Raskaana vaeltaminen
Mitä pittä ottaa huomioon kun lähtee raskaana vaeltamaan. Vai voiko mennä niinkuin ennenkin. Raskaus on ihan alussa
Kommentit (10)
No ajattelisin, että jos olet tottunut vaeltamaan, pohjakuntosi on hyvä ja näinollen vaaraa ei ole.
Mulla oli ihan raskauden alussa järkyttävä väsymys. Se saattaa vaikuttaa jaksamiseen, toisille tulee myös (aamu)pahoinvointia, mikä makuupussista ulos könytessä voi olla ikävää tai pahimmillaan viedä tiputukseen, kuten kaverilleni kävi. Toisaalta voit olla ihan oireeton.
Se, että raskauspahoinvointi voi iskeä kesken reissun. Itselläni pahoinvointi kesti 2 viikkoa putkeen ja pienikin määrä kävelyä laukaisi sen.
En lähtisi. Alkuraskaudessa on aika monilla pahoinvointia ja väsymystä.
Ei ole tarkoitus pelotella, mutta tämäkin on huomioitava: Mitä jos jotain sattuu? Tulee vuotoa tms. Miten pääset tarkistuttamaan, onko kaikki ok?
Jos tulee keskenmeno, on varmaan kiva päästä kaavintaan kohtuullisessa ajassa.
En luottaisi siihen että Mediheli pörrää paikalle.
Monet eläimet vaeltavat pitkiäkin matkoja synnyttääkseen synnyinseudullaan. En tiedä miksi ihminen ei voisi myös näin toimia.
Itse olen ollut alkuraskauden aikana vaeltamassa ja hyvin meni. Senkin takia, että pahoinvointia helpotti, kun oli ulkoilmassa ympäri vuorokauden.
Kannattaa tosiaan huomioida, että alkuraskaudessa saattaa olla rajuakin pahoinvointia ja väsymystä. Valitsisin sellaisen reitin, josta pääsee suhteellisen helposti pois, jos tarve tulee. Enkä valitsisi ehkä kaikkein vaikeinta ja rankinta maastoa muutenkaan.
Ei paljoa viinaa mukaan. Muuten normimeininki.