Onko joku joskus ollut kirkkohäissä, jossa toinen vihittävistä on sanonut "en tahdo"?
Kommentit (25)
Hadithista: "Morsian vihitään jos hänen sisäisesti tiedetään haluavan miehen kanssa naimisiin."
Olen kuullut nuoresta naisesta, joka ei halunnut seurustella, eikä niin muodoin päätyä avioliittoon. Kun hän aikansa kuunteli jo kiusaamiseksi yltynyttä puhetta, alkoi seurustella, meni kihloihin ja vastasi papin kysymykseen "en tahdo". Näin pitkälle piti mennä, että muut uskoivat hänen haluavan elää sinkkuna. Siis, ei nyt sitten tarvitse aloittaa enempää keskustelua tästä vastauksesta, sillä kirjoitan vain sen, minkä olen kuullut.
Minä hermoilin edellisenä iltana, että haluaisin vastata sittenkin en tahdo. Vastasin kylläkin tahdon. Puoliso melkein kuusi vuotta ja kaksi lasta myöhemmin sitten sanoi ettei tahdokaan enää.
Se siinä alttarilla oleva seremonia on vaan rituaali. Siellä takahuoneessa on tehty viralliset paperit todistajien allekirjoitusten kanssa ennen kirkkoa, niin se avioliitto on jo muodostunut siinä. Kaikki muu on ihan ohjelmanumero.
Kysypä 10 vuoden päästä tolta samalta puolisolta....