Syöttekö vappuna kuorellisia, napsahtavia nakkeja vai halpoja kuorettomia?
Entäpä lisukkeeksi? Italian, peruna, punajuuri tmv. salaattia? Meillä syödään kuorellisia hyvätasoisia nakkeja ja sienisalaattia.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Kuumia napsahtelevia nakkeja vetelen itsekseni vappuaattona, ohessa ehkä sipsejä perunasalaatin sijaan.
t. Korkeakoulutettu normaalipainoinen nainen
Hienoa että teitä normaalipainoisia naisiakin vielä löytyy !
Mennään kodalle paistamaan makkaraa. Simaa mukaan ja munkkikahvit juodaan myös.
Helsingin makkaratehtaan Yönakkeja, nam nam.
Hölskyperunoita ja pekoniparsaa teen tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
No ei syödä nakkeja eikä perunasalaattia.
Alkuun tarjoan kermaista sienikeittoa, pääruoaksi jotain hyvää kalaa ja sitruunarisottoa. Jälkiruoaksi varmaan aprikoosijuustokakku. Juomana samppanja läpi aterian.
Tulit nakkiketjuun. 😂
En ole koskaan ymmärtänyt nakit ja perunsalaattilinjaa juhlissa. On se sitten Suomessa vappu, tai uusivuosi, niin aina näitä pitäisi olla ruokana, ainakin kauppojen tarjontaa seuraamalla.
Oikein hifistelijä laittaa tarjolle vielä kaupan paistopiste patonkia kylkeen.
Minun mielestä nakit on arkiruokaa, niitä voi laittaa myös lihiksen sisään, tai syödä hiukaansa tuosta vaan. Perunasalaatti ei myöskään ole juhlavaa, vaan sitä mahdollisimman tavallista arkipöytään laitettavaa lisuketta. Kaupan perunasalaatti on varsinainen lisäainepommi, itsetehty on aivan toista maata.
Minä olen aina halunnut laittaa juhlapäivinä jotain arjesta poikkeavaa, juhlavampaa ruokaa ja nakit + perunasalaatti nyt vaan ei ole sitä linjaa.
Emme syö eineksiä arkenakaan, joten myöskään juhlapäivinä ne eivät ole missään nimessä meidän ruokapöydässä mukana.
Jos söisin nakkeja, olisi ne kuitenkin kuorellisia ja lihaisia, kuorettomat ei maistu yhtään miltään.
Meidän vappupöydässä on erilaisia ruokaisia salaatteja, grillattua kanaa, lihaa ja makkaroita. Itsetehtyä pataleipää ja muutamaa erilaista levitettä. Omatekoista ja simaa ja munkkeja.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt nakit ja perunsalaattilinjaa juhlissa. On se sitten Suomessa vappu, tai uusivuosi, niin aina näitä pitäisi olla ruokana, ainakin kauppojen tarjontaa seuraamalla.
Minun mielestä nakit on arkiruokaa, niitä voi laittaa myös lihiksen sisään, tai syödä hiukaansa tuosta vaan. Perunasalaatti ei myöskään ole juhlavaa, vaan sitä mahdollisimman tavallista arkipöytään laitettavaa lisuketta. Kaupan perunasalaatti on varsinainen lisäainepommi, itsetehty on aivan toista maata.
Minä olen aina halunnut laittaa juhlapäivinä jotain arjesta poikkeavaa, juhlavampaa ruokaa ja nakit + perunasalaatti nyt vaan ei ole sitä linjaa.
Emme syö eineksiä arkenakaan, joten myöskään juhlapäivinä ne eivät ole missään nimessä meidän ruokapöydässä mukana.
Jos söisin nakkeja, olisi ne kuitenkin kuorellisia ja lihaisia, kuorettomat ei maistu yhtään miltään.
Meidän vappupöydässä on erilaisia ruokaisia salaatteja, grillattua kanaa, lihaa ja makkaroita. Itsetehtyä pataleipää ja muutamaa erilaista levitettä. Omatekoista ja simaa ja munkkeja.
Teillä on kommenttisi perusteella tosi kireä tunnelma. Myös vappuna.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ankealta tyypiltä. Mulle nakit ja perunasalaatit ei missään nimessä ole arkiruokaa, harvemmin paistopistepatonkikaan. Mieluusti söisin useamminkin, mutta jos haluaa jonkinmoisissa mitoissa pysyä, on paree jättää makkarat, majoneesisalaatit ja vehnäleivät pois arkiruokailusta.
Lapsuuden kodissa syötiin nakkeja, perunasalaatti ja patonkia sekä uuden vuoden juhlissa että vappuna. Olen syntynyt 70-luvulla ja luulen, että aika monella ikäiselläni on samat muistot. Olen jatkanut perinnettä ja minulle tulee siitä se juhlan tuntu. Ei kai kukaan kinkkua ja perunalaatikkoakaan miellä erityisesti juhlaruuaksi vaan nimenomaan jouluun kuuluvaksi.
Nuo teidän vappupöydän antimet on simaa ja munkkeja lukuun ottamatta niitä, joita aika monessa suomalaisessa kodissa syödään grillikauden alusta loppuun. En kovin juhlavaksi noitakaan nostaisi.
Jos kuorellinen repeää, siitä kuuluu teipin irrottamisen ääni.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuorellinen repeää, siitä kuuluu teipin irrottamisen ääni.
Vaikka repeää on nakki hyvää sinapin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei syödä nakkeja eikä perunasalaattia.
Alkuun tarjoan kermaista sienikeittoa, pääruoaksi jotain hyvää kalaa ja sitruunarisottoa. Jälkiruoaksi varmaan aprikoosijuustokakku. Juomana samppanja läpi aterian.Tarjoatko ne Royal Doultoneista, käsinmaalattuine talvioineen.
No en. Käytössä on ihan vaan Villeroy&Boch.
En kumpiakaan. Jos söisin nakkeja niin soijanakit.
Cittarissa on nyt viidellä eurolla HK:n nakkeja 2 pkt. (Kuorellisia).😋😋
Vierailija kirjoitti:
Cittarissa on nyt viidellä eurolla HK:n nakkeja 2 pkt. (Kuorellisia).😋😋
Niin saa, mutta eivät ole niin maukkaita kuin Snellun nakit. Prismassa on ollut yleensä Snellut tarjouksessa uutena vuotena ja vappuna, mutta eipä eilen vielä olleet. Pitääkö käydä vielä vilkaisemassa laariin?
Ei kumpiakaan. Ikinä en suostu syömään kuorellisia, kuvottavia!
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpiakaan. Ikinä en suostu syömään kuorellisia, kuvottavia!
Ompas siinä ankea nirsoilija.
😅 Sellanen itsensä ylentämisaloitus sitten sieltä. Me syödään itse käsin tehtyjä nakkeja, tietysti kaikkein kalleimmasta lähitilan lihasta tehtyjä. Kaviaaria, eikä mitään halpaa kaupan, vaan erikseen tilattua vastakerättyä, meille lennätettyä.
Kuorellisia, aina. Kuorettomat jätti koirakin syömättä.
VAIN Snellmannin nakkjeja , ei kamaraa 😂
Näin on. Toisten perinteitä säälivät ihmiset säälittävät, reppanoiden on sisäinen pakko avata ketju ja vieläpä kommentoida.
:)