Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsi ei ota lohdutusta vastaan?

Vierailija
28.04.2021 |

Olen aina ajatellut että lapset rauhoittuvat kun niitä lohduttaa mutta jos teen niin lapselleni niin kiukustuu siitä vielä enemmän? Onko normaalia? Aika rankkaa että toinen huutaa kun on suuttunut jostain ja yrittää rauhoitella niin se on sama kuin heittäisi bensaa liekkeihin... onko kenelläkään muuta samanlaista? Lapsi on nyt alakoululainen. Aina ollut tällaista ihan pikkulapsesta saakka. En ole pystynyt mitenkään lopettamaan sitä huutoa tämän takia kun lapsi ei halunnut syliin tai minkäänlaista kosketusta ym. saattoi kestää puolikin tuntia että hiljeni.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tuttua, meillä on myös tuollainen temperamenttinen tyttö, lapselle annetaan rauhaa rauhoittua itse ja samat neuvot jos lapsi kyläilee jossain, myös koulussa voi pyytää luvan vaikka poistua luokasta jos herot menee. Ihmisiä on eri luonteisia ja kaikki eivät vaan pidä samoista asioista, joillekin läheisyys voi tuntua enemmän ahdistavalta kuin tukemiselta silloin kun on vaikea itse hillitä tunteitaan. Toiset taas kaipaa sitä. On hyvä opettaa ilmaisemaan tunteita puhumalla "haluan olla rauhassa" saa sanoa ihan yhtä lailla kuin "haluan syliin".

Vierailija
2/2 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen kaipaa lohdutusta, ei vihainen. Haluatko sinä muka haleja ja pusuja, kun olet raivona?

Ylität lapsen rajat, kun yrität väkisin "lohduttaa". Miksi lapsi ei muka saisi olla vihainen? Kaikkea ei voi saada eikä tehdä, mutta saa olla vihainen ja pettynyt.

Asiasta voi jutella, kun on rauhoituttu, mutta niin, ettei lasta syyllistetä itse tunteesta.

Onko sinulla itselläsi joku ongelma vihan tunteen kanssa? Etkö salli sitä itsellesikään? Se on tärkeä tunne, joka auttaa elämän varrella ihmistä suojelemaan itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi