Kelan maksusitoumus apteekkiin?
Sisältääkö kys. sitoumus siis kaikki määrätyt lääkkeet (kalliit ihotautilääkkeet jne.)? En löytänyt tarkkaa vastausta tähän.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ei sisällä, yleensä vain akuutit ns.pakolliset päivittäiset lääkkeet, jotka ovat sairauden kannalta välttämättömiä.
Ai :D
Mä oon saanut mm hiivalääkkeen ihan varuilta antibioottien jälkeen, jota en tarvinnutkaan.
Hammastahnaa, allergialääkkeet, silmätipat, nenösuihkeen, tupakoinnin lopetus lääkkeen, ripulilääkkeen ja psykoosilääkkeet unettomuuteen.
N57 kirjoitti:
Tämä ei pidä paikkaansa. Eli ei todellakaan saa maksusitoumusta kaikkiin reseptilääkkeisiin. Vain hengen kannalta akuutteihin sairauksiin.
Minä olen saanut aina KAIKKI lääkärin määräämät reseptilääkkeet. Myös esim. hammaslääkärin määräämän hammastahnan. Ja se ei liene hengen kannalta akuutti lääke.
Että Kela maksaa oikein hammastahnatkin, no jo on! Tosin, hampaidenhuolto on nimenomaan hengen kannalta tärkeä hoito.
Vierailija kirjoitti:
https://www.kela.fi/laakkeet-ja-laakekorvaukset_kelan-paatokset
tuolta löytyy lääkkeet, mihin pitää hakea erikseen korvausta lähettämällä kelalle selvitys.
Nythän ei ollut puhe kelakorvattavista lääkkeistä vaan siitä, mitä lääkkeitä saa maksusitoumuksella, joka liittyy toimeentulotukipäätökseen.
Vierailija kirjoitti:
tuolta löytyy lääkkeet, mihin pitää hakea erikseen korvausta lähettämällä kelalle selvitys.
Se korvaus ei ole sama asia kuin maksusitoumus. Luehan nyt tarkemmin niitä Kelan sivuja.
Terveisin vielä se farmaseutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sisällä, yleensä vain akuutit ns.pakolliset päivittäiset lääkkeet, jotka ovat sairauden kannalta välttämättömiä.
Ai :D
Mä oon saanut mm hiivalääkkeen ihan varuilta antibioottien jälkeen, jota en tarvinnutkaan.
Hammastahnaa, allergialääkkeet, silmätipat, nenösuihkeen, tupakoinnin lopetus lääkkeen, ripulilääkkeen ja psykoosilääkkeet unettomuuteen.
Oot tullut kalliiksi yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se korvaus ei ole sama asia kuin maksusitoumus. Luehan nyt tarkemmin niitä Kelan sivuja.
Terveisin vielä se farmaseutti.
Hassu juttu, mutta vaikka mulla on resepti Elideliin (pimekrolimuusivoide), en sitä maksusitoumuksella saa, koska se on joku erityiskorvattava. Pitää jostain hommata joku erityiskorvaus-merkintä.
Ihan sama vaikka heittelette mitä titteleitä tekstienne vahvuudeksi, ei se muuta totuutta. Ihan kaikkia lääkärin määräämiä lääkkeitä ei sitoumuksella saa, mutta erittäin paljon saa. Ja kysymällä selviää!
Tämä ei pidä paikkaansa. Eli ei todellakaan saa maksusitoumusta kaikkiin reseptilääkkeisiin. Vain hengen kannalta akuutteihin sairauksiin.[/quote]
Minä olen saanut aina KAIKKI lääkärin määräämät reseptilääkkeet. Myös esim. hammaslääkärin määräämän hammastahnan. Ja se ei liene hengen kannalta akuutti lääke.