Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kumppanin kanssa jota ärsyttää kieltenopiskelu?

Vierailija
27.04.2021 |

Olen vuosien ajan käynyt ranskan ja saksan kielen kurssit. Aluksi vaimoa ihmetytti että opiskelen kieliä, joita en todennäköisesti tule paljon käyttämään, koska minulla ei edes ole aikomusta matkustella. Välillä huomaa hänen ärtymyksensä eikä hän ymmärrä minkä takia minun pitää lukea kaikki ranskan/saksan kielellä, kun käännöksiäkin on saatavilla. "Me ei olla ranskassa, me ollaan suomessa." Hän haluaisi että katsottaisi yhdessä joku elokuva joka ilta, mutta olen sanonut etten opi kieltä jos joka ilta katson suomalaisen tai amerikkalaisen elokuvan. Hän ei pidä ranskankielisistä elokuvista ja saksan kieli kuulostaa hänestä rumalta. Olen ajatellut että kielitaito on parisuhdemarkkinoilla kovaa valuuttaa, mutta kotona melkein joudun välillä opiskelemaan salaa. Pitäisikö molemmilla olla sitten samat harrastukset, mene ja tiedä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä. Kielissä on se hyvä puoli, että niiden opiskelu suojelee dementialta. Sanopa se kullallesi!

Vierailija
2/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielten osaaminenhan on elitististä! Elitismi - se että pitää itseään muita parempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis palaamassa pian parisuhdemarkkinoille?

Vierailija
4/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omituista. Vaimosi on outo.

Vierailija
5/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokee sen itselleen uhaksi. Vrt. Palstalla on kertomuksia joissa monen vanhempi on dissannut lapsensa opiskelua.

Vierailija
6/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun mies on liiian kärsimätön sen suhteeen. Lyhyt jänteiinen, ei pitkä piimäinen.

Vierailija
7/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suun mies on liiian kärsimätön sen suhteeen. Lyhyt jänteiinen, ei pitkä piimäinen.

SIiitähän vois kehittää vaikka jonkinlaisen lautapelin yms.

Vierailija
8/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis palaamassa pian parisuhdemarkkinoille?

Jos haluaa oppia vierasta kieltä, yksin oleminen voisi olla hyväksi. Jos vielä pitää muiden kuin (työ)kavereiden ja sukulaisten puhumaan suomea, silloin ei opi mitään. T: Ap.

Vierailija
9/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies. T: Ap.

Vierailija
10/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on vain epävarma. Vaimoni opiskelee ranskaa Työväenopistossa, ja ainakin hänen ryhmässään ylivoimainen enemmistö oppilaista on naisia.

Vierailija
11/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei haittaa miestäni. Tosin en "pakota" häntä opiskelemaan/kuuntelemaan opiskelemiani kieliä. Katson Youtubesta itsekseni videoita kyseisillä kielillä tai luen kirjoja. Joten ei vaikuta hänen elämäänsä. Jokaisella on omat harrastuksensa.

Vierailija
12/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys tarkoittaa kykyä oppia uusia asioita. Elinikäinen oppiminen on asenne. On kauheaa että jotkut ei halua mitään. Projektia pitää olla.

Jokaisella on ainoassa elämässään oikeus pyrkiä omaan korkeimpaan potenssiinsa, ja jos joku yrittää sitä rajoittaa, jätä se sika.

Vierailija
13/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää ranskankielisistä elokuvista ja olisi tympeää, jos kaikki katsottava olisi ranskaksi tai saksaksi. Muuten ihan jees homma.

Vierailija
14/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
15/15 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tykkää ranskankielisistä elokuvista ja olisi tympeää, jos kaikki katsottava olisi ranskaksi tai saksaksi. Muuten ihan jees homma.

Ajatus oli enemmänkin se, kun kaikki pitäisi katsoa suomeksi, tai englanniksi. T: Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä