Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Runsaat kuukautise, mikään ei auta?

Vierailija
26.04.2021 |

En haluaisi toimenpide-/leikkauspöydälle...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis kokeillut kuparikierukkaa, joka lisää kuukautisvuotoa. Eihän se ole mikään "kaikki kokeiltu". Päinvastoin, mitään ei ole kokeiltu.

Vierailija
22/39 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ibuprofeeni auttaa jonkin verran, otan sitä 2-3 400 mg tabua/vrk menkkojen alkupäivinä jolloin vuoto on runsaimmillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa selvittää mikä ne aiheuttaa. Mulla oli tosi runsaat kuukautiset ja selvisi että ne johtui myoomasta. Kun se poistettiin niin kuukautisetkin kutistui normaaliksi.

Vierailija
24/39 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi ei muuta perustavan laatuista apua ole, kuin lopettaa kuukautiset kokonaan.

Eli tehdään keinotekoinen alku vaihdevuosille.

Vierailija
25/39 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormonikierukka auttoi mulla.

Pelkään asennuskipua, ei kiitos.

Mitä ihmettä? Ihan perus gynetutkimus. Mulla ainakaan ei sattunut yhtään.

Vierailija
26/39 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on siis kokeillut kuparikierukkaa, joka lisää kuukautisvuotoa. Eihän se ole mikään "kaikki kokeiltu". Päinvastoin, mitään ei ole kokeiltu.

Ei. Ap on kokeillut useita hormonikierukoita, pillereitä, Buranaa ( ja vastaavia) ja traneksaanihappoa. Lääkärikäyntejä on kertynyt useita vuosittain...

T. Ap

Vierailija
27/39 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormonikierukka auttoi mulla.

Pelkään asennuskipua, ei kiitos.

No jääkö sitten paljon vaihtoehtoja? Laittaminen vie vain hetken ja kipukin kestää vain sen pienen hetken, jos sitä edes tuntee. Runsaat kuukautiset taas vaivaa enemmän tai vähemmän koko ajan.

Vierailija
28/39 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla runsaan vuoden aiheutti kohdun polyyppi. Kun se poistