Millä voisin perustella itselleni että on ihan ok ostaa noin pari tonnia maksava sohva
Ja vielä terassille eli ei olisi edes ns vakikäytössä, olkkarissa meillä on ikean halpis🙈
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla ja minne terassille?!
Omalla rahalla ja omalle terassille
Sisälle ymmärtäisi, mutta ulkotilaan en. Ulkosohvat ei montaa kesää kestä ja niillä istutaan paaaaaljon vähemmän kuin sisäsohvalla, ihan jo Suomen luonnon asettamien rajaehtojen takia.
Millainen terassi ja millainen sohva? Onko sohvan materiaalit sellaisia että kestävät terassilla?
Mulla on lasitettu terassi ja siellä rautasohva jossa paksu patja istuimena ja tyynyjä selkänojana. Rautarunko kestää talvet oikein hyvin mutta patja ja tyynyt pitää aina välillä vaihtaa. Kankaat haalistuu rumasti auringossa ja niihin voi tulla myös hometta.
Kai sä nyt omilla rahoillasi saat tehdä ihan mitä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Sisälle ymmärtäisi, mutta ulkotilaan en. Ulkosohvat ei montaa kesää kestä ja niillä istutaan paaaaaljon vähemmän kuin sisäsohvalla, ihan jo Suomen luonnon asettamien rajaehtojen takia.
No niinpä. Tuo on kyllä oikeasti kai kuisti, sanotaan vaan meillä terassiksi. Siis katettu ja lasiseinällinen tila. Toisaalta olen halunnut jo vuosia laittaa sen kauniiksi mutta olen pihi ja sen sisustaminen on tuntunut turhuudelta.
Vierailija kirjoitti:
Tietty saan. Suurin vastus olen minä itse.
Vierailija kirjoitti:
Millainen terassi ja millainen sohva? Onko sohvan materiaalit sellaisia että kestävät terassilla?
Mulla on lasitettu terassi ja siellä rautasohva jossa paksu patja istuimena ja tyynyjä selkänojana. Rautarunko kestää talvet oikein hyvin mutta patja ja tyynyt pitää aina välillä vaihtaa. Kankaat haalistuu rumasti auringossa ja niihin voi tulla myös hometta.
Haaveilen rottinkisohvasta. Joo toi haalistuminen on tuttua. Hometta ei ole ollut.
Suomen olosuhteissa ei säily mikään
On kyllä liian kallis. Ostaisin enintään tonnin sohvan ja laittaisin toisen tonnin sijoituksiin. Ei kannata tuhlata noin paljon rahaa vaikka sitä olisikin.
No en kyllä näe järkeä, eri asia, jos tulisi olohuoneeseen päivittäiseen käyttöön. Toki voit tehdä rahoillasi mitä lystäät.
Vierailija kirjoitti:
Kai kyse onkin, että ap:ta itseään häiritsee ajatus kalliista ostoksesta mitä ei kuitenkaan paljoa käytetä. Nyt hän toivoo perusteluja, millä myisi itselleen ajatuksen sohvanostamisesta.
Ihminen on kuin norsu ohjastajalla. Norsu on tunteet ja ohjastaja järki. Järjestä riipppumatta tunteet menee minne menee. Nyt vain pitää keksiä perustelut, miksi tunteiden valitsema tie oli oikeasti järkevä ja minne haluttiinkin. "Olihan sohva kallis, mutta näyttää hienolta ja sopii tosi hyvin läheisiin istutuksiin. Lisäksi sohva on pitkäikäinen eli per päivä kulu on tosi matala. Sohvan myötä pidämme ihania kahvihetkia ja illanistujaisia terassillamme. Kutsumme ystäviämme terassikauden avajaisiin, uuden sadon viinejä maistamaan, rapujuhliin, venetsialaisiin tai nauttimaan pimenevästä syysillasta."
Jos pidät sohvasta ja olet etsinyt sopivaa, jonka nyt löysit, niin eikö se riitä perusteluksi? Se, että todellakin pidät sohvasta ja et kyllästy siihen kesän lopulla , haluat pitää sen, niin se maksaa itse itsensä takaisin.
Tuotteen hinta kannattaa jakaa käyttövuosilla, eikä tuijottaa tämän hetkistä hintaa. Joten jos haluat pitää sohvan kymmenen vuotta se maksaa sinulle 200 euroa vuosi, siis vähemmän kuin monet halpissohvat, ja on silloin järkevä sijoitus.
Olen pienituloinen, mutta säästän ja ostan juuri sitä mitä tahdon. Se on osoittautunut parhaimmaksi ratkaisuksi. Tuotteet ovat erikoisia, ajattomia ja kestävät trendien muutoksia vuodesta toiseen. Minulla ei ole kiirettä päästä eroon, sillä tuotteet kestävät ja ovat osa jo keräiiljöiden himoitsemia.
Mieti myös ekologisuutta. Mieluummin mieluisa sohva terassilla kuin kymmenen entistä terndikästä halpissohvaa metsään heitettynä. Ihminen kohtelee tavaroita myös niiden hinnan mukaisesti. Huonoa usein huonosti ja hyvää hyvin. Sekin pidentää ikää.
Juhannukseen mennessä ihan kaikkialla on kaikki ulkokalusteet alennuksessa ja usein vieläpä puoleen hintaan. Itse odottaisin vielä hetken.
Minä teen päätöksiä harkiten ja mitä kalliimpi tuote, sitä pitempään ostoa tulee mietittyä. Siinä vaiheessa yleensä kirkastuu, haluanko mitä sitä todella. Hankinnat ovat pitkäikäisiä ja tykkään niistä oikeasti.
Joku metallisepän arvodesign jossa vaihdettavat irtopatjat ja tyynyt?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla kuin polyrottinkisohvasetti ja pari tonnia helpolla normihinta. Tosin nytkin esim. Netraudassa alennuksessa jo pihakalusteet.
Vierailija kirjoitti:
Suomen olosuhteissa ei säily mikään
Kyllä säilyy. Kauna ja kateus ei katoa koskaan.
No sen verranhan ne maksaa. Tarviiko sitä perustella muuten, kuin että sellaisen tarvii 😊
Vierailija kirjoitti:
Hah pari tonnia olisi pieni raha jos metallisepän takoman rautasohvan haluaisi. Ehkä joku rahi olisi tuota luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai kyse onkin, että ap:ta itseään häiritsee ajatus kalliista ostoksesta mitä ei kuitenkaan paljoa käytetä. Nyt hän toivoo perusteluja, millä myisi itselleen ajatuksen sohvanostamisesta.
Ihminen on kuin norsu ohjastajalla. Norsu on tunteet ja ohjastaja järki. Järjestä riipppumatta tunteet menee minne menee. Nyt vain pitää keksiä perustelut, miksi tunteiden valitsema tie oli oikeasti järkevä ja minne haluttiinkin. "Olihan sohva kallis, mutta näyttää hienolta ja sopii tosi hyvin läheisiin istutuksiin. Lisäksi sohva on pitkäikäinen eli per päivä kulu on tosi matala. Sohvan myötä pidämme ihania kahvihetkia ja illanistujaisia terassillamme. Kutsumme ystäviämme terassikauden avajaisiin, uuden sadon viinejä maistamaan, rapujuhliin, venetsialaisiin tai nauttimaan pimenevästä syysillasta."
Juuri näin. Tykkään että koti on kaunis mutta olen ihan järkyttävä tarjoushaukka ja mistään en maksaisi täyttä hintaa. Ostan yleensä käytettyä. Nyt vaan ei jaksaisi selata jotain toria tai muita kirppiksiä ja toivoa että just mun kriteerit täyttävä sohva sattuisi kohdalle, kivoja saisi kaupasta niin helpolla kun vaan pääsisi tästä ajatuksesta pois että maksan ihan liikaa ja halvemmalla VOISI selvitä. On se oma aika ja vaivakin kai jonkun arvoista, sekä se että sitten tuo tila olisi valmis, viihtyisä ja siten kymmenen kertaa mukavampi käyttää .
Millä rahalla ja minne terassille?!