Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin kuntopyörän ja jaksoin hätinä polkea 10 minuuttia

Vierailija
26.04.2021 |

Ja pitäisi kuulemma ainakin 30 min polkea kerrallaan, että siitä on jotain hyötyä.

Sanokaa se mun täriseville ja kipeille jaloille.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pienempi vastus! Ei ole tarkoitus olla ylämäkeä koko matka.

Vierailija
2/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita pienempi vastus! Ei ole tarkoitus olla ylämäkeä koko matka.

Kyllä minä kevensin vastusta heti alussa kun tuntui raskaalta, mutta kunto on päässyt tosi huonoksi sen lisäksi että ylipainoa on reilu kymmenen kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita kevyellä vastuksella. Siitä sitten vähitellen lisäät niin polkemisaikaa kuin vastustakin.

Jostainhan se on aloitettava. Onnea kuntopyöräilyyn!

Vierailija
4/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna 12 min, ylihuomenna 15 min, kuukauden päästä menee se 30 min.

Vierailija
5/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen ostit sitte ihan tarpeeseen. Jatka polkemista (sano morsian aviovuoteessa 🤣🤣🤣)

Vierailija
6/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai paljain jaloin tai sukkasillasi pyöräillyt?

Vierailija
7/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No poljet 10 päivää sen kymmenen minuuttia, kahden viikon kuluttua poljet vartin ja kuukauden päästä jaksat sen puoli tuntia.

Kahden kuukauden päästä poljet jo tunnin ja kolmen kuukaudet päästä olet jo himopolkija jolle kaksi tuntia päivässä (aamulla 1h ja illalla 1h) menee iisisti.

4 kk päästä sulla mielettömät reisi - ja pohjelihakset.

Vierailija
8/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostit?

Vierailija
9/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millasen?

Vierailija
10/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäät kestoa vähitellen. Kannattaa myös aloittaa kevyellä vastuksella. Siitä se lähtee. Mun puolituntinen treeni on seuraava:

- 5 min kevyt lämmittely

- 5 min raskaampi

- 5 min kevyt, sisältää puoli minuuttia ”täysillä vetoa”

- 5 min raskaampi, sisältää puoli minuuttia ”täysillä vetoa”

- 5 min vielä raskaampi, sisältää puoli minuuttia ”täysillä vetoa”

- 5 min kevyt loppupalautuminen

Olen muuttanut tuota oman kehittymisen myötä ja teen niin jatkossakin, mutta tällä hetkellä tuo on mulle sopiva.

Vierailija
11/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan alussa jakaa kunnolla jos ei aikoihin polkenut. Vähän kerralla.

Paljonko maksoit?

Itsekin ostaisin mutta ne on niin rumia ja asunto on vain 48 neliötä.

Vierailija
12/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai kukaan alussa jakaa kunnolla jos ei aikoihin polkenut. Vähän kerralla.

Paljonko maksoit?

Itsekin ostaisin mutta ne on niin rumia ja asunto on vain 48 neliötä.

Siis jaksa (ei jakaa).

Vierailija
13/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain verkkokaupasta tilasin, hintaa parisataa tarjouksessa. Ihan kelpo vehje, hiljainen ja kaikinpuolin toimiva.

Sukat jalassa poljin, seuraavalla kerralla laitan kyllä lenkkarit. Ehkä satulaakin voisi laskea inasen. Ehkä tosiaan luulin että samantien pystyy polkemaan vähintään sen puoli tuntia, mutta täytyy hiljakseen kohotella kuntoa ennen mitään kymppikilometrin matkoja...

Vierailija
14/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tosi kurjaa kun aloittelijoiden innostus lytätään sanomalla että ei tuosta ole mitään hyötyä, tottakai siitä on enemmän kuin sohvalla istumisesta!

Mene ap kuntosi mukaan, älä vertaa itseäsi muihin!

Muista myös alkuverrytyelyt ja loppuvenyttelyt ettei tule jumeja. Tai ehkä voisit tehdä joka toinen päivä pidemmän treenin ja joka toinen pidät tauon?

Mä itse olen normaalipainoinen ja lenkkeilen ympäri vuoden, eli kuntoni pitäisi olla kohdillaan, mutta joka vuosi kevään ensimmäiset pyörälenkit tuntuvat jaloissa kovasti, kyllä siihen tottuu :)

Vierailija
15/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain verkkokaupasta tilasin, hintaa parisataa tarjouksessa. Ihan kelpo vehje, hiljainen ja kaikinpuolin toimiva.

Sukat jalassa poljin, seuraavalla kerralla laitan kyllä lenkkarit. Ehkä satulaakin voisi laskea inasen. Ehkä tosiaan luulin että samantien pystyy polkemaan vähintään sen puoli tuntia, mutta täytyy hiljakseen kohotella kuntoa ennen mitään kymppikilometrin matkoja...

Osta vielä ne pehmustepöksyt.

Mä poljin tänään 2 tuntia.

Mulla on hyvät varusteet, lukkopolkimet on ihan ehdottomat ja telkkariin hyvät musat pyörimään.😊

Vierailija
16/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kateellinen. Haluaisin polkea pyörällä monta tuntia päivässä ja kuunnella äänikirjoja. Kadulla ei uskalla enää juosta/kävelläkään (spandex-pyöräilijöiden vuoksi).

Vierailija
17/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ainahan liikunta tuntuu vartalossa kun jonkun aloittaa (pyöräily, painonnosto, tennis juoksu) pitkän tauon jälkeen tai kokonaan uuden lajin. Jatkat vain polkemista ja tulet kertomaan muutaman kuukauden kuluttua.

Vierailija
18/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polje sinnillä vaan heti alusta alkaen, toki lenkkarit jalassa! Elimistö alkaa tuottaa endorfiinia kun urheilusuoritus on kestänyt noin 20 min. Siitä eteenpäin tuntuu jo hyvältä! Aloittele kevyemmin, mutta pysy "liikkeessä".

Vierailija
19/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt heti voi sujua. Jatka treenailua niin ennen pitkää menee jo se 30 min, nopeesti se kunto kasvaa. Tsemppiä! :)

Vierailija
20/27 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Uskon että kiität vielä itseäsi kun aloitit 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme