Kuinka tyhmiä ihmiset nykyään ovat? Eivät tajua että kaakaota voi tehdä itse
Eräs hlö osti pelkkiä purnukoita, osa teollisia kaakaojuomia, jotka eivät ole luonnollista kaakaota.
Sama kuin kahvi jonka kerran erehdyin ostamaan, aivan järkyttävää.
Kommentit (11)
Osti mitä ihmeen "pelkkiä purnukoita"?
Vähän heikosti kasvaa kaakaopensas näillä leveysasteilla ☹️
Keskity omaan elämääsi. Herneet nenään jostain kaakaojuomasta
Vierailija kirjoitti:
Osti mitä ihmeen "pelkkiä purnukoita"?
Tarkoitti varmaan sellaisia valmiita kaakaoita, niin kuin tämä: https://www.valio.fi/tuotteet/maidot/valio-play-maitokaakaojuoma/, ollut varmaan mun perässä kassajonossa, ostan niitä kerran viikossa 10-15 kpl, riippuen siitä kuinka monet treenit lapsille osuu sille viikolle. Erinomainen palautusjuoma, hyvänmakuinen ja tehokas. Ja kestä hetken lämpimässäkin.
Ei varmaankaan ole kyse siitä etteikö ihmiset ymmärrä kaakaojauheen konseptia. Onko tullut mieleen, että niitä valmiita ostetaan vaikka kätevyyden (evääksi tms), tai ihan vaan maun vuoksi?
Minulla Etelä-Amerikassa siirtomaaplantaasi ja muutama intiaani töissä. Kerran vuodessa laivaavat criollo kaakaon papuja, halpaa ja hyvää.
No minä ostan toisinaan työaamuina valmiita kahveja ja kaakaoita kaupoista. Hörpin sitä sen aikaa, kun tietokonetta töissä ja kirjaudun tietokoneen sisään työpaikalleni.
Mulla on noita valmiita Valion kahvi ja kaakao juttuja myös työpaikan jääkaapissa.
Kun aina ei ehdi pitää kahvituntia, sieltäpä vaan nappaa pakkauksen ja nautin työpöytäni ääressä puhelujen ja töiden äärellä.
Kyllä näinä jokainen ihminen tietää terveellisen ruokavalion kulmakivet sun muut sellaiset.
Mutta ihmiset elävät erilaista elämää. Joillekin elämä on erittäin hektistä töissä ja siihen vielä päälle pienet lapset kotona.
Joku työtön tai eläkeläinen tai rauhallisemmassa duunissa oleva, lienee pystyy ja ehtii tekemään joka ikinen päivä sapuskat ja eväät kotona ja siihen vielä päälle huolehtia lapsien harrastukset ja välipalat ja juomat harrastuksiin.
Elämä on. Se on meille kaikille niin kovin erilaista.
Haha, ap on näitä makuaidåstittomia kitupiikkejä, joiden mielestä mehukin pitää tehdä tiivisteestä ja itse hiilihapotettu limsa on "yhtä hyvää" kuin valmiit - koska ne ovat halvempia!
Todellisuudessa se on makukysymys. Itse ostin lauantaina uuden Starbucksin kylmän hazelnut-macchiaton ja tänään saman valmistajan tumma suklaa -kaakaon ja ai pentele olivatkin molemmat hyviä! Todellakin aika kaukana kotona jostain van Houtenista tai O'boysta tehdyt.
Minkä lisäksi minulla oli jano, jolloin odotteleminen tunnin päähän ja kotiin ei ollut kovin hyvä optio.
Ei tuo kaakaopapu ole kaikkein helpoin kasvatettava.