Minulta kysyttiin työpaikkahaastattelussa, keitä seuraan twitterissä ja instassa
Haastattelija tunsi nimeltä paavi Franciscuksen, muttei ketään muuta (mm nobel-kirjailijoita, nykysäveltäjiä ja muoti- sekä sisustussuunnittelijoita). Hänen kommenttinsa oli: ”Et sitten seuraa ketään julkkista?”
Kommentit (23)
Et sitten kehdannut sanoa helikopteri-Hunkseja yms.?
Vierailija kirjoitti:
Et sitten kehdannut sanoa helikopteri-Hunkseja yms.?
Keitä he ovat? Ap
Normaali kysymys. Haettiin asioita joista olet kiinnostunut. Se antaa tietyn kuvan ihmisestä.
Minä väittäisin, etten ole kummassakaan palvelussa.
Instagram löytyy, mutta ei ole omalla nimellä ja aika velho ptää olla, että noin vain löytää tilini.
Sou?
Mä en seuraa ketään.
Ei ole tiliä yhdessäkään sosiaalisen median alustassa.
Vierailija kirjoitti:
Normaali kysymys. Haettiin asioita joista olet kiinnostunut. Se antaa tietyn kuvan ihmisestä.
Ymmärrän, totta kai. Minua ihmetyttää, ettei haastattelija tuntenut yhtäkään seuraamistani henkilöistä. No, paitsi paavi Franciskuksen, mutta hänetkin vain koska tittelinsä on ”paavi”. Ap
Olisin vastannut että asia ei heille kuulu pätkääkään.
Tuoohan on hyvä kysymys. Siinä voi helposti karsia tyyliin tälaiset: mä himo zilllaaaan tätä ihan kybällä, mä oon niiin uppoutunu sen laiikkeihiin etttä ihan mielipuolisena vedetäään mukanaaan, tuuulen mukana ajelehdiiin kaikkiallle ja olen hyvin orjentoiitunut ja omaamielikuvitusta käytttävä. Selllainen itsenäiinen entterin hakkaaaja. Kaikki menee läpi viuhuen. Aiina voii olla oikeassa siiinä missä jokin muuukin on.
Vierailija kirjoitti:
Haastattelija oli kolmekymppinen nainen.
Ap
Seuraa varmaan jotain ihan muita, kuin Nobel-voittajia.
Kuinka vanha olet itse?
Ei kysytty. Muuta kuin palstatrollin humalaisessa mielikuvituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuoohan on hyvä kysymys. Siinä voi helposti karsia tyyliin tälaiset: mä himo zilllaaaan tätä ihan kybällä, mä oon niiin uppoutunu sen laiikkeihiin etttä ihan mielipuolisena vedetäään mukanaaan, tuuulen mukana ajelehdiiin kaikkiallle ja olen hyvin orjentoiitunut ja omaamielikuvitusta käytttävä. Selllainen itsenäiinen entterin hakkaaaja. Kaikki menee läpi viuhuen. Aiina voii olla oikeassa siiinä missä jokin muuukin on.
Klli pystyssä hakkkaan entteriä, sellainen maratoonari olen.
Eikö ne rekrytoijat nykyään googlaa ja stalkkaa etukäteen kaikki varteenotettavat työnhakijat?
itse seuraan työhön liittyviä kontakteja, erilaisia organisaatioita, poliittisia päättäjiä ymv.
En tiedä minäkään yhtään muoti tai sisustussuunnittelijaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, totta kai. Minua ihmetyttää, ettei haastattelija tuntenut yhtäkään seuraamistani henkilöistä. No, paitsi paavi Franciskuksen, mutta hänetkin vain koska tittelinsä on ”paavi”. Ap
En voi onnitella sua - kun sä ilmeisesti seuraat noita IG-tilejä.... Mutta annan anteeksi ton Paavin!
Tää Paavi on oikeesti hyvä.
Helppo vastata, en ole instassa, naamakirjassa enkä twitterissä, eli todennäköisesti karsiutuisin. Pätevyyden kannaltahan tuolla ei ole mitään merkitystä. Jos ei kyseessä sitten ole joku viestinnän, tai somevaikuttajan tehtävä.
Seuraan instassa vain true crime -podcasteja, eli ehkä olisi parempi väittää ettei ole tiliä ollenkaan :D
Ja minä seuraan kissavideoita. En tiedä kannattaisiko tätäkään sanoa.
Haastattelija oli kolmekymppinen nainen.
Ap