Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin rahastosäästämisen ja tunnen oloni typeräksi

Vierailija
30.04.2021 |

Joo, enpä juuri tiedä mitä olen tekemässä.... Mutta päätin alkaa pitkäjänteisesti säästämään sijoittamalla rahastoon. Tai oikeastaan aion kokeilla vuoden verran tällä tavalla:
Laitan tietyn summan joka kuukausi sekä rahastoon, että toisen samanlaisen summan säästöön toiselle tilille, jossa se ei kasva mitään korkoa, mutta ei myöskään häviä sieltä, ellen sitten itse sitä käytä.

Ja sitten katson onko se rahastosäästäminen samanlaista kuin laittaisi rahat rulettiin, vai saako sillä jotain aikaiseksi. Ja tämä on se kohta, kun tunnen itseni hölmöksi. Kun en kerran sijoittamisesta mitään tajua, niin eiköhän vain ne "sijoittamani" rahat päädy kaunistamaan jonkun toisen pankkitiliä...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun ei kannata tehdä yhtään mitään jos ymmärrys on noin matalaa tasoa.

Vierailija
2/9 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat jotain pankin valmista rahastoa. Sijoituskohteena ne nyt on aina vähän kehnoja, mutta useimmiten silti paljon parempia, kuin rahan makuuttaminen vain tilillä.

Muista, että aika on ystäväsi. Tee suunnitelmia joihin voit sitoutua vuosiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reps 😂

AV:lta aina parhaat neuvot - sijoittajallekin.

Vierailija
4/9 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve Fredman on rahastosäästäjä ja hän tietää aiheesta aika paljon, puhuu siitä usein instastoorissa. Hänen inspiroimana aion alkaa itsekin säästämään.

https://www.virvefredman.com/ostolakossa/kuinka-alkaa-sijoittamaan/

Vierailija
5/9 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa säästäminen vaatii harjoittelua, että yksinkertaisesti saa jäämään jotain, kannattaa silti.  Vähemmän tästä puhutaan.  Ei vaadi olla Einstein, vain kärsivällinen.

Vierailija
6/9 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin rahastosäästämisen(eläkesäästäminen) n.17v sitten. Laitoin alkuvuosina säännöllisesti joka kuukausi tietyn summan. Nyt viimeiseen kymmeneen vuoteen olen laittanut kerta vuoteen vain nimellisen summan. Nyt kun katson tiliäni niin sijoittamani raha on vähintäänkin tuplaantunut. Mulla on hajautettuna useampaan eri rahastoon. Kannattaa katsoa mitä rahastoja valitsee. Mulla oli vielä vuosi sitten osa rahoista takuusäästössä, mutta kun kurssit laskivat pohjiin, niin ostin niilläkin rahoilla paria hyvin menestynyttä rahastoa. 

Vierailija
7/9 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, itsekin tunsin itseni hölmöksi, kun aloin säästämään rahastoihin. Varsin nopeasti sitä kuitenkin innostui seuraamaan, miten rahastolla menee ja on ollut kiva nähdä konkreettisesti miten rahaston arvo kehittyy.

Vaikeinta oli tehdä se päätös mitä rahastoa ostaa ja millaiset kulut on ok. Sitten pitikin päättää enää vain summa, jonka kuukausittain säästää. Nälkä kasvaa syödessä ja nyt mietin pitäisikö ostaa enemmän samaa vai etsiä toinenkin rahasto.

Vierailija
8/9 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Eikö sinulaisillesi finanssineroille ole aina parempi, kun tyhmiltä otetaan rahat pois?

t. ap

Vierailija
9/9 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen 5 kk tuotto minulla yli 7000 euroa.

Ei huono rahastosijoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi