Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v hoitolapsi repii minulta tukkaa päästä jos ei saa älypuhelinta, minua on kielletty antamasta älypuhelinta

Vierailija
30.04.2021 |

Joskus sitä miettii että olisin vaikka joku puhelinmyyjä ennemmin kuin nykyinen työni.

Saan 8€tunti, mikä on sinänsä ihan hyvin, opiskelija kun olen. Mutta tämä ongelma on ja pysyy. Jos tyttö ei saa tukasta kiinni, repii käsivarsia. Vanhemmat sanovat, että pidä vaan tytön käsistä kiinni silloin kun raapii tai repii. Ei oikein toimi tai täällähän olisi pian myös poliisit ja lastensuojelu huudon takia. Enkä myöskään hennoisi pitää rimpuilevaa huutavaa lasta väkisin paikoillaan.

Antaisitko älypuhelimen ajatuksena "eimitäänväliä" vai jaksaisitteko jotain muuta tuolla palkalla?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo lapsi tarvitsee osaavamman hoitajan. Kyse ei ole apn vähättelystä, vaan siitä että pitää tunnistaa lapsen ongelmat, hän tarvitsee tukea. Missään nimessä ei voi lapsen käytöshäiriöitä sivuuttaa täysin antamalla älypuhelin/rahaa/karkkia... tai sitten käyttää voimaa osaamattamana ja pidellä lasta väkisin paikoillaan.

Sulla ei ilmeisesti kuitenkaan ole alan koulutusta, joten luovuttaisin ihan saman tien ja neuvoisin vanhempia hakemaan ammattiapua.

Ei siihen koulutusta tarvita, että saa lapsen pidettyä paikallaan. Suurimmalla osalla vanhemmistakaan ei ole alan koulutusta, mutta silti saavat kiukkukohtaukset hallintaan. 

No kyllä siihen todellakin JOTAIN tarvitaan, joko kokemusta tai koulutusta. Nyt jos on 8e/h opiskelija siellä hoitajana ja miettii että "pitäskö mun vaan antaa se puhelin ja miettii et ihan sama..." niin osaamistaso ei nyt riitä, ei lähellekään.

Isolla osalla vanhemmista ei ole MITÄÄN kokemusta lapsista ennen kuin tulevat äidiksi tai isäksi. Silti pärjäävät vallan mainiosti. Ei sitä kokemusta saa, jos ei opettele. 

No en kyllä ottais omien lasten kohdalla ketään opettelemaan lastenhoitoa, jos lapsi on haastava. En ainakaan jos kuulisin että mietteet on vähän tota linjaa, että jaksaisko nyt tehdä kasvattavia valintoja vai ei.

Vierailija
22/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa pitäisi olla jo jokin selkeä keino estää tuollainen käytös. Sinun ei pidä joutua väkivallan kohteeksi. Mitä vanhemmat tekevät, jos lapsi käyttäytyy noin? Toivottavasti ei ainakaan käytä fyysistä voimaa, niin kuin sinulle neuvovat. Toimivampi keino saattaisi olla puhelimen käyttöoikeuden evääminen kokonaan, jos käyttäytyy noin. Kyllä tuo vaikuttaisi ihan ongelmakäytökseltä, jos tuo puhelin on noin tärkeä.

Entäs jos "käyttöoikeuden eväämisestä" huolimatta käyttäytyy väkivaltaisesti? Paijaatko päätä vai sanoitatko tunteita?

Okei, kolahtiko pahastikin? Kasvatatko kenties kotonasi älypuhelinkahelia?

Sinuun näytti kolahtavan, kun et kykene edes vastaamaan kysymykseen asiallisesti. Minun aikuinen lapseni saa käyttää älypuhelintaan ihan niin kuin itse haluaa. Eikä tietääkseni ole ketään hiuksista sen takia vetänyt. 

Just, ai että pitäisi asiallisesti vastata henkilölle, joka itse pottuillen kuittailee muille jotain. Joo ei. Vain asiallisiin kysymyksiin voi vastata asiallisesti.

Ihan asiallisesti tuossa kysyttiin. Sinä itse otit sen loukkauksena. Taisi osua arkaan paikkaan.

t. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo lapsi tarvitsee osaavamman hoitajan. Kyse ei ole apn vähättelystä, vaan siitä että pitää tunnistaa lapsen ongelmat, hän tarvitsee tukea. Missään nimessä ei voi lapsen käytöshäiriöitä sivuuttaa täysin antamalla älypuhelin/rahaa/karkkia... tai sitten käyttää voimaa osaamattamana ja pidellä lasta väkisin paikoillaan.

Sulla ei ilmeisesti kuitenkaan ole alan koulutusta, joten luovuttaisin ihan saman tien ja neuvoisin vanhempia hakemaan ammattiapua.

Ei siihen koulutusta tarvita, että saa lapsen pidettyä paikallaan. Suurimmalla osalla vanhemmistakaan ei ole alan koulutusta, mutta silti saavat kiukkukohtaukset hallintaan. 

No kyllä siihen todellakin JOTAIN tarvitaan, joko kokemusta tai koulutusta. Nyt jos on 8e/h opiskelija siellä hoitajana ja miettii että "pitäskö mun vaan antaa se puhelin ja miettii et ihan sama..." niin osaamistaso ei nyt riitä, ei lähellekään.

Isolla osalla vanhemmista ei ole MITÄÄN kokemusta lapsista ennen kuin tulevat äidiksi tai isäksi. Silti pärjäävät vallan mainiosti. Ei sitä kokemusta saa, jos ei opettele. 

No en kyllä ottais omien lasten kohdalla ketään opettelemaan lastenhoitoa, jos lapsi on haastava. En ainakaan jos kuulisin että mietteet on vähän tota linjaa, että jaksaisko nyt tehdä kasvattavia valintoja vai ei.

Ok.

Vierailija
24/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen älypuhelinta? jos lapsen, niin vanhemmat ottavat mennessään. Jos vanhempien, niin vanhemmat ottavat mennessään. Jos sinun, niin älä ota sitä mukaasi. Pyydä vanhempia ostamaan ei-älypuhelin pakollisia soittoja varten. Päähäsi tuollaista lasta hoitamaan mennessä laitat pehmustetun paidan, johon olet ommellut kypärämyssyn kiinni. Vanhemmat varmasti maksavat sekä paidan että myssyn.

Tai sitten hankit toisen paikan etkä mene enää tuonne.

Vierailija
25/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut juuri mitään kokemusta kun sain lapsen, koska ei ollut sisaruksia ja kavereilla ei ollut vielä lapsia. Ihan hyvä että muilla lasta hoitavilla tahoilla OLI sitä kokemusta ennestään...

Vierailija
26/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen älypuhelinta? jos lapsen, niin vanhemmat ottavat mennessään. Jos vanhempien, niin vanhemmat ottavat mennessään. Jos sinun, niin älä ota sitä mukaasi. Pyydä vanhempia ostamaan ei-älypuhelin pakollisia soittoja varten. Päähäsi tuollaista lasta hoitamaan mennessä laitat pehmustetun paidan, johon olet ommellut kypärämyssyn kiinni. Vanhemmat varmasti maksavat sekä paidan että myssyn.

Tai sitten hankit toisen paikan etkä mene enää tuonne.

Tämä. Kenen puhelimesta on kyse?

Vierailija
27/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa pitäisi olla jo jokin selkeä keino estää tuollainen käytös. Sinun ei pidä joutua väkivallan kohteeksi. Mitä vanhemmat tekevät, jos lapsi käyttäytyy noin? Toivottavasti ei ainakaan käytä fyysistä voimaa, niin kuin sinulle neuvovat. Toimivampi keino saattaisi olla puhelimen käyttöoikeuden evääminen kokonaan, jos käyttäytyy noin. Kyllä tuo vaikuttaisi ihan ongelmakäytökseltä, jos tuo puhelin on noin tärkeä.

Entäs jos "käyttöoikeuden eväämisestä" huolimatta käyttäytyy väkivaltaisesti? Paijaatko päätä vai sanoitatko tunteita?

Sinuun näytti kolahtavan, kun et kykene edes vastaamaan kysymykseen asiallisesti. Minun aikuinen lapseni saa käyttää älypuhelintaan ihan niin kuin itse haluaa. Eikä tietääkseni ole ketään hiuksista sen takia vetänyt. 

Just, ai että pitäisi asiallisesti vastata henkilölle, joka itse pottuillen kuittailee muille jotain. Joo ei. Vain asiallisiin kysymyksiin voi vastata asiallisesti.

Ihan asiallisesti tuossa kysyttiin. Sinä itse otit sen loukkauksena. Taisi osua arkaan paikkaan.

t. eri

Juu, ihan yöunet menee.

Vierailija
28/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Juu, ihan yöunet menee.

Get over it!

Vierailija
29/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Juu, ihan yöunet menee.

Get over it!

Ok

Vierailija
30/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhelinta, mutta toisaalta eihän hänen tulisi edes nähdä älypuhelinta päivän aikana, ellei sitten jonkin hoitolapsen vanhempi soita tms. Juttelua aiheesta lempeästi ja tiukasti, mutta väkivalta tulee estää vaikka kiinni pitelemällä. Juttelisin myös lapsen vanhempien kanssa, kuulostaa vähän siltä, että saa käyttää ruutulaitteita vapaa-ajalla liikaa.

