Vannoin ettei minusta koskaan tule tylsää keski-ikäistä, mutta nyt kun olen 41 ei tosiaan huvittaisi mennä mihinkään baariin serpentiinit kaulassa!
Mielummin katson Apulannan keikkaa telkkarista, syön sipsejä ja juon limsaa. Lapset hyppii trampalla.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Mutta miten nyt enää pidetään hauskaa? Tylsyyttä voi siirtää katsomalla telkkaa sipsi kulhon kanssa, mutta miten pidetään kunnolla hauskaa keski-ikäisenä?
Hyvä kysymys! Kirjan lukeminen toki rentoiluttaa ja shoppailu on mukavaa, mutta eivät ne ole HAUSKAA. Mikä vastaa nelikymppiselle sitä, kun jorattiin frendien kanssa röökit suussa ja hörpittiin lonkeroa ekasta käteen osuneesta tuopista?
Tuo on hauskaa sen viitisen ensimmäistä kertaa elämässä silloin täysi-ikäisyyden kynnyksellä. Sitten se alkaa maistua puulta ja on vain typerää ja turhaa "sekoilua". Viihdyn parhaiten kotona läheisteni, kirjojeni ja tietokoneeni parissa. Ja toiseksi parhaiten viihdyn kivassa kohteessa matkalla tai Suomen luonnossa. Baarit eivät voisi vähempää kiinnostaa.
T. Kotikissa
Sama! Ihan tosissani ajattelin ettei baareissa hengailu voi koskaan käydä vanhaksi. No kyllä se vaan rupesi kyllästyttämään jo vuosia sitten.
Nuoremmat työtoverit ovat kiitollisia että löytyy vanhus istumaan töissä tämmöisinä juhlailtoina, he pääsevät bilettämään ja minä teen työt. Sopii mulle. Nuorena olisin vaihtanut aamuvukiin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, en minä koe, että joku on tylsä sen perusteella, ettei tahdo vetää serpentiinejä kaulaan ja pyöriä baarissa.
Musta se baareissa pyöriminen alkoi tuntua tylsältä. Onhan se kivaa välillä, mutta ei silloin kun joka paikassa älytön tungos ja jonot. Toisekseen nyt on vielä tämä koronahomma meneillään, niin ei viitsi lähteä baariin.
Ullanlinnanmäellå vapunpäivänä on kyllä ollut aina hauskaa ennen koronascheissea
Jos ei olis perhettä, huvittaisi todella paljon mennä pikkuhibrakassa johonkin baariin serpentiinit kaulassa.
Eihän tuo tylsää voi olla? Päin vastoin viihdyt kotona.etkä tarvii räkäkänniä ,joukolla ihmetellä maailman menoa.nuorikin olet!
Kävin baareissa joka ikinen viikonloppu, ja viikollakin usein ikävuodet 18-32. Näin 49-vuotiaana ei vaan huvita. Tai no pari kertaa ystävien kanssa on kiva käydä ihan pubissa istumassa. Muu ei olisi enää hauskanpitoa minulle.
Tänään kävin kuntosalilla päivällä, sitten ajoin moottoripyörällä pari tuntia. Nyt pelataan teini-ikäisen, eli nuoremman poikani kanssa pleikkarilla ja on kivaa.
T.nainen -72
Noo se on tämä korona vaan saant meidän paitsi vastuullisiksi myös vähän flegmaattisiksi ;) Ens vuonna sit taas!
N52
Itseä ei kiinnostaneet baarit edes nuorena. Viihdyin kotona. Nyt neljänkympin lähestyessä kotona alkaa olla tylsää, mutta en keksi mitään mielenkiintoisempaakaan. Matkustelu ehkä, mutta se ei nyt kannata.
Kolmekymppisenä ravintoloissa pyöriminen maistui jo puulta. Nyt riittää 1-2 irtiottoa vuoteen. Tämän päivän 40-vuotiaiden menon kauhistelijat ovat huomisen 40-kymppisiä. Tervetuloa sitten, kun sen aika on.
Mua ei ole koskaan kiinnostaneet ryysikset, jonot, narikat tai seisomapaikat baareissa. Ei parikymppisenäkään. Sen sijaan tykkään pubeista, terasseista, kotibileistä, pussikaljoittelusta ja kaikesta sellaisesta, missä pääasia on istua ja jutella kavereiden ja toisinaan tuntemattomienkin kanssa. Pidän siitä vieläkin, vaikka olen 46. Jaksan istua aamuyöhön, joskus aamuunkin. Saatan polttaa joskus tupakan tai pari, vaikka arkena en ole polttanut enää pariinkymmeneen vuoteen. Jotain on silti muuttunut. En enää vahingossakaan juo itseäni änkyräkänniin, en oksenna, riitele, itke tai sammu. Tiedän montako annosta on rajani. Minulla on aina hauskaa. Menen aina kotiin yöksi. Seuraavana päivänä en jää peiton alle voivottelemaan kuten nuorena tein, vaan olen oppinut että reippailu parantaa paljon nopeammin.
Mä päätin etten taatusti katsele Mikko Alatalon syntymäpäiviä telkusta mutta tässä sitä katsellaan ja nostalgiaa on tämä. En tiedä hauskasta mutta yllättävän mukavaa on tämä. Enkä kaiholla muistele baareja ja serpentiinejä vaan sitä kun olin lapsi ja lauloin näitä biisejä siskon kanssa.
Juuri tulin Espan puistosta. Massa voi istua vain hankalassa asennossa, tuli kylmä ja huovalta ylös nouseminen se vaivalloista olikin 🤦♀️.
Silti oli kivaa 😊.
N47
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Toki joskus tulee ikävä sitä nousukännin euforiaa baarissa ja nuorena, mutta kun ei siihen tunnelmaan enää pääse niin tulisi vain surkea olo koko hommasta, jos väkisin yrittäisi. Aikansa kutakin.
Naapuri ainakin pääsee ja on yli 50v. Joka viikonloppu nousukännim euforia.
kyl se tos päälle kolmekymppisenä alko tosiaan oleen baareissa notkuminen niin elähtänyttä että kaikki muut paikat, oma koti mukaanlukien, oli paljon mielenkiintosempia.
Alkoholista nautin edelleen, mut nyt muut viihdykkeet kun ne discot ja baarit.
N50-
Sama, mutta lasissa simaa. Se on vielä askelen keski-ikäisempää.
N42
Sinä nelikymppinen: Miksi et pidä kotonasi noita hauskoja juhlia.
Olen sinkku, ja minulla on usein uuden vuoden ja vapun juhlat kotona, joissa tosiaan on serpentiinejä, ilmapalloja, täytekakkua, voileipakakkua, nakkeja, perunasalaattia, sipsejä, viiniä, alkoholitonta sun muuta juomaa.
Elämä olis yksitotista ja joskus synkkääkin, jos mitään juhlia ei juhlisi eikä viettäisi.
Itse olen lapseton sinkku, mutta kun olen vapaalla vietän kaikkia juhlia ja merkkipäiviä joko läheisten sukulaisten tai ystävien kanssa,
Nyt vietän Vappua yksin, koska olen vuorotyössä ja aamuvuoroni alkaa la aamuna klo 7.00.
Kotoani joudun lähtemään töihin jo klo 6.00.
Ei ikä ole mikään rajoite minkään juhlan viettämiseen tai juhlimiseen.
Jos jokin rajoite on, se on ihminen itse, sillä kaikki eivät halua viettää mitään juhlapäiviä, eivät edes sinkut.
Luonnekysymys.
Sama täällä, ei jaksa eikä kiinnosta
N29