Mitä mieltä olette minusta?
Sain ensimmäisen vakituisen työpaikan 37- vuotiaana. Sitä ennen pisin työsuhde oli vuoden. Yhteensä työkokemusta muutama vuosi. Muuten olin työttömänä ja kahden lapsen kanssa kotona ja opiskellut ammattitutkinnon.
En jaksa edes laskea kuinka monta vuotta olin työttömänä, mutta monta. En ihan hirveästi edes halunnut tehdä töitä, koska en uskonut että olisin hyvä missään. Ja tykkäsin, että oli paljon vapaa-aikaa.
Jos tapaisit minut ja kertoisin tämän asian itsestäni, mitä ajattelisit? Nyt olen siis ollut vakkarityössä noin neljä vuotta.
Kommentit (6)
Monesti saa kyllä kuulla, että minunlaistani ei hyvällä katsota. Ymmärrän, että muutkin pitkään työttömänä olleet eivät "tuomitse". Mutta miten te aina työtä tehneet ajattelette?
Ap
Ihmisen arvokkuus mitataan siinä, miten se käyttäytyy toisia ihmisiä kohtaan, ei siinä että kuinka paljon työtä on tehnyt.
No tuon yksittäisen asian (että aloitit ensimmäisessä vakityössäsi 37-vuotiaana) perusteella en ajattelisi sinusta yhtään mitään. :)
Minun pitää siis tuntea ihminen kunnolla ennen kuin osaan muodostaa hänestä mielipiteen.
Ja vastaan kysymykseesi yhtenä sellaisena, joka on ollut töissä "aina" (ensimmäisen vakipaikkani yliopiston jälkeen sain 25-vuotiaana ja nyt 64-vuotiaana jatkan hommia edelleen.)
Mutta noin muuten sanoisin sinulle, että hienoa kun pitkän työttömyyden jälkeen löysit töitä, joita ilmeisesti kuitenkin toivoit ja joissa toivottavasti viihdyt.
Ajattelisin että mahtavaa että sait viimeinkin töitä ja toivoisin että minuakin tärppää ennenpitkään(36v, ei koskaan töissä, lukuisia hakemuksia lähettelen kuukausittain)