Havaitsetko itsessäsi piirteitä isovanhemmistasi?
Kommentit (13)
Puhun paljon itsekseni kuten mummoni teki.
Sama lempiväri kuin mummolla. Ja samalla tavalla laitan kädet seläntaakse kun katson jotain juttua seisaaltaan tarkemmin. Ja puhun luonnolle kävelyllä...
Oon vähän samalla tavalla hullu ja todennäköisesti kirottu.
Ainakin pidän vahvasti samanlaisista tavaroista/kuoseista/laukuista/huiveista jne. kuin minun mummoni. Kukaan muu meidän lähipiiristä ei pidä samasta tyylistä niin häneltä olen tämän mieltymyksen perinyt. Sellainen maanläheinen hippi/retro tyyli.
Kun mummo joutui vanhainkotiin niin sain häneltä vaikka mitä kivoja kamppeita kotiini. Onneksi on sama maku.. muuten tavarat olisi myyty tai jopa heitetty pois.
Äidin puolen mummo tapasi hyräillä ja lauleskella paljon itsekseen ja seurassa, ja oli kyllä kaunis ääni myös. Olen huomannut tekeväni itse samaa, tosin en niin paljon muiden lähettyvillä.
Kuulemma räkätän nauraessa samalla tavalla kuin mummu. Kiva :D
Todellakin, tottakai. Muistutan enempi heitä, kuin vanhempiani.
Myös kauempaa suvusta tulee piirteitä.
Ulkonäköni on sekoitus isoäitiä ja isoisän tätiä, luonne ja tapa olla taas sekoitus isää, isoäitiä ja isoisää.
Äitini puolen suvusta en tunnista oikein mitään ja äidinkin kanssa on ihan erilainen luonne, mutta joskus tein sellaisella sovelluksella kuvan siitä miltä näyttäisin vanhana, niin siinä muistutin äidin isää.
Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän muistutan mummoani, ja tämän on huomanneet sukulaisetkin. Eniten olen äitini äidin näköinen ja myös liikkeet on samanlaisia, mutta kun katson itseäni peilistä eri kulmista ja eri ilmeillä saan esiin myös isäni äidin ja mummoni sisaren.
Äidin puolen pappaa en koskaan tavannut ja kuviakin on vähän. Kiharat, vaaleat hiukset ovat kuitenkin häneltä perittyjä.
Äidin puolen mummilta on paljon ulkonäöstäni ainakin kasvojen osalta. Hän oli myös ystävällinen ja herttainen luonteeltaan. Uskon näitä piirteitä olevan itsessänikin.
Isän puolen papalta on huulet.
Isän puolen mummolta päämäärätietoisuus,kyky tehdä montaa asiaa yhtä aikaa ja ruumiinrakenne.
Olen äidinäitini kaksoisolento kaikin muin tavoin paitsi terveyden kannalta. Hänellä oli tässä iässä diabetes ja sydänongelmia. Meillä on sama ammatti, yhtä monta lasta, samanlainen tapa tehdä töitä ja lauantaisin haravoida pihan hiekkatiet siisteille kuvioille.
Vierailija kirjoitti:
Olen äidinäitini kaksoisolento kaikin muin tavoin paitsi terveyden kannalta. Hänellä oli tässä iässä diabetes ja sydänongelmia. Meillä on sama ammatti, yhtä monta lasta, samanlainen tapa tehdä töitä ja lauantaisin haravoida pihan hiekkatiet siisteille kuvioille.
Tuo on jännä, kun suvusta voi löytyä näitä ”kaksoisolentoja”.
Minä olen monessa isänäidin ja isänisän tädin kaksoisolento, ja etenkin tuon isänisän tädin eli isäni isotädin näköiseksi ja oloiseksi on sanottu pikkutytöstä saakka.
Hän kuoli kauan ennen kuin synnyin, eli itse en ole häntä tavannut. Kuvista vain nähnyt ja tarinoita kuullut.
Äitini vanhemmat oli kuolleita jo ennen kuin synnyin, joten en koskaan heitä oppinut tuntemaan. Isäni äiti oli lapsena paras kaverini ja hänen kuolemansa teki pitkään kipeää. Humaani ja liberaali ihminen. Isäni isästä en oikein pitänyt, mutta valitettavasti olen huomannut itsessäni hänen piirteitä, samoja kuin isässä. Olemme kaikki jollain tavalla tunnekylmiä ja häikäilemättömiä tarvittaessa. Yritän silti aina muistaa mummon neuvoja, hän kun oli meihin kaikkiin verrattuna parempi ihminen.
No ainakaan en muistuta isäni vanhempiani. Toisaalta en oo tavannut koskaan äitini äitiä eli saatan näyttää häneltä. Valokuviakaan ei ole. Mutta äitini isän olen tavannut ja en häntä fyysisesti muistuta.