Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjätä työelämässä, jos pers*****nuolenta ei käy

Vierailija
27.04.2021 |

Eli miten pärjätä työelämässä, jos inhoaa mielistelyä? On ystävällinen, mutta ei mielistele koskaan ja tuo mielipiteet suoraan esiin. Miten pärjätä, ja missä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tuo sinun suoraan sanominen tarkoittaa. Työelämässä pitää pystyä olemaan eri mieltä ihmisten kanssa  ja tuomaan se julki asiallisesti ja asiatasolla ja vain työasioissa. Joskus tulee tunne, että jonkun mielestän suoraan sanominen, tarkoittaa sitä, että voi sanoa oman mielipiteensä aina ääneen asiassa kuin asiassa, vaikkei se itse työntekoon liittyisikään. 

Vähän aistin sinussa tuon sanan perseennuolenta vuoksi, ehkä jotain ongelmia pysyä asiatasolla mielipiteissä.

Vierailija
2/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommansa voi tehdä hyvin ja olla loistava työntekijä ilman, että siihen liittyy perseennuolentaa millään tavalla. Voit ajatella sen pomosi ihan vain ihmisenä jonka kanssa tehdään töitä ja tehdä sen mitä pomo odottaa sinun tekevän. Jos muistat normaalit kohteliaisuussäännöt niin töissä on kaikilla mukava olla.

Jos haluat päästä työelämässä pidemmälle niin voit aina myös harkita ylittäväsi niitä odotuksia ja tuottavasi jotain sellaista mikään ei suoraan työsopimuksessa lue, mutta toki jos tässä kulkee nuoleskelun raja niin silloin olet niissä töissä joihin kuulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielipidettäsi kysytty vai tuotko esiin ihan kysymättä?

Pärjäät kun keskityt siihen työntekoon etkä mielipiteiden kertomiseen.

Vierailija
4/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys. Nyt on tullut huomattua, että ammattitaito ei olekaan parhaiten työelämässä auttava asia. Vaan se kuinka ”hyvänä tyyppinä” sinua pidetään. Tulee heti mieleen ainakin 3 henkilöä jotka ovat työssään keskinkertaisia/ huolimattomia/hitaita tekemään työtään, mutta hauskoja joista pidetään.

Hyvät jutut, iloinen mieli ja hyvän tyypin maine kantavat myös työssä tehtyjen, välillä isojenkin virheiden yli. Sen sijaan joku hyvä työssään joka ei koko ajan heitä läppää kaikille ja ole kahvipöydän keisari, ei ole niin juhlittu sankari työyhtisössä.

Vierailija
5/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pärjännyt sillä, että ole oma kusipäinen itseni.

Osa tykkää, osa ei ja se on voi,voi.. Get over it!

Vierailija
6/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tuo sinun suoraan sanominen tarkoittaa. Työelämässä pitää pystyä olemaan eri mieltä ihmisten kanssa  ja tuomaan se julki asiallisesti ja asiatasolla ja vain työasioissa. Joskus tulee tunne, että jonkun mielestän suoraan sanominen, tarkoittaa sitä, että voi sanoa oman mielipiteensä aina ääneen asiassa kuin asiassa, vaikkei se itse työntekoon liittyisikään. 

Vähän aistin sinussa tuon sanan perseennuolenta vuoksi, ehkä jotain ongelmia pysyä asiatasolla mielipiteissä.

-Vai onko sulla ongelmia, kun sä kehitit nyt itekses tommosta päässä??

Pysyn asiatasolla, ja arvostan erilaisia ihmisiä ja lisäksi olen silleen ihmisrakas, että haluan kaikille hyvää ja että ihmiset voi hyvin, tää ei vaikuta olevan peruskäytäntö ollenkaan ja nyt mulla on ongelmia että miten pärjätä tän mun ihanan luonteen kanssa työelämässä, jossa meininki tuntuu olevan lähes hullua.

Vierailija
7/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kysymys. Nyt on tullut huomattua, että ammattitaito ei olekaan parhaiten työelämässä auttava asia. Vaan se kuinka ”hyvänä tyyppinä” sinua pidetään. Tulee heti mieleen ainakin 3 henkilöä jotka ovat työssään keskinkertaisia/ huolimattomia/hitaita tekemään työtään, mutta hauskoja joista pidetään.

Hyvät jutut, iloinen mieli ja hyvän tyypin maine kantavat myös työssä tehtyjen, välillä isojenkin virheiden yli. Sen sijaan joku hyvä työssään joka ei koko ajan heitä läppää kaikille ja ole kahvipöydän keisari, ei ole niin juhlittu sankari työyhtisössä.

