Kilpirauhaskokeen tulkinta?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Lievää vajaatoimintaa. Lääkityksen aloitus tai nosto.
Ei ole lääkitystä nyt niin varmaan aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin mä lääkätinä tekisin. Tai pari kk rautaa yms ennen sitä ja uusintatsekkaus. Voinnin seuraus. Olen vain VT-potilas, en lääkäri :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin mä lääkätinä tekisin. Tai pari kk rautaa yms ennen sitä ja uusintatsekkaus. Voinnin seuraus. Olen vain VT-potilas, en lääkäri :)
Kiitti :)
Juu, tarkistuta ensin ferritiini ennenkuin aloitat mahdollisesti turhan lääkityksen.
Kyllä noilla arvoilla on syytä aloittaa lääkitys. Toivottavasti löydät pätevän lääkärin.
Kyllä se TSH on liian korkea. Jos lääkäri sanoo, että on viitteissä, eikä lääkitystä tarvi, niin ole tiukkana. Varsinkin, jos on oireita.
TSH pieni ylitys. Nyt pitäisi aloittaa uusi seurantajakso. Ei elinikäistä lääkitystä pitäisi myöntää yhden kokeen perusteella.
Selvä kilpirauhasen vajaatoiminta. Vähintään 25 mikrogrammaa tyroksiinia päivittäin.
Onpa täällä paljon lääkäreitä! Tsh voi heittää hetkellisesti esim. infektion vuoksi. Seuranta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se TSH on liian korkea. Jos lääkäri sanoo, että on viitteissä, eikä lääkitystä tarvi, niin ole tiukkana. Varsinkin, jos on oireita.
Juurikin näin. Itsellä auttoi todella paljon oloon kun sain lääkkeet, nyt annosta on nostettu tasaiseen tahtiin.Nuo arvot vaikuttavat eri ihmisillä kai aika eri tavalla. Kokeilemalla se selviää.
Minulle oltiin määrämässä jo masennuslääkettä, mutta onneksi en suostunut.
Todennäköisesti lääkäri sanoo arvojen olevan ok. Tsh voi heitellä. Ilman seurantaa tuskin tulee lääkitystä noilla arvoilla oireista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
TSH pieni ylitys. Nyt pitäisi aloittaa uusi seurantajakso. Ei elinikäistä lääkitystä pitäisi myöntää yhden kokeen perusteella.
Näin juuri. On korjattavissa vielä jodilla, seleenillä ja raudalla. Turha tappaa oma rauhanen mahdollisesti turhalla lääkityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Itsellä auttoi todella paljon oloon kun sain lääkkeet, nyt annosta on nostettu tasaiseen tahtiin.Nuo arvot vaikuttavat eri ihmisillä kai aika eri tavalla. Kokeilemalla se selviää.
Mikä sun ferritiini on? Äläkä sano, ettet tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Sublkliininen, ei aina lääkitä tuolla tasolla. Riippuu onko oireita. Itsellä TSH 5,2 ja T4V normaali kuten aloittajallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tekisin astronauttina kaikenlaista, mutta en ole astronautti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. On korjattavissa vielä jodilla, seleenillä ja raudalla. Turha tappaa oma rauhanen mahdollisesti turhalla lääkityksellä.
Jodin syömisessä on riskinsä ja voi jopa aiheuttaa haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jodin syömisessä on riskinsä ja voi jopa aiheuttaa haittaa.
No niin on turhan thyroksiininkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun ferritiini on? Äläkä sano, ettet tiedä.
En tiedä. Minulla oli oireita, jotka viittasivat kilpirauhasen vajaatoimintaan. Lääkitys auttoi.
Ruokavalioni on tasapainoinen, en kärsi puutoksista.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti lääkäri sanoo arvojen olevan ok. Tsh voi heitellä. Ilman seurantaa tuskin tulee lääkitystä noilla arvoilla oireista huolimatta.
2.5 on hedelmällisessä iässä olevan naisen maksimiarvo. Ei todellakaan ole normaali arvo ja mitään mahdollisuutta ei ole raskautua tuolla arvolla.