Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun parisuhde tulee vasta ystävien jälkeen

Vierailija
29.04.2021 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/f897b7b7-51ce-4dff-93f0-091959d13747

https://www.is.fi/viihde/art-2000007927353.html

– Mä käyn viikonloppuisin mun homokaverien kanssa saunassa

–Minun ja Tonin ystävyys on minulle niin tärkeä, että yksikään parisuhde ei sitä ohita.

Minkälainen mies tai nainen hyväksyy sen että kumppani laittaa ystävänsä oman parisuhteen eteen? Minkälainen ihminen hyväksyy sen että oma kumppani saunoo ja viettää yötä vastakkaista sukupuolta olevien ystäviensä kanssa?

Normaali ihminen todellakin suuttuu siitä jos hän jää kakkoseksi kumppaninsa ystäville. Normaali ihminen katkaisisi parisuhteen jos kumppani yöpyisi ja saunoisi vastakkaista sukupuolta olevien ystäviensä kanssa.

On tämä mennyt järjettömäksi kun pitäisi hyväksyä sekin että oma kumppani saunoo ja nukkuu toisen vastakkaista sukupuolta olevan ystävänsä kanssa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En availe linkkejä mutta veikkaan, että tuossa on kyse siitä Maajussin morsiamesta, joka saunoo ja nukkuu homokavereidensa kanssa.

Itse en sauno muutenkaan vieraiden ihmisten kanssa uimahallia lukuun ottamatta, joten en todellakaan myöskään miesten kanssa. Enkä nuku edes samassa huoneessa työmatkoilla naispuolisen kollegan kanssa, saati että jakaisin sänkyni kenenkään muun kuin puolisoni kanssa. Ajatuskin ahdistaa.

En usko, että puolisoni käy saunassa nimenomaan naisen tai naisten kanssa, sitä en tiedä käykö heidän ystäväporukkansa sekasaunassa ollessaan mökillä. Vaikea kuvitella häntä myöskään nukkumassa samassa sängyssä sen paremmin miespuolisen kuin naispuolisen ystävän kanssa, sen sijaan molempia sukupuolia voi käydä yökylässä.

Toisessa on kyse siitä. Toisessa ei ole.

No, joka tapauksessa jokainen pariskunta tietää itse parhaiten, missä heidän rajansa menevät. Ei minulla ole mitään tarvetta paheksua ihmisiä, jotka ajattelevat toisin kuin minä.

Vierailija
22/35 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me saunotaan sekasaunoissa kyllä, mutta vain silloin kun molemmat ollaan saunomassa. Eli erikseen ei lähdetä saunomaan kaikkien kanssa. Sitten on muutamia yhteisiä mieskavereita joiden kanssa saunon kyllä myös ilman miestäni, ja se on tietysti ok, koska olemme saunoneet jo 20 vuotta yhdessä. Miehellä ei tällaisia pitkäaikaisia kavereita naisista ole, joten hän ei tietenkään voi heidän kanssaan saunoa. 

Ihan on juteltu ja tällaiseen on päädytty. Parisuhdevenettä on turha lähteä keikuttamaan turhan takia.

Eli mies on aisuri. Sinä saat saunoa muiden miesten kanssa mutta mies ei saa muiden naisten kanssa????

Sinusta se on reilua?

Mikä aisuri?

Jos on yhdessä sovittu että niiden kavereiden kanssa voi käydä saunassa jotka ovat olleet saunakavereina jo ammoisista ajoista asti, ja tämä koskee molempia, niin eikö se juuri ole reiluutta? Emme me koe saunomista minään "minun pitää saada saunoa yhtä monen naisen/miehen kanssa kuin sinäkin olet saunonut" -lapsellisuutena, vaan se on yhteistä tekemistä pitkäaikaisten kavereiden kanssa. Mielestäni sinun ei kannata saunoa kenenkään kanssa, jos näet saunomisessa jotain piilomerkityksiä. En minä sille voi mitään että miehellä ei ole naispuolisia kavereita ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaisessa suhteessa sorvata ne omat säännöt joiden puitteissa toimitaan.

Vierailija
24/35 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/35 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen parisuhdeasioiden Mooses AP luulee olevansa kun noin kärkkäästi hermostuu toisten elämästä ja hokee mikä on normaalia ja oikein? Älkää saunoko, hitto, älkää vaikka nähkö kavereitanne enää ollenkaan kun alatte parisuhteeseen jos niin haluatte. Mitä se muiden eläminen niin paljon liikuttaa? Huono itsetunto jos joku pystyy elämään itseään vapaammin?

Vierailija
26/35 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vanhemmalla sukupolvella oli noin rajoittunutta. Alle kolmikymppisen korvaan aloituksen asenne tuntuu ummehtuneelta.

Vierailija
27/35 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vanhemmalla sukupolvella oli noin rajoittunutta. Alle kolmikymppisen korvaan aloituksen asenne tuntuu ummehtuneelta.

Olen 32, kumppanini 25, ja meillä myös sovittu että ei saunota alasti vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Opiskelupiireissä saunottiin uikkareilla, sama mökillä ja työporukalla.

Vierailija
28/35 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa molemmat saunoa ja mökkeillä kenen kanssa haluaa niin paljon kuin sielu sietää. Ei ole tullut mieleenkään kysellä, onko uikkareita käytetty. Yhdentekevää minulle.

Ei ole kuitenkaan tullut tästä mitään ongelmaa, koska molemmille on selvää, että parisuhde on ensisijainen. Me haluamme olla yhdessä, niin aikaa siihen löytyy vaikka kuinka. Mitä enemmän ikää karttuu, sitä tärkeämmäksi tulee oma perhe ja kaveriporukat ovat jääneet hieman sivummalle. Tärkeitä ystäviä on kuitenkin molemmilla, eikä heidän sukupuolillaan ole väliä.

Vierailija
29/35 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010-luvulla vielä opiskelijapiireissä saunottiin alasti sekasaunoissa. Joskus joku oli bikineissä tai uimahousuissa, mutta pääasiassa alasti. Myös kaveriporukoissa ollaan saunottu alasti sekasaunoissa. Aina voi ola saunomatta tai laittaa uima-asusteen mikäli siltä tuntuu.

Vierailija
30/35 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, sauna on pyhä hiljentymisen, meditaation ja puhdistautumisen paikka, ei mikään seksiorgioiden näyttämö. Vaikea ymmärtää miksi kukaan menisi saunaan muutoin kuin alasti.

Vierailija
31/35 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pari kohdallaan sopikoon säännöistä joihin molemmat voivat suostua. Ei niin, että toinen antaa periksi vain koska 'niin muutkin tekevät'.

Parisuhde menee ystävien edelle. Tässäkin pitää sopia yhteiset säännöt ja noudattaa niitä. Jos haluat kumppanistasi pikaisest eroon, laita vain ystävät etusijalle.

Vierailija
32/35 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsemme muita ihmisiä, toisiamme, ystävinä erilaisissa elämäntilanteissamme.  Tänään voi ystävyys olla vahva ja kymmenen vuoden päästä ihan muuta. Siksi ei kannata ihan liian kovalla kädella tuomita muita.

Ap:n parisuhde perustuu nyt siihen, että  omat ja puolisonsa sosiaaliset kontaktit ovat kontroloituja ja parisuhde menee hänen arvomaailmassaan kaiken edelle. Joku toinen näkee että ystävistä täytyy pitää hyvä huoli sekä ottaa välillä ilmarakoa parisuhteeseenkin. 

Kaikki on ihan kiinni siitä, miten turvalliseksi kokee olonsa parisuhteessa ja mistä se turvallisuus rakentuu. Se vaihtelee.

Vierailija
33/35 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haluaisi mennä Mustafan kaveriporukan kanssa baariin, jos 4/5 katsoo vieressä kun yksi laittaa juomaan huumaavia aineita ja toteaa hiljaisesti yhteen ääneen "homma ok".

Vierailija
34/35 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen kuvaus tuo Mustafan "Turkish style". Raiskaus kulttuurissa täysin ok jos nainen käy baareissa??

Vierailija
35/35 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me saunotaan sekasaunoissa kyllä, mutta vain silloin kun molemmat ollaan saunomassa. Eli erikseen ei lähdetä saunomaan kaikkien kanssa. Sitten on muutamia yhteisiä mieskavereita joiden kanssa saunon kyllä myös ilman miestäni, ja se on tietysti ok, koska olemme saunoneet jo 20 vuotta yhdessä.

Myönnän, että minulla on pieni ystäväpiiri, mutta silti ihmetyttää, miten joillain on kauheasti tarvetta ja tilaisuutta saunoa yhdessä. Ovatko nämä jotain illanviettoja, joiden päätteeksi aina laitetaan sauna kuumenemaan? Kerro minulle millaisissa yhteyksissä sinä käyt näiden mieskavereiden kanssa saunassa, mutta oma miehesi ei tule mukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi