamme pienen osan rahoistamme takaisin niin se ei ole vapaasti valtion käytettävissä vaan se menee vihersiirtymään ja muuhun hömppään johon rahaa ei kannattaisi käyttää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annamme elvytystruiskeen EU-taloudelle ja toivomme että se auttaa myös meitä itseämme pidemmän päälle. Pandemia on ajanut kuitenkin EU:n talouden aika heikkoon jamaan.
Tehokkaampaa olisi itse sillä 6 mrdilla elvyttää Suomea (ja elvytys voitaisiin myös tehdä oikea-aikaisemmin kuin jäykän EU:n kautta. Elvyttää kannattaa lamassa, ei noususuhdanteessa. Noususuhdanteessa elvytys ei lisää taloudellista toimintaa vaan nostaa hintoja ja syrjäyttää julkisilla hankinnoilla yksityisiä investointeja.
Tai jos noin suurta elvytystarvetta ei Suomessa ole, voitaisiin jättää se laina ottamatta, jolloin veronmaksajilla olisi tulevaisuudessa vähemmön verojen maksua.Älä höpsi. Suomalaiset on jo niin varakkaita ettei täällä tarvita enempää rahaa kenellekään.
Suomalaiset tienaavat keskimäärin 3 000 € kk. Se on paljon.
Ei ole suomalaisiin elinkustannuksiin suhteutettuna.
Vierailija kirjoitti:
Riski on EUn hajoaminen. Koko EUn rahoitus kaatuu ja Italia lähtee EU:sta ja samalla koko EU hajoaa. Sitten pelätään turvallisuuden puolesta ja yritetään paniikissa mennä NATOon, mutta se ylittää Putinin punaisen linjan ja Putin ottaa kassakaapista suunnitelman kuinka toimitaan jos Suomi ylittää punaisen linjan. Sen jälkeen voi tapahtua mitä vain.
Joku aika sitten Britannia erosi EU:sta, eikä EU hajonnut. Suomen äänestys elpymispaketista on siis isompi juttu.
Unkari saa maksettua venäläisille ydinvoimalansa osamaksut.
Kreikkalaiset saa tehdä lyhyttä työpäivää.
Virolaiset saa asfaltin sen toisenkin kaistan päälle.
Berlusconi voi pitää isompia bumbum-juhlia.
Olemme yhtä suurta perhettä!
Ei ole mitään saatavia. On vain menoja. Etkö ole tätä jo älynnyt?