Tänään on kansallinen veteraanipäivä!
Nyt tulee telkkarista ohjelmaa, jossa Aira Samulin haastattelee Veteraaneja ja varsinainen ohjelma alkaa kolmelta.
Aion katsoa.
Kommentit (139)
Nykyään korostetaan yksilöllistä onnea. Onko nuoresta sukupolvesta edelleen sotimaan suomen puolesta.
Minua huolettaa esimerkiksi se, että siviilipalvelun suorittaneet ovat vapautetut rauhanaikaisesta palveluksesta.
Miten motivoida osa vaarantamaan terveytensä, kun samalla osalla ei ole vaaraa. Tähän perustui sodannkin aikaan se, että pakoon lähteneitä ja välttelijöitä rangaistiin ankarasti.
Mukav ohjelma muuten, mutta modernit musiikkikappaleet olisin vaihtanut vanhoihin ihaniin marssiluluihin.
Oletteko liittyneet veteraanien perinneyhdistyksiin.
Heidän muistinsa elää perinneyhdistysten kautta.
Vierailija kirjoitti:
Mukav ohjelma muuten, mutta modernit musiikkikappaleet olisin vaihtanut vanhoihin ihaniin marssiluluihin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos veteraanit.
Idän trollit alanuolittavat tätä. Kukaan muu ei.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään korostetaan yksilöllistä onnea. Onko nuoresta sukupolvesta edelleen sotimaan suomen puolesta.
Minua huolettaa esimerkiksi se, että siviilipalvelun suorittaneet ovat vapautetut rauhanaikaisesta palveluksesta.
Miten motivoida osa vaarantamaan terveytensä, kun samalla osalla ei ole vaaraa. Tähän perustui sodannkin aikaan se, että pakoon lähteneitä ja välttelijöitä rangaistiin ankarasti.
Sama huoli täällä.
Tämä kansainvälistyminen ja ihmeellinen puhe, että omaa kansallista etua ei saisi ajaa tai edistää isänmaan etuja.
Minun isänmaani ei ole Euroopan yhteisö, se on valtio nimeltään Suomi.
Ja samoin ajattelevat 99,99 prosenttia unionin kansalaisista omasta isänmaastaan ( jokainen omasta maastaan).
Vierailija kirjoitti:
Oletteko liittyneet veteraanien perinneyhdistyksiin.
Heidän muistinsa elää perinneyhdistysten kautta.
Kuulun Naisten Maanpuolustusjärjestöön, oman alueeni piiriin.
Ei taida iässä kukan (terve) välttyä asepalvelusta.
Miten toimivat siellä nyt jehovan todistajat.
Nuorempiakin veteraaneja Suomessa on, nimittäin rauhanturvaajat. He ovat oikeutettuja moniin veteraanietuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama huoli täällä.
Tämä kansainvälistyminen ja ihmeellinen puhe, että omaa kansallista etua ei saisi ajaa tai edistää isänmaan etuja.
Ja samoin ajattelevat 99,99 prosenttia unionin kansalaisista omasta isänmaastaan ( jokainen omasta maastaan).
Vaan miten ajattelee nouseva polvi, joka koulussa opetetaan aivan isänmaattomaksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei taida iässä kukan (terve) välttyä asepalvelusta.
Miten toimivat siellä nyt jehovan todistajat.
*idässä
Vierailija kirjoitti:
Nuorempiakin veteraaneja Suomessa on, nimittäin rauhanturvaajat. He ovat oikeutettuja moniin veteraanietuuksiin.
Se on kyllä vähän outoa, sillä he menevät sinne vapaaehtoisesti (lähinnä saadakseen etuisuuksia, ei aatteen vuoksi).
Lisäksi se ei vastaa sotaa. Ei varsinkaan suomen puolesta.
Vaikea käsittää, että se sota kesti 5 vuotta. Sen jälkeen vielä pulaa kaikesta ja sotakorvaukset.
Korona on ollut vasta vuosi ja olen siihen jo ihan valtavan rasittunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama huoli täällä.
Vaan miten ajattelee nouseva polvi, joka koulussa opetetaan aivan isänmaattomaksi?
Mitä tahoa tai ketä tällainen opettaminen palvelee? Miksi näin tehdään?
Ei muualla Euroopassa hävetä isänmaata, käykää vaikka Kreikassa jossa koululaiset juhlivat kotimaataan lippuparaatein jne.
Höpö höpö. Tänään liputetaan koska on Jussi Halla-ahon 50-vuotispäivä.
Minua taas kiinnostaa, Hyvää Kansallista Veteraani päivää, Minä itse olen työskennellyt yli 10- vuotta Sotaveteraanien , lottien, korintama naisiten, sekä heidän leskien parissa tunnen myös karjan evakkoja , tänään kävimme laskemassa 12: sta Seppeleet Sankarihaudoille.
Nyt kun on tää Corona ei ole Kansallista Veteraani päivän juhlaa järjestetty.
Aira Samulin on itsekkin Lotta Svärd.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama huoli täällä.
Mitä tahoa tai ketä tällainen opettaminen palvelee? Miksi näin tehdään?
Ei muualla Euroopassa hävetä isänmaata, käykää vaikka Kreikassa jossa koululaiset juhlivat kotimaataan lippuparaatein jne.
Luulen, että isänmaallisuutt koitetaan häivyttää, jotta suomalaisia toteutettaisiin ulkomaisen halpatyövoiman saapumiseen yhä enemmän.
He eivät voi jakaa varsinaisesti käsitystä isänmaasta kantisten kanssa.
Miten tää onnistuu Kreikassa.
Aika jännä, ettei YLE ole haastatellut ohjelmaan Jussi Halla-ahoa? Onhan hän seuraava pääministeri ja hänellä on merkkipäivä. Miksiköhän?
Rannalla himmeän Lahden aurinko laskenut on . kirjoitti:
Minua taas kiinnostaa, Hyvää Kansallista Veteraani päivää, Minä itse olen työskennellyt yli 10- vuotta Sotaveteraanien , lottien, korintama naisiten, sekä heidän leskien parissa tunnen myös karjan evakkoja , tänään kävimme laskemassa 12: sta Seppeleet Sankarihaudoille.
Nyt kun on tää Corona ei ole Kansallista Veteraani päivän juhlaa järjestetty.
Aira Samulin on itsekkin Lotta Svärd.
Hieno juttu, että olet työssä mukana.
Toivottavasti nämä muistamiset jatkuvat, vaikka veteraanit loppuvat sitten joskus.
Se onkin sitten liputuspäivä vihervasemmistolle ja ylikansalliselle kokoomukselle, kun viimeinen veteraani Suomessa kuolee. Ei voi enää niin hyvin käyttää argumenttia "mitä veteraanit ajattelisivat?"