Vierailija
31/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taasen en ulkoista kasvattavia valintoja lapsenlikalle, vaan huolehdin niistä ihan itse. Lapsenlikan tehtävä on vain huolehtia lapsen turvallisuudesta ja perustarpeista sen muutaman tunnin ajan, jonka hän on töissä. 

Vierailija
32/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän räplää puhelinta itsekään ?

Koita keksi kiva tekemistä, koska olet kuitenkin lasta varten ( lapsenvahti).

Ulkoilu, lukeminen, askartelu, palikat, piilosilla leikki on olleet yksi suosituimmista leikeistä lasten kanssa .

Ja saat oman aikasikin kulumaan nopeasti.

Lapsen nukkuessa voi katsella omaa puhelinta, mutta muuten pidä puhelin piilossa.!!

Vierailija
33/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta kirjoitti:

Ethän räplää puhelinta itsekään ?

Koita keksi kiva tekemistä, koska olet kuitenkin lasta varten ( lapsenvahti).

Ulkoilu, lukeminen, askartelu, palikat, piilosilla leikki on olleet yksi suosituimmista leikeistä lasten kanssa .

Ja saat oman aikasikin kulumaan nopeasti.

Lapsen nukkuessa voi katsella omaa puhelinta, mutta muuten pidä puhelin piilossa.!!

Ja ne puhelinmyynti työt on paljon ikävämpiä kuin lapsi.

Annat aikaasi lapselle, vietät aikaasi lapsen kanssa, niin saat hänestä yhteistyökykyisenä kaverin.

Vierailija
34/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei sinulla ole tapana luuria selailla, kun hoidat lasta. Jos, niin ihan oma syys että rääkyy.

Vierailija
35/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan tuon lapsen vanhemmat itse pitävät kiinni tosta "ei anneta älypuhelinta" -ohjeesta? Vai laittavatko nyt vieraan ihmisen tekemään isoimman työn, eli opettamaan ettei sitä saa ja itse antavat periksi.

5-vuotiaalta voisi vanhemmat evätä vaikka kuukaudeksi älylaitteen käytön, tuskin lapsi jaksaisi sitä satuttamalla vieraalta ihmiseltä vaatia jos vanhemmat laittaisi eka itse ne rajat.

Vierailija
36/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ottavat kapulan mukaansa. Ei ole pennulla syytä riehua.

37/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä ap joku teini, joka lapsenhoitohommissa räplää ja katsoo puhelinta koko ajan, mutta lapselle et sitä näytä. Ei ihme, jos lapsi sitä haluaa katsoa, jos itsekin sitä katsot. Puhelin pois ja näkymättömiin hoitokeikan ajaksi, sanon minä.

Tässä uimahallissa säännöllisesti käyvänä seurasin, kun vakivalmentajalla oli sijainen, tuollainen lukio-ikäinen tyttö. Vakivalmentaja seuraa valmennettaviensa uintia, ohjaa, antaa kehotuksia ja kannustaa. Tämä tyttö räpläsi lähes koko ajan puhelintaan ja valmennettavat uivat ilman valmennusta.

Vierailija
38/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taasen en ulkoista kasvattavia valintoja lapsenlikalle, vaan huolehdin niistä ihan itse. Lapsenlikan tehtävä on vain huolehtia lapsen turvallisuudesta ja perustarpeista sen muutaman tunnin ajan, jonka hän on töissä. 

Jonkun lapsen kanssa varmaan pärjääkin kuka vaan, ilman että tarttee kasvattaa. Mutta jos lapsi jatkuvasti repii hiuksia, lyö, raapii sen parin tunnin aikana.. ei ole mulle vanhempana ok jättää lasta osaamattoman hoitajan luo. Ei ole reilua sille hoitajalle, ei ole reilua lapselle.

Vierailija
39/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin kokonaan pois esiltä. Lapsi voi viettää aikaansa muulla tavoin.

Raivoavaa lasta pysyy parhaiten pitelemään ottamalla hänet syliinsä selin istumaan ja sitten kädet ympäri niin, että myös käsivarret on samassa otteessa. Ei pysty puremaan eikä raapimaan. Sitten kun on rauhoittunut sylissä, voi puhua miksi tehdään niin kuin vanhempi sanoo.

Jos käyttää tätä otetta, kannattaa varoa lapsen päätä. Joillakin on tapana paukautta oma pää suoraan pitelijän päähän.

Vierailija
40/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis keksiikö lapsi vaan kesken päivän kaivata älypuhelinta vai räpellätkö itse sitä kesken päivän? Tarviiko sitä lapsen edessä on räpeltää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme