Voisiko joku kertoa miten vähennän hiilareita? Miten korvaan pastat ym?
Eli kun teen kotiruokaa ja paljon tulee käytettyä lasten kans perunaa, makaroonia ja riisiä sekä lisukkeeksi yleensä kastiketta, salaattia, vihanneksia yms. Niin millä nyt korvaan näitä peruna tms ja mistä kaikesta sitä proteiinia saa? Olen alottanut juuri laihiksen sekä kuntosaliharjoittelun. Myös kävelylenkillä käyn ja kotona sotken stepperillä kuntosalin lisäks. Kiitos jos joku halusi mua auttaa alkuun. Näitä kyllä varmaan on tällä puolella paljon kyselty.
Kommentit (2)
Siinä onkin oiva tietopaketti! Ite lueskelin siellä keskusteluja ennen kuin aloitin karppauksen todella. Ihania reseptejäkin löytyy. Me ukon kans ei enää etes kaivata mitään pastoja tai riisiä, korvataan ne kasviksilla. Esim kesäkurpitsasta juustohöylällä höyläämällä saa lasagnelevyä vastaaan vähähiilihydraattisen vaihtoehdon. Samataen keräkurpitsasta voi tehdä spagettia, usko tai älä!!!
Käyppä tuolla karppaus.info sivuilla, sieltä saat hyvää tietoa!
Itse korvaan pastan/perunan lämpimillä vihanneksilla, salaateilla raasteilla. Joskus kun pastaa syön se on aina täysjyväpastaa, mitä syötän lapsillenikin ja tuolloin otan aina aika pienen määrän.
Proteiinia saat lihasta, kalasta, kanamunasta, rahkasta, maitotuotteista mm.