Miehen vapaapäivä
on näköjään vaimon työleiripäivä. Miehellä on tänään pekkaspäivä ja sen sijaan että olisi tullut kanssani pesemään terassia, hän sanoi lähtevänsä kaveria katsomaan toiselle paikkakunnalle.
Kommentit (12)
Mulla oli eilen vapaapäivä pitkän ja kiireisen työputken jälkeen. En todellakaan jaksanut ajatellakaan mitään yleishyödyllistä tekemistä. Rötväsin koko päivän, katsoin sarjoja ja kävin pitkällä kävelyllä koiran kanssa. No pari koneellista pyykkiä taisin pestä. Mutta jos mies olisi tullut ehdottelemaan jotain terassin pesua, olisin nauranut sen pihalle. Välillä on ihmisen hyvä saada olla tekemättä mitään.
Onko pekkaspäiviä edelleen olemassa?
No, ehkä hänen mielestään terassin pesemisellä ei ole kiire tai kenties ollenkaan väliä. Ehkä siisteysnäkemyksenne ovat erilaiset?
Itse sä itsellesi työt olet määritellyt. Miksi miehen pitäisi elää sun kalenterin mukaan?
Miksi terassi pitää nyt pestä, on vielä aika kylmäkin. Itse ainakin odottelen että ilmat lämpenee reilusti, silloin se on jopa mukavaa puuhaa.
Ex kerran hermostui mulle. Hän sanoi että on prseestä kun kasaan itselleni hommaa ja otan tehtävää niin paljon ja turhaudut kun kukaan ei auta, vaikka kukaan muu ei ole sitä tehtävää halunnut.
Oli hyvä että sanoi, aloin ajattelemaan.
Mieti sinäkin.
Saa kait sitä ansaitulla vapaapäivällään edes joskus tehdä jotain sellaista, mitä I t s e haluaa. Vaikka nähdä kavereitaan. Joku terassin siivous nyt ei ole edes mikään välttämätön puuha juuri nyt tehtäväksi, parempia ilmojakin voisi odotella niin sen laittokinon on on kivempaa.
Relaa, ei tämä niin vakavaa ole. Hyvällä tuurilla saat luoksesi rentoutuneen ja naureskelevaisen miehen, jonka kanssa viettää leppoisa ilta.
Ihan ymmärrettävää, että miehesi haluaa mieluummin pukille kaverinsa kuin jonkun terassinpesiäeukon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi terassi pitää nyt pestä, on vielä aika kylmäkin. Itse ainakin odottelen että ilmat lämpenee reilusti, silloin se on jopa mukavaa puuhaa.
Tänä kesänä on terassin öljyäminen edessä, mutta pitää odotella lämpimämpiä kelejä. Pesen terassin sitten, kun yölläkin on yli viisi astetta plussalla.
Oliko tämä terassin pesu AP itse keksimä ohjelma miehen vapaapäivälle? Jos oli, niin tuo on harvinaisen raivostuttava tapa. Varsinkin jos puuhasta ilmoitetaan saman päivän aamulla ja tiukoilla vaatimuksilla.
Mun PITÄÄ keksiä miehelle aina tekemistä hänen vapailleen :D Siis mies aina kyselee että mitä hän tekisi kun tulee nyt vapaat. Muuten hänellä menee vapaat vaan hengaillessa, ja tarpeelliset hommat seisoo, ja hän harmittelee kun vapaat päättyy että meni taas vain ollessa vapaat. Joskus tulee joku juttu mitä mies vain kiertää, ja aina on jotain muuta kuin se homma. Ei jaksa, ei viitsi jne. Silloin teen sen itse, koska ei meillä ole korvamerkittyjä hommia kuin ne joita jompi kumpi ei oikeasti osaa (eli mies ei osaa, itse osaan kyllä kaiken) tai sellaiset joihin tarvitsee hänen voimiaan ja pituuttaan. Jos mies haluaisi lähteä vapaapäivänään kaverilleen, tai ylipäätään mihin tahansa, niin se on kyllä prioriteetti nro 1, niin harvoin hän missään käy.
Mikä siinä nyt hiertää? Sinä haluat pestä terassia ja mies haluaa nähdä kaveriaan. Molemmat saavat, mitä haluavat.
Onko se terassi pakko pestä tänään? Voisko sen pestä vaikka huomenna? Olisitko voinut itse keksiä jotain kivaa yhdessä tekemistä, mikä ei liity siivoamiseen? Karkaako se terassi päivässä, kahdessa tai neljässäkään sieltä takapihalta?