Tapahtuuko jotain, jos on 7-luokalla yli 200 poissaoloa?
Oon 7lk ja mul on yli 200 poissaoloo. Saan kuitenkin hyvii numeroita, aina 7-10. Oon siis kyllä mun äitin ja opettajan yms kaa puuttunut mun poissaoloihin ja ollaan pidetty tapaamisia. Suurin osa poissaoloista on ollu vaan mahakipuja, jotka luultavasti johtuu stressistä yleensä tiettyinä päivinä. Niin, voiko noista poissaoloista viä jäädä luokalle, tai käydä muuta?
Kommentit (16)
Et jää luokalle.
Siitä oltaisiin jo keskusteltu. Luokalle jääminen ei tule koskaan yllätyksenä.
Luokalle jääminen on melko harvinaista ja se viimeinen tukimuoto.
Voi jäädä luokalle. Voi myös olla, että jollet lopeta tuota, joku ilmoittaa lastensuojeluun ja sinut otetaan huostaan ja koulukotiin. Siihen näyttäisi olevan lailliset perusteet. Vanhempasi eivät pysty selvästikään huolehtimaan kasvatusvastuustaan ja jäät ilman asianmukaista koulutusta. Jos maha on kipeä koulukiusaamisen takia, siihen tulee puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Voi jäädä luokalle. Voi myös olla, että jollet lopeta tuota, joku ilmoittaa lastensuojeluun ja sinut otetaan huostaan ja koulukotiin. Siihen näyttäisi olevan lailliset perusteet. Vanhempasi eivät pysty selvästikään huolehtimaan kasvatusvastuustaan ja jäät ilman asianmukaista koulutusta. Jos maha on kipeä koulukiusaamisen takia, siihen tulee puuttua.
T. Sossun täti lastensuojelusta
Eli et ole käynyt koulussa kertaakaan? Yleensä puhutaan vuodessa olevan noin 200 työpäivää ja peruskoulussa on pidemmät lomat. Toisaalta 7-luokkalaiset on Vauva-lehden hiljainen lukijakunta. Useimmat asuvatkin Porvoossa, missä Vauva-lehti otettu koulun opetussuunnitelmaan korvaamaan suurinosa oppikirjoista.
Jos ei tosiaan porvoossa asuta, niin kyllä tuossa vaiheessa on jo sossun mielenkiinto herätetty koulun kautta.
Tässä pariin vastaukset samalla:
Oon käynyt vatsakipujen takia lääkärissä pari kertaa aijemmin, eikä mitään oo löydetty, niin ne johtuu vaan just stressistä, esim liikkatuntien takia.
Mun äiti kyllä yrittää parhaansa mukaan saada mut kouluun, yleensä saakin.
Oon ollut kyllä suurimman osan koulussa, joka viikko ehkä yhen päivän pois, joka on yleensä nimenomaan perjantai jollon on liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole käynyt koulussa kertaakaan? Yleensä puhutaan vuodessa olevan noin 200 työpäivää ja peruskoulussa on pidemmät lomat. Toisaalta 7-luokkalaiset on Vauva-lehden hiljainen lukijakunta. Useimmat asuvatkin Porvoossa, missä Vauva-lehti otettu koulun opetussuunnitelmaan korvaamaan suurinosa oppikirjoista.
Jos laskee keskimäärin 6 tunnin päivien mukaan niin näin äkkiseltään laskettuna 9 viikkoa onnollut pois. (Laskekaa joku viisaampi)
Mutta onhan pari kuukautta paljon.
Niin, olin just korjaamassa että oon ollut 200 tuntia pois enkä 200 päivää, eli just varmaan ton verran.
Onko nuo 200 poissaoloa tunti/kaksoistuntipoissaoloja vai kokonaisia päiviä?
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo 200 poissaoloa tunti/kaksoistuntipoissaoloja vai kokonaisia päiviä?
Ehditkin vastata jo samaan aikaan.
Ei mitään hätää, koska kerran osaat tarpeeksi (7-10), vain harvaa jaksaa kiinnostaa. Jos koulussasi on joku yli-innokas opettaja/kuraattori/psykologi, hän voi ottaa asian hoitoon. Yleensä heillä on niin kiire, ettei heitä jaksa kiinnostaa.
Toivottavasti stressi laantuu, se on ikävä kaveri. Yläkoulu oli itsellenikin tuskaa, halaus sulle!
Vierailija kirjoitti:
Jos on kuusituntinen koulupäivä ja sen on kokonaan pois se on kuusi poissaoloa. Eli poissaolo oppitunnilta on aina yksi. Joten tuo 200 jaettuna kuusituntisilla koulupäivillä on reilu 33 koulupäivää. Koulupäiviä on joku 170 lukuvuodessa. Eli olisihan tuo mahdollista, mutta toivoisin kuitenkin että lapsi kysyisi asiaa siltä opoltaan eikä täältä.
Vierailija kirjoitti:
Joten tuo 200 jaettuna kuusituntisilla koulupäivillä on reilu 33 koulupäivää. Koulupäiviä on joku 170 lukuvuodessa. Eli olisihan tuo mahdollista, mutta toivoisin kuitenkin että lapsi kysyisi asiaa siltä opoltaan eikä täältä.
Lukujen valossa mahdollista, mutta moniko 13v etsiytyy netissä Vauva-lehden sivuille kyselemään?
Toivottavasti puututaan!
Minulla oli yläasteella järkyttävä määrä poissaoloja, mutta siihen ei juurikaan puututtu koska osasin asiat ja kokeet meni hyvin (luin koulukirjat aina syksyllä kun ne saatiin, ja luin muutenkin paljon kaikkea).
Minusta ei siis ollut harmia kenellekään, mutta olin todella ahdistunut ja masentunut, ja olen sitten aikuisena joutunut sen kanssa paljon taistelemaan.
Minulla ei myöskään ole kykyä sellaiseen opiskeluun kuin koulu vaatii, mutta sekin jäi huomaamatta tai siihen ei puututtu, eli sitäkin selvitellään nyt aikuisena.
Lisäksi koulu oli todella ahdistava ympäristö, jossa ei ollut sopivaa seuraa ollenkaan.
Kaverit olivat muista kouluista.
En keksiny parempaakaan paikkaa mis voisin kysyy😂
Varmaan kannattaisi käydä lääkärissä