Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea nostaa korkoa - kantsiiko kilpailuttaa asuntolainaa?

Vierailija
16.08.2006 |

Nordea aikoo nostaa syyskuun alussa prime-korkoaan 0,25 prosenttiyksiköllä 3,25 prosenttiin. Edellisen kerran korko nousi heinäkuun alussa.

Aika tiheää koronnostoa minusta. Kannattaisikohan alkaa kysyä kilpailevia tarjouksia, onko kenelläkään hajua asiasta?

Nordean toiminta ihmetyttää muutenkin. Viime keväänä tuli ikävänsävyinen kirje, jossa ilmoitettiin yksikantaan pankkitilin koron alenemisesta. Ja asiakasta kehotettiin lopettamaan tili, jos se ei kelpaa. Siitä sydämistyneenä mies soitti heti samana päivänä pankkiin ja sai jotakin etua asuntolainaan, en kyllä muista tarkkaan mitä. Pitäisikö vaihtaa pankkia?

Itse olen Osuuspankin asiakas, mutta tietämäni mukaan jostain pikkupankista (Ålandsbanken?) on saanut edullisia lainoja. Nousevatkohan lainan siirtokulut korkeiksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se korko nousee muissakin pankeissa kuin Nordeassa.

Vierailija
2/5 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee nopeasti mutta laskee hitaasti. Ota osa kiinteäkorkoista ja osa esim. 3kk tai 12 kk euribor. 3kk on muuten paljon alemmalla tasolla vaikka muuttuukin nopeammin. Nyt se saattaa vaikuttaa huonolta kun korot nousee mutta laskusuuntaan se pätee myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä ne kaikki sen samaan nostaa

Vierailija
4/5 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pelkkää hyvää sanottavaa Nordeasta, aina on hommat hoituneet mallikkaasti ja avainasiakkaana palvelumaksutkin ovat edulliset. Meidän perheellä on 5 tiliä Nordeassa, on pankkikortit, automaattikortit, palvelupaketit, palvelumaksu on n.1¿/kk. Miehelläni on pankkiasiat Osuuspankissa ja maksaa joka kuukasui 7¿ palvelumaksuja vaikka pn periaatteessa vain samat palvelut kuin minulla Nordeassa.

Asuntolainamme on sidottu 12kk euriboriin eli korko määräytyy kerran vuodessa.

Nyt Nordea oma-aloitteisesti LASKI meidän lainan marginaalia.

Ja se keväinen kirje on ihan yleinen tapa liike-elämässä. Meille tuli viime viikolla vastaava kirje vakuutusyhtiöltä, muuttavat sopimusehtojamme ja jos ei meille kelpaa niin voi voi...

Vierailija
5/5 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ei kannata prime-korkoon sitoa. Me otettiin 135000 lainaa ja sidottiin se 5 v. kiinteäkorkoiseen, sattui olemaan silloin ennätysalhaalla ne korot. Saapahan nukkua yönsä " budjettisovussa" tämän pikkulapsiajan ja huomaan että se oli järkevää, korko on jo alhaisempi kuin monella nyt lainaa ottavalla. Vieläkin on korot niin alhaiset, että esim. osa kiinteäkorkoista ja osa 12 kk euriboria on vaan järkevää pitkässä juoksussa primeen verrattuna.

Prime on pankin johdon ikioma keksintö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä