Instagramin vauhditus
Moi. Sattuisiko tätä lukemaan joku someosaaja joka tietää miten Insragram tiliä saisi vähän nostettua. En tähtää mihinkään kymmenientuhansien seuraajamääriin, vaikka tuhatkin olisi kiva. Nyt niitä on reilu 200 ja olen pitänyt tiliä kuitenkin useamman vuoden.
Tiedän nämä:
kuvat pitää olla selkeitä ja laadukkaita. Ovat.
kannattaa pysyä ainakin suurimmaksi osaksi jossain/joissain aiheissa, jotta löytyy yleisö. On aiheet, omat tietyt harrastukset jne intohimot.
pitää postailla säännöllisesti. Olen yrittänyt joskus tiheämmin, joskus muutaman kerran viikossa.
kuvateksti on tärkeä. Olen panostanut kuvateksteihin viime viikkojen aikana entisestään, tehnyt niistä henkilökohtaisempia ja laittanut mukaan ihan oikeaa tietoa esim näihin harrastuksiin liittyen.
stoorit. Teen niitäkin. Viikko sitten tein ekan kerran stooreihin kyselyn. Yli 200 ihmisestä kaksi vastasi.
Kuvatykkäyksien määrä on väliltä 30-70 joka on ihan hyvä. Kommentteja 0-2. Yleensä yksi tai wi yhtään.
En siis nyt niinkään halua tilastoseuraajia tai merkityksettömiä tykkäyksiä, vaan kun olisi i-ha-na jakaa näitä itelle tärkeitä asioita niin että löytyisi yhteistä intoa. Vähän niin kuin oma yhteisö, kind of.
En vaan meinaa millään löytää oikeita ihmisiä.
Olen yrittänyt myös sitä, että käyn vastaavilla tileillä tykkäämässä ja kommentoimassa, tai seuraamassa, mutta takaisinpäin tätä toimintaa ei tule oman toimintani seurauksena.
Itse toimin niin, että jos joku alkaa seuraamaan, seuraan takaisin, ihan juuri kannustuksen vuoksi, jos kyseessä on yksityishenkilö.
Osa jää osa lähtee mutta tämä on ihan kiva tapa minusta, molemmille osapuolille.
Ihmetyttää tämä tilanne senkin takia, kun yhdellä tutulla on tili, joka ei oikeastaan täytä mitään "kriteerejä" mitä tulee sisältöön. Kuvat ovat usein rakeisia, tosi sekaisen näköinen profiili kun kuvien laatu vaihtelee jne. Ja hänellä seuraajia tulee koko ajan lisää.. Välillä päivässä 10-20 ja kohta se oma tavoitteeni tuhat täynnä. Ja nuo siis eivät ole ostettuja seuraajia vaan ihan oikeita suomalaisten ihmisten profiileja.
Mikä mättää? Instafeimi ei ole siis haussa, vaan se porukka jota kiinnostaa samat asiat.
Mietin jo pitääkö tässä kohta ostaa joku tollanen koulutus mitä mainostetaan jos haluaa somesta näkyvämmän/aktiivisemman. Ammattilaisille suunnatun, vaikken nyt someammattilaiseksikaan ole ryhtymässä.
up