Kuinka tyytyväinen olet nimeesi asteikolla 1-5?
1 = Nimeni on kamalin nimi mitä voi olla, 5 = tätä parempaa nimeä ei voi olla olemassa.
Kommentit (23)
1, taisin olla 4-5 vuotias, kun halusin nimekseni jonkun muun.
5 etunimeni + sukunimeni yhdistelmä on täysin uniikki.
5 oikein tyytyväinen, toimii monella kielellä on kaunis ja tarpeeksi uniikki muttei kummallinen tai erikoisuutta tavoitteleva.
Asun ulkomailla ja elän arkeani kolmella kielellä joten tuo nimen toimivuus on tärkeää ettei aina tartte olla tavaamassa.
4. Sukunimi on suht erikoinen mutta sopii silti hyvin yhteen melko perus nimeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Myös yksistään etunimeni on täysin uniikki.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole vaihtanut nimeäsi?
1, aivan kamala yhdistelmä, miten vanhemmat ovat vauvalle tuomoisen antan
eetkaan, olen miettinyt vaihtoa.
4. Nimeni on kaunis ja kansainvälinen. Miinusta siitä että se on aika tavallinen ja sukupolvinimi eli siitä kuulee heti ikäni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole vaihtanut nimeäsi?
Vuosien kuluessa tottunut, vaikken siitä edelleenkään pidä ja läheiset kuitenkin tuolla nimellä kutsuisivat. Nyt eläkeikäisenä ainoa ilo olisi mieleinen nimi ajokortissa..
Vierailija kirjoitti:
Minullakin, ja myös siksi en pidä siitä. Lisäksi samansukunimisiä on vain jotain 30.
5. Aika tavallinen nimi, mutta ei kuitenkaan yleinen. Sopii hyvin yhteen toisen nimeni ja sukunimeni kanssa.
2. Suomessa ihan ok, mutta ulkomailla lähes kukaan ei osaa lausua ja sukupuolikin usein arvataan väärin johtuen sukunimestä (=luulevat etunimen olevan sukunimi ja sukunimen etunimi). Ei jaksa byrokratian ja kulujen takia vaivautua vaihtamaan.
Kokonaisuudessaan 3, pelkkä etu- ja sukunimi 5. Mulla on kivat nimet. Eivät liian yleiset, muttei liian erikoisetkaan. Etunimi ihan supisuomalainen, sukunimi ruotsinkielinen. Vanhempani ovat kuitenkin kiusanneet minua antamalla minulle peräti kolme etunimeä. En ole mikään prinsessa, joten kaksi olisi riittänyt hyvin. Kolmas on myös niin pitkä, ettei koko nimirimpsu mahdu ikinä lomakkeisiin, pankkikortteihin yms. Lisäksi kolmas nimi on ihan liian erikoinen, juuri sellainen ällöttävä prinsessanimi.
4 eli ihan tyytyväinen.