Totta tuokin.

Jotkut menevät sillä hyvän tyypin ja kivan kaverin maineellaan pitkälle. Taidoilla ei niin väliä. Se on jotenkin väärin. Voit olla mikä tumpula tahansa jos olet hyvä läpänheittäjä.

Vierailija
8/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin vältellä niitä pomoja, jotka olettavat kaikkien alaistensa olevan hänen kanssa samaa mieltä ja aiheuttavat ongelmia niille, ketkä eivät tähän suostu.

Vierailija
9/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti pärjää tavanomaisessa työpaikassa. Kovin harvassa on sellaisia vinoutuneita yhteisöjä, jossa nuolemalla pääsee eteenpäin. Suurin osa pomoista on normaaleja ihmisiä, joita ärsyttää, jos huomaa jonkun pyrkivän mielistelemään. Harva on sellainen, joka oikeasti tykkäisi ällöttävästä mielistelystä.

Työelämää takana 35 vuotta ja työpaikkoja noin parikymmentä (miesvaltaisilla aloilla).

m56

Vierailija
10/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mielipidettäsi kysytty vai tuotko esiin ihan kysymättä?

Pärjäät kun keskityt siihen työntekoon etkä mielipiteiden kertomiseen.

Eikö töissä saa kertoa mielipiteitä omaan työhönsä liittyvistä asioista ilman että niitä tiedustellaan jotenkin virallisesti?

Vai onko oma työsi niin suorittavaa ja yksinkertaista, että siitä ei ole mitään sanottavaa ikinä eikä työn kehittäminen kiinnosta?

Vierailija
11/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pärjännyt sillä, että ole oma kusipäinen itseni.

Osa tykkää, osa ei ja se on voi,voi.. Get over it!

Sama!

Vierailija
12/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kehittynyt hyväksi työssäni ja osoittanut sen moneen kertaan muillekin. Sillai tuntuis pärjäävän.

Vierailija
13/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko mies vain nainen?

Valitettava totuushan nimittäin on se, että miesten annetaan sanoa asiat suoraan paljon vapaammin kuin naisten.

Naisten oletetaan lähtökohtaisesti olevan miellyttämishaluisia, lempeitä, hoivaavia, ja jos nainen ei ole näitä, hän on vääränlainen. Miesten suorasanaisuutta sen sijaan saatetaan kunnioittaa.

Jos mies ei mielistele ja tuo mielipiteet suoraan esiin, niin häntä pidetään jämäkkänä tyyppinä, jossa on johtaja-ainesta. Jos nainen ei mielistele ja tuo mielipiteet suoraan esiin, niin häntä pidetään kylmäkiskoisena jääkuningattarena.

Vierailija
14/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaamisella ja ammattitaidolla pärjää aina.

Se on tehokas muiden turpien tukkoon laittaja.

Paha mennä v#ttuilemaan ja soittamaan suutä työntekijälle, joka on tehokas ja osaa hommansa.

Ja tämä koskee kaikkia aloja ja työpaikkoja.

Vierailija
15/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se pers*****nuolenta oikein mielestäsi on?

Yleensä tästä puhuvat tyypit, joilla on sosiaalisen vuorovaikutuksen ongelmia.

Tai sitten ne, jotka ovat joutuneet heikon tai liian narsistisen pomon alaisuuteen.

Heikolta pomolta voi saada etuja ja narskua  nuoleskellaan selviämisen vuoksi.

Mutta noin yleensä mielistelyllä (mikä ei tarkoita hämäläisyyttä) ei tee mitään.

Vierailija
16/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset joutuvat yhä edelleen todistelemaan osaamistaan enemmän kuin miehet. Naisilta myös odotetaan miellyttämistä (tai mielistelyä eli pers*****nuolemista) enemmän kuin miehiltä. Joten jos ap on nainen, häntä saattaa inhottaa mielistely myös tästä syystä. Eikä siksi, että hänellä olisi esimerkiksi sosiaalisen vuorovaikutuksen ongelmia.

Vierailija
17/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii nuolla persettä kun imee munaa :)

Vierailija
18/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvatahtoinen ja jämpti pärjää, eristäytynyt, arka ja outo taas ei.

Vierailija
19/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvatahtoinen ja jämpti pärjää, eristäytynyt, arka ja outo taas ei.

Näistä molemmat saa perustöitä joilla pärjää, mutta kumpikaan ei ole etenemässä pomoksi.

Vierailija
20/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan vittumaiset oppurtunistit pärjää ja kiltit syrjäytetään/savustetaan ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi