Uskotko, että elämme simulaatiossa?
Kommentit (25)
En usko, sillä ei kukaan pysty simuloimaan tätä typeryyden määrää!
Mistä tämä simulaatiohömpötys on saanut alkunsa? Onko jonkin yliopiston teoreettisen filosofian apulaisprofessorilta loppunut materiaali ja on pitänyt nyhjäistä tyhjästä uutta, jottei palkanmaksu katkea?
Vierailija kirjoitti:
Simulaation ohjaajia olemme me itse, jokainen heijastaa omaa sisintään tähän todellisuuteen.
Kyllä. Aina öisin kun menemme "nukkumaan", eli olemme lepotilassa simulaatiossa ja lataamme päivityksiä simulaatioon ja kovalevylle a.k.a aivoihin, niin silloin siellä jossakin todellisuudessa olemme irrottautuneina koneesta, matrixista, jonkinmoisessa olomuodossa ja toimitamme asioitamme siellä. Itse veikkaisin tämän olevan jonkinmoinen peli, Sims 384 ehkäpä? Kaikki luonnonvarat ovat aikalailla kulutettu loppuun tulevaisuudessa, ainoa tapa kokea kokemuksia on olla kiinnitettynä koneeseen, tähän peliin.
Mun simulaatiossa on kyllä sitten ainakin yks bitti poikittain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simulaation ohjaajia olemme me itse, jokainen heijastaa omaa sisintään tähän todellisuuteen.
Häh? Mä en tajua? Mitä sisintä? Mun elämä ollut yhtä vastoinkäymistä koko ajan. Huono simulaatio!!!
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä simulaatiohömpötys on saanut alkunsa? Onko jonkin yliopiston teoreettisen filosofian apulaisprofessorilta loppunut materiaali ja on pitänyt nyhjäistä tyhjästä uutta, jottei palkanmaksu katkea?
No eipä sitä voi myöskään todistaa, että EI oltaisi simulaatiossa. Se on vain yksi teoreettinen mahdollisuus.
Apurahoja ei muuten käytetä siihen, että joku professori istuskelee työhuoneessaan pohtimassa mikä kaikki voisi olla teoreettisesti mahdollista. Kyllä niillä on oltava konkreettinen tutkimussuunnitelma.
Uskon että ilman Matrix-leffoja ei kellekään tulisi edes mieleen pohtia moisia älyttömyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä sitä voi myöskään todistaa, että EI oltaisi simulaatiossa. Se on vain yksi teoreettinen mahdollisuus.
Apurahoja ei muuten käytetä siihen, että joku professori istuskelee työhuoneessaan pohtimassa mikä kaikki voisi olla teoreettisesti mahdollista. Kyllä niillä on oltava konkreettinen tutkimussuunnitelma.
No, mistä tämä teoreettisen mahdollisuuden ajatus sitten sai alkunsa? Kuka keksi, että saatamme elää simulaatiossa, ja miksi hän sen keksi?
Kiitos apurahatiedosta, mutta olen viettänyt ihan riittävästi aikaa yliopistolla sekä opiskelemassa että opettamassa, joten tiedän ihan hyvin, mistä kaikesta siellä, etenkin olkiukkojen tiedekunnassa, laaditaan konkreettisia tutkimussuunnitelmia.
Uskon, että elän ypöyksin koko maailmankaikkeudessa ja olen mielessäni kuvitellut maailman, elämän, ihmiset, eläimet, Vauva-palstan jne. jne. sen ympärille. Eli uskon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mistä tämä teoreettisen mahdollisuuden ajatus sitten sai alkunsa? Kuka keksi, että saatamme elää simulaatiossa, ja miksi hän sen keksi?
Kiitos apurahatiedosta, mutta olen viettänyt ihan riittävästi aikaa yliopistolla sekä opiskelemassa että opettamassa, joten tiedän ihan hyvin, mistä kaikesta siellä, etenkin olkiukkojen tiedekunnassa, laaditaan konkreettisia tutkimussuunnitelmia.
René Descartes oli varmaan yksi ensimmäisiä joka tällaisen ajatuksen esitti, jos ei haluta mennä Platoon ja luolavertauksiin asti. Descartes kai esitti ajatuksen siksi että se on ihan hyödyllinen tapa hahmottaa mm. sitä, että mitä voimme oikeasti varmuudella tietää. Mutta av-palstan ja oman elämänsä akateemikot toki tietävät tämänkin paremmin, ja Descartes oli vaan joku olkiukkoilija josta ei sen enempää kannata välittää.
En. Me olemme vain välikappaleita geenien lisääntymiselle.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että ilman Matrix-leffoja ei kellekään tulisi edes mieleen pohtia moisia älyttömyyksiä.
Todella monet ihmiset ovat pohtineet jo ennen Matrixia. Jotkut heistä loi sitten Matrix-leffat jotka toi ajatuksen massoille.
Jotkut ihmiset ei tänä päivänäkään ole nähneet Matrixeja mutta ovat keksineet ajatuksen omassa päässään.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että elän ypöyksin koko maailmankaikkeudessa ja olen mielessäni kuvitellut maailman, elämän, ihmiset, eläimet, Vauva-palstan jne. jne. sen ympärille. Eli uskon.
Ikivanha idea, solipsismi.
Vierailija kirjoitti:
Sohvien jonnet sen ovat keksineet katsottuaan liikaa tieteisleffoja. Niillä kun ei ole kokemusta esimerkiksi työn tai liikunnan aiheuttamasta uupumuksesta.
Simulaation idea kumoutuu oitis, kun fyysisesti rasittaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikivanha idea, solipsismi.
Jos olisit kuvitellut kaiken, tietäisit kaiken minusta. Veikkaan ettet pysty kertomaan mitään.
Jonkinlainen 3D matrix/simulaatio tämä on. Matalavärähteinen tietoisuusmatrix.