Onko pakko taas hieroa naamalle näitä aiheita? Taistelen joka päivä jotta olisin hyvä kansalainen.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007946151.html
Tekis vaa mieli päättää päi vänsä kun on täällä 30 vuotta taistellut että olisi tarpeeksi hyvä, silti vielä tässä iässä hierotaan naamalle kuinka olet luu seri jos et ole kiinnostunut maineesta ja rahasta tai olet työtön vasten tahtoen. Haluan oikeasti pois tästä yhteiskunnasta. Asenteet ovat tarpeettoman julmia!
Tuntuu niin pahalta kun tulee hyvin pienestä ja köyhästä suvusta, silti on ihania ja sivistyneitä vanhempia. Meillä se raha ja status ei ole ollut se juttu, vaan käytöstavat ja sivistys.
Mua on kiusattu varakkaiden lasten osalta koko peruskoulun aikana. Ei ollut merkkivaatteita, en harrastanut urheilua koska mieluummin leikittiin pihalla ja luettiin.
Sairastuin masennukseen tämän takia, minulle tehtiin jo pienenä selväksi etten ole tarpeeksi hyvä. Vaan koska minun arvoihin ei kuulu raha ja status.
Koko aikuisikä on ollut pätkätöitä, totaalista yksinäisyyttä, vakava masennus on tuhonnut muistini joten arki on vaikea.
Olen hirmu ahkera! Opiskelen, liikun, olen hyvässä kunnossa, olen hyvä hoitaa asioita, teen kaikkeni. Silti en vaa pääse mihinkään.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä miettiä mitä muut ajattelevat, vaan elä omaa elämääsi niinkuin tahdot, mutta mielellään niin, että edes yrität työssäkäynnillä elättää itsesi. Jos et jaksa kouluttautua, niin on paljon töitä, joissa ei tarvitse pitkää koulutusta, esim. siivooja, henkilökohtainen avustaja, pikaruokapaikkojen ja huoltoasemien myyjä, kaupan kassa, puhelinmyynti, varastotyöntekijä, muuttomies jne. Hulluksihan siinä tulee, jos miettii aina mitä mieltä muut ovat sinusta, vaikka todennäköisesti ne muut eivät ajattele sinua ja elämäntapaasi ollenkaan.
"... mutta mielellään niin, että edes yrität työssäkäynnillä elättää itsesi."
Piti sitten hieroa samaa paskaa ap:n naamaan kuitenkin?
Mitä tässä pitäisi sitten sanoa? Jossei rahkeet riitä aivokirurgiksi, niin sitten paree luovuttaa ja antaa yhteiskunnan elättää! Sekö on parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut psykologiaa ja miettinyt resilienssiä sekä positiivisen ja negatiivisen ajattelutavan merkitystä.
Olen miettinyt, kuinka paljon muiden mielipiteillä loppujen lopuksi on väliä. Minä en ole huono, vaikka joku vieras niin sanoisi. Hän ei edes tunne minua, minä tunnen itseni.
Pääsen johonkin tai en, saan rahaa tai en, viihdyn nahoissani kunnes kuolo korjaa. Olen valinnut olla onnellinen.resilienssi ihan ok juttu mutta tää kommenttisi on hyvä esimerkki siitä kuinka on aivopesty ihmisiä itsekkyydellä.
Mee aikakoneella Autwitziin kertoo juutalaisille että älkää välittäkö kaasukammioista, ole oma ittesi.
TOTTA HELEVETISSÄ MUIDEN TEKEMISET VAIKUTTAVAT SUN ELÄMÄÄN!
Erinomainen kommentti. 10+
Monelle se itsekkyys on vaan ainoa keino selviytyä tässä kovassa maailmassa.
Loistava juttu, kävin juuri lukemassa.
Eikä siinä todellakaan hierota mitään niiden naamalle, jotka eivät kuulu etuoikeutetuimpiin.
Päinvastoin, siinä herätellään etuoikeutettuja ihmisiä tajuamaan, ettei menestys välttämättä ole lainkaan heidän omaa ansiotaan.
Jos synnyt vauraaseen perheeseen valkoihoiseksi vammattomaksi heteroksi (mieluiten miespuoliseksi), se tarjoaa sinulle automaattisen lähtökohdan parempaan elämään.
Teksti on siis vähäosaisempien puolustus, ei suinkaan heitä väheksyvä.
Medialukutaidon pitäisi olla jo peruskoulussa pakollinen aine.
Vierailija kirjoitti:
Loistava juttu, kävin juuri lukemassa.
Eikä siinä todellakaan hierota mitään niiden naamalle, jotka eivät kuulu etuoikeutetuimpiin.
Päinvastoin, siinä herätellään etuoikeutettuja ihmisiä tajuamaan, ettei menestys välttämättä ole lainkaan heidän omaa ansiotaan.
Jos synnyt vauraaseen perheeseen valkoihoiseksi vammattomaksi heteroksi (mieluiten miespuoliseksi), se tarjoaa sinulle automaattisen lähtökohdan parempaan elämään.
Teksti on siis vähäosaisempien puolustus, ei suinkaan heitä väheksyvä.
Medialukutaidon pitäisi olla jo peruskoulussa pakollinen aine.
Minusta näissä unohdetaan tärkein, eli turvalliset ja rakastavat vanhemmat on suurin etuoikeus mitä on.
Sanna Huolman, valmistunut Tampereen kommarikoulusta, sen jälkeen työskennellyt Allerilla ja Vauvalla 😂🤣👌🏿
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut psykologiaa ja miettinyt resilienssiä sekä positiivisen ja negatiivisen ajattelutavan merkitystä.
Olen miettinyt, kuinka paljon muiden mielipiteillä loppujen lopuksi on väliä. Minä en ole huono, vaikka joku vieras niin sanoisi. Hän ei edes tunne minua, minä tunnen itseni.
Pääsen johonkin tai en, saan rahaa tai en, viihdyn nahoissani kunnes kuolo korjaa. Olen valinnut olla onnellinen.resilienssi ihan ok juttu mutta tää kommenttisi on hyvä esimerkki siitä kuinka on aivopesty ihmisiä itsekkyydellä.
Mee aikakoneella Autwitziin kertoo juutalaisille että älkää välittäkö kaasukammioista, ole oma ittesi.
Nykypäivän suomalaiset elävät ihan eri oloissa kuin Hitlerin hirmuvallan aikaiset juutalaiset.
On törkeää juutalaisvainojen vähättelyä verrata koulukiusaustaustaa Auschwitzin aikaisiin oloihin. Nyt painitaan niin eri sarjoissa, ettet taida koskaan edes ymmärtää.Mutta tosiaan, maassamme jokainen on vapaa, ketään ei vainota ja kukaan ei joudu pelkäämään keskitysleirille joutumista.
Se ei tarkoita, etteikö esimerkiksi koukukiusaus vaikuttaisi yksilöön, totta kai se vaikuttaa. Mutta älä vertaa koulukiusaamista vapauden menetykseen, henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan.
Y h y y y y isot pojat kiuuusaaa😫😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle maailma ei ole kova, vaan mukava ihana ja kaunis paikka. Ympärilläni on hyvin paljon ihania ihmisiä. En tiedä mistä kaikki ihmiset rahansa saavat, mutta pääasia on, että he ovat sydämeltään rikkaita. He eivät vertaile itseään muihin ja he eivät valita, vaan kulkevat selkä suorassa ja ovat läheisilleen tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle maailma ei ole kova, vaan mukava ihana ja kaunis paikka. Ympärilläni on hyvin paljon ihania ihmisiä. En tiedä mistä kaikki ihmiset rahansa saavat, mutta pääasia on, että he ovat sydämeltään rikkaita. He eivät vertaile itseään muihin ja he eivät valita, vaan kulkevat selkä suorassa ja ovat läheisilleen tärkeitä.
Niin, sinulla on, koska olet etuoikeutettu. Kaikki eivät ole samassa asemassa. Hyväosaisuus lisää hyvinvointia, huono-osaisuus huonovointisuutta, monella eri elämän osa-alueella.
Nykypäivän suomalaiset elävät ihan eri oloissa kuin Hitlerin hirmuvallan aikaiset juutalaiset.
On törkeää juutalaisvainojen vähättelyä verrata koulukiusaustaustaa Auschwitzin aikaisiin oloihin. Nyt painitaan niin eri sarjoissa, ettet taida koskaan edes ymmärtää.
Mutta tosiaan, maassamme jokainen on vapaa, ketään ei vainota ja kukaan ei joudu pelkäämään keskitysleirille joutumista.
Se ei tarkoita, etteikö esimerkiksi koukukiusaus vaikuttaisi yksilöön, totta kai se vaikuttaa. Mutta älä vertaa koulukiusaamista vapauden menetykseen, henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan.