Voiskohan 46 v jättää ehkäisyn pois?
Eiköhän lisääntymiset ole jo lisäännytty. Järkeäkö käyttää ehkäisyä 4-6 vuotta turhaan?
Kommentit (29)
Voi jättää minkä ikäisenä vaan, mutta voi tulla raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai voi. Onhan sulla menkatkin
Ja 0.5% mahis tulla raskaaksi. Tai jotain.
Mikä onkaan mahdollisuus saada kehitysvammainen lapsi?
Vierailija kirjoitti:
99.9%
Voi toki, jos on valmis saamaan vauvan tai jos menkkoja ei enää ole
Minulle sanottiin vasta 58 vuotiaana gynellä että voit jättää ehkäisyn.
Mä olen 54 ja mulla on kierukka. Mulla ei ole vaihdevuodet olleet vielä. Eikä ole hormonitasossa vaihdevuosien merkkejä vielä.
Jos sä haluat vauvan, niin jätä ehkäisy pois.
Vierailija kirjoitti:
Aha! Eli ehkäisyä täytyy käyttää 5 v turhaan, jotta maailmaan ei varmasti tule kehitysvammaista lasta. sellainenhan sieltä tulee ihan satavarmasti, jos jostain kumman syystä tollainen ihmeraskautuminen tapahtuisikin?
Tk:n sh:n mukaan kuulemma vielä 53v on tullut luomusti raskaaksi. Tarkistusta ainakin ensin hormonitasosi, ennen kuin jätät ehkäisyn pois.
En jättäisi jos siinä iässä vielä on seksielämää, otin juuri uuden kierukan, ikää 43v, ehkä tällä pärjää loppuun asti tai sitten vielä kerran vaihtoon.
Ei voi. Ei voi jättää ehkäisyä pois.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 54 ja mulla on kierukka. Mulla ei ole vaihdevuodet olleet vielä. Eikä ole hormonitasossa vaihdevuosien merkkejä vielä.
Jos sä haluat vauvan, niin jätä ehkäisy pois.
Miten nuo hormonitasot saa selville?
Isoisoäitini sai nuorimman lapsensa 47-vuotiaana. Ja taatusti luomusti, sillä siihen aikaan ei mitään hoitoja tunnettu. Lapsi oli muuten täysin terve ja eli hyvän elämän yli 80-vuotiaaksi.
En todellakaan 46 v uskaltaisi jättää ehkäisyä. Olen saanut itse vielä 44v luomulapsen ja suvussa on paljon yli 40v lapsen saaneita, yksi oli 46 ja mummo oli 50!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha! Eli ehkäisyä täytyy käyttää 5 v turhaan, jotta maailmaan ei varmasti tule kehitysvammaista lasta. sellainenhan sieltä tulee ihan satavarmasti, jos jostain kumman syystä tollainen ihmeraskautuminen tapahtuisikin?
Miten niin turhaa? Haluatko siis vielä lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä haluat vauvan, niin jätä ehkäisy pois.Miten nuo hormonitasot saa selville?
No se hedelmöllisyysverikoe kertoo sen arvon. Mikä sen nimi oli? alf? Adf? Joku kolmekirjaimlnen
Tuota sinun kannattaisi ensisijaisesti kysyä gynekologiltasi.
Minä olen 51v, ja syksyllä kävin vaihdattamassa uuden hormonikierukan. En jaksaisi enää yhtään keskenmenoa, enkä runsaita kuukautisia, joten kierukkaa käytän vaikka 100 vuotiaaksi, jos menkat eivät suostu loppumaan.
Meinaatkos, ettei vielä tulisi?
No ei kai voi. Onhan sulla menkatkin