"ujo" deittiprofiilissa = sosiaalisesti kädetön?
Olen nyt jonkin aikaa viettänyt tinderin ja nettideittailun ihmeellisessä maailmassa ja yksi selkeä ryhmä ainakin netin puolella ovat miehet, jotka jo profiilissa kuvailevat itseään "ujoksi" ja jatkavat samassa sitten että paremmin tutustuttua ovat "puheliaita". On nyt todella vahavasti alkanut tuntua että tämä on kiertoilmaus sille, että ko. tyypit eivät omaa mitään sosiaalisia taitoja eivätkä osaa olla vuorovaikutuksessa toisen ihmisen kanssa. Olen yrittänyt olla avarakatseinen ja ajatellut että monet suomalaiset miehet varmaan ovat hieman ujoja, mutta nyt alkaa riittää ja kierrän nuo tyypit kaukaa.
Esim. treffailin erästä tällaista miestä useamman kuukauden ja lopulta totesin hänelle että ei tästä tule mitään, kun tapaamisemme olivat käytännössä hiljaa istumista jos minä en ollut aloitteellinen keskusteluissa. Vastaus oli tyrmistynyt "enhän minä vielä uskalla, tässä menee aikaa"
.....Niin jo, menee näköjään, mutta ei minulla ole mielenkiintoa odotella vuotta että toinen pystyy aloittamaan keskustelun tai puheenaiheen tavatessa.
Sitten on näitä, jotka tavatessa eivät ole saaneet sanaa suustaan ja viestillä laitetaan perään että joo oli mahtavaa, nähdäänkö uudestaan. No ei nähdä....
Kommentit (8)
Täällä oli just viikko sitten viimeksi ujojen haukkumisketju. Etsi se ja mene sinne kaltaistesi seuraan.
Itseltäsi tuntuu puuttuvan sosiaalinen silmä ja empatia. En olisi kiinnostunut tapaamaan sinua.
T. ujo
Osalla ei varmaan oikeastikaan ole juuri sosiaalisia taitoja ja yrittävät piilotella sitä sanomalla olevansa ujo, mutta usein ujot ihmiset osaavat ihan normaalisti olla toisiin vuorovaikutuksessa, ongelma on vaan se alkuun pääseminen. Sitten kun kokevat olonsa rennoksi toisen seurassa alkaa puhekin pulputa ja usein se vielä jos on kovasti toiseen ihastunut vaikeuttaa tuota prosessia, koska halutaan tehdä hyvä vaikutus sitten kun sen suunsa aukaisee.
He ovat introvertteja, mutta käyttävät sanaa ujo.
En itsekään halunnut tutustua ujoksi ilmoittautuviin. Siinä sysätään vastuu jutun eteenpäin viemisestä vastapuolelle, enkä tykkää tuollaisesta. Varsinkaan kun olen itse joutunut tekemään niin paljon töitä omien sosiaalisten taitojeni kehittämiseksi.
Ja ei. Se että minua ei kiinnosta ryhtyä houkuttelemaan aikuista ihmistä puhumaan, ei tarkoita että taidoissani olisi edelleen kehittämistä. Se tarkoittaa, että haluan tasavertaisuutta.
No mutta tuohan on hyvä, että mainitsevat asian, niin erotat heidät heti joukosta, etkä laita heille viestiä.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään halunnut tutustua ujoksi ilmoittautuviin. Siinä sysätään vastuu jutun eteenpäin viemisestä vastapuolelle, enkä tykkää tuollaisesta. Varsinkaan kun olen itse joutunut tekemään niin paljon töitä omien sosiaalisten taitojeni kehittämiseksi.
Ja ei. Se että minua ei kiinnosta ryhtyä houkuttelemaan aikuista ihmistä puhumaan, ei tarkoita että taidoissani olisi edelleen kehittämistä. Se tarkoittaa, että haluan tasavertaisuutta.
Just tämä sama itsellä. Olen introvertti ja ujo itsekin, mutta pystyn olemaan puhelias ja pitämään yllä keskustelua. Ei kuitenkaan huvita jatkaa juttua, jos toinen on viikkokausia tai tosiaan jopa kuukausia niin lukossa että keskustelu ei mitenkään tunnu tasavertaiselta.
ap
Tapasin tinderin kautta miehen, joka kuvaili itseään ujoksi. Oli livenä heittämällä puheliain ihminen jonka olen koskaan tavannut ja jo ekana iltana pyrkimässä kanssani sänkyyn.
Että on niitä ujoja kaikenlaisia.