Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada 1,5 vuotias itse syömään??

Vierailija
16.08.2006 |

Eli hänellä ei ole mitään halua opetella lusikan käyttöä. Vuoden iästä asti lautasella on ollut toinenkin lusikka, mutta sillä vain sotketaan. Jos en häntä auta, ruoka jää syömättä. Sekin on testattu useamman kerran. Ruoka siis maistuu hyvin, kun sen joku sinne suuhun lappaa.. :) Sormin syö kyllä muroja yms. mutta lusikkaa tarvittaisiin ruuan kanssa. Hän on niin " siisti" , että ei ruokaa suostu sormin syömään.. Jos en syötä, kiukkuaa kun on nälkä. Olisi kiva saada itsekin syödä samaan aikaan muiden kanssa..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin auttaa vain aika. Ei meilläkään syönyt ennen kahta vuotta, mutta sen jälkeen ei ole saanut syöttää yhtään lusikallista.

Vierailija
2/4 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ensin ei syönyt itse vaan piti syöttää ja sitten ei missään tapauksesssa saanut enää auttaa. Ei mitään kiirettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syömistä koitetaan harjoitella.

Olen laittanut vähän ruokaa muovilautaselle ja antanut oman lusikan ja lapsi sitten on värkännyt sitten niillä, joskus menee vähän suuhunkin. Itse olen lappanut toiselta lautaselta sitten ruokaa lapsen suuhun.

Eiköhän tuo joskus opi.

Vierailija
4/4 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain jotenkin oudolle, kun tuttavien lapset ovat jo 1 vuotispäivän aikoihin syöneet itse. Tätä meidän lapsukaisen toimintaa pidetään jotenkin ihmeellisenä.. esim. kyllä tuon ikäisen pitäisi jo syödä itse.. vieläkö syötät hänet.. Rupesin jo itsekin ajattelemaan/pelkäämään, että onko jotenkin erikoinen tilanne... Mutta jatkamme näin, kunnes itse kiinnostuu asiasta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän