Aina kun luulee
Ettei lapsi tarvitse mitään, tulee uusia toiveita mm kalliimpi kännykkä sähköpyörä yms. T. Ammattivalittaja
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä nyt kerrankin kasvattaa itsellesi selkärankaa.
Muutaman kuukauden päästä se "lapsi" on virallisesti teini, joka kyllä haluaa kuunkin taivaalta.
Vanhemman tehtävänä on osata sanoa ei, mutta se on sana, joka ei ilmeisesti kuulu sun sanavarastoosi.
Niinhän mä sanonkin ei. Ei mulla tuollaisiin rahaa ole eikä ole isälläänkään. Ap
"Ei ole rahaa." Eli ostaisit jos olisi.
Ei rahanpuutteen pidä olla ostamattomuuden syy vaan terveen järjen.
"Et saa iphonea etkä sähköpyörää, koska et tarvitse niitä. Sinulla on jo puhelin jolla soittaa ja pyörä jolla polkea." Niin sanoo fiksu vanhempi eikä rupea selittelemään että kyllä muuten mutku se raha.
No en ostaisi, vaikka olisikin rahaa. Ap
No miksi sitten ylipäänsä kirjoitit, että sulla ei ole tuollaisiin rahaa.
Jos et kerran ostaisi vaikka olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt taida ymmärtää, mikä ero on tarvitsemisella ja haluamisella.
Se tuntuu olleen lapsenkasvatuksen ongelmasi aina.
Kyllä mä sen ymmärrän. Kurjaa vaan, kun muut saa eikä voi omalle lapselle hommata kuin pakolliset jutut. Ap
Eli hommaisit sähköpyörät ja kalliit kännykät jos vaan voisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä nyt kerrankin kasvattaa itsellesi selkärankaa.
Muutaman kuukauden päästä se "lapsi" on virallisesti teini, joka kyllä haluaa kuunkin taivaalta.
Vanhemman tehtävänä on osata sanoa ei, mutta se on sana, joka ei ilmeisesti kuulu sun sanavarastoosi.
Niinhän mä sanonkin ei. Ei mulla tuollaisiin rahaa ole eikä ole isälläänkään. Ap
Eikä ole monella muullakaan. On ihan tavallista sanoa lapselle, että emme osta, ei ole varaa sellaiseen. Ei ole pelkästään sun osana. Sun lapsi harrastaa aktiivisesti ja selvästi on kaikenlaista. On ihan normaalia, että lapsi pyytää kaikenlaista ja hänelle sanotaan, ettei onnistu.
Niin, tiedän sen kyllä. Ap
Miksi siis kaikki tää valitus, kun kerran tiedät jo?
Hyvä kysymys. Miksi ammattivalittaja valittaa?
Olet oikeassa. Se on sen työtä. Tuppaa aina unohtumaan.
Montakos kertaa valittaja on tällä kertaa ollut itsensä kanssa eri mieltä yhdessä ja samassa ketjussa...?
Ei siinä ole mitään pahaa, että lapsi haluaa. Ainahan ihmiset haluavat jotakin.
Itsekin haluaisin olkkariin uuden maton (sellaisen näyttävämmän ja kalliimman vanhan 30 euron maton sijaan), sohvan ja kasvihuoneen. Voisin tietysti väittää teinien tapaan, että kaikilla muillakin on ja polkea siinä samalla jalkaa lattiaan. Mutta kun ei rahat riitä.
Haluta saa.
Kun lapsi seuraavan kerran kertoo haluavansa jotakin, kerro sinäkin omat toiveesi ja pahoittele sitten, että valitettavasti rahavaramme eivät tällä hetkellä riitä teidän toiveittenne toteuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sen ymmärrän. Kurjaa vaan, kun muut saa eikä voi omalle lapselle hommata kuin pakolliset jutut. Ap
No voi hellenlettas sentäs. Sitä kutsutaan elämäksi. Vai luuletko tosiaan että kaikilla muilla on varaa hommata lapsilleen kaikki mitä ne haluaa?? Eivät minunkaan lapseni saaneet aina sitä mitä halusivat, mutta kyllä sen minkä tarvitsivat, eli perusasiat. Taidat olla tyhmempi kuin luuletkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hellenlettas sentäs. Sitä kutsutaan elämäksi. Vai luuletko tosiaan että kaikilla muilla on varaa hommata lapsilleen kaikki mitä ne haluaa?? Eivät minunkaan lapseni saaneet aina sitä mitä halusivat, mutta kyllä sen minkä tarvitsivat, eli perusasiat. Taidat olla tyhmempi kuin luuletkaan.
En luule, että lapset saa aina kaiken, mitä haluaa ja sovitaan, että olen tosi, tosi tyhmä. Ap
No onhan se ainakin vähän tyhmää ensin valittaa, ettei ole rahaa ostaa lapselle sähköpyörää ja sitten seuraavassa hetkessä julistaa, että sitä kyllä ostaisi vaikka rahaa olisikin...
Aika varma olen, että kesällä viimeistään se poika polkee pitkin kylää uudella sähköpyörällä... Jostain on taas "hommattu" rahat siihenkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Aika varma olen, että kesällä viimeistään se poika polkee pitkin kylää uudella sähköpyörällä... Jostain on taas "hommattu" rahat siihenkin. :)
Ei takuulla saa sitä. Hänellä on ihan tavallinen pyörä, johon on nyt renkaat vaihdettu eikä uutta hommata. Myös vanha Huawein puhelin saa kelvata. Ap
Tämä ketju ansaitsee tulla nostetuksi, siinä ap on itsensä kanssa ainakin kolmea eri mieltä.
Ap poistaa aina mun kommentit, koska tiedän kuka hän on :)
Älä huoli, en paljasta koko nimeäsi. Mutta täytyy sanoa, että hiukan rajaa nyt niihin mielikuvitusjuttuihisi.
Miksi siis kaikki tää valitus, kun kerran tiedät jo?