Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ylihuolehtimista, jos lukiolaiselta kysyy, onko läksyt tehty?

Vierailija
27.04.2021 |

Ja varmistaa, että herää aamulla kouluun. Koulunkäynti ei oikein tunnu maistuvan, niin on jouduttu tämmöiseen tilanteeseen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee sanoo mut multa ei enää lukioikäsenä kysytty. Yläaste ikäsenä kyllä.

Vierailija
22/26 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 18v ja 20v ja kyllä lähes joka päivä kysyn, onko nälkä, onko läksyt tehty ja usein vielä pilke silmäkulmassa illalla, onko hampulit pesty.

Niin tekee myös lasten isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Normaalia jutustelua, välittämistä. Voinhan mä mieheltänikin (joka on aikuinen ja osaa kyllä huolehtia itsestään ja asioistaan, molemmat tiedämme sen) kysyä että "hei, oothan muuten muistanut hoitaa asian x ja olihan nyt järjestetty että käytät sen lapsen hammaslääkärissä huomenna"

Vierailija
24/26 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ylihuolehtimista. Mä kyttään joka päivä meidän lukiolaisen perässä kunnes hänelle tulee järki päähän. 

Vierailija
25/26 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit kysäistä. Meillä tunnollinen nuori kertoi myöhemmin ja vielä nykyäänkin pitävänsä siitä, että kysellään tuollaisia. Hyvät ja läheiset väli, vaikka jo opiskelee ja asuu omillaan!

Eri asia olla helikopterivanhempi!

Vierailija
26/26 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI, jos asenne on oikea: Osoitat, että välität, autat, tuet, kannustat, lohdutat. Mun äiti jaksoi joka aamu laittaa hyvän aamiaisen (oli kyllä itsekin lähdössä samoihin aikoihin) jne. Ei kyllä muistaakseni hirveesti kysellyt läksyistä, luotti muhun, kun nysväsin niitä kyl ihan riittämiin ilmankin. Itse kyselen omalta lukiolaiseltani vähän kautta rantain, että miten sujuu ja joskus pyytää apua esim. tarkistaan, miten on käsittänyt jonkun tehtävän tms.

Kokemusta myös isoveljestään, joka on lyönyt lekkeriksi - nyt intissä, mutta kohta joutuu miettimään, mitä kun sieltä palaa: Lukio jäi kesken, ei "jaksanut". Omasta mielestäni olen kohdellut samalla tavalla, mutta isoveli syyttää suosimisesta, ei suostu myöntämään, että pelaaminen kiinnosti enemmän. Sen kanssa onkin sitten paljon enemmän miettimistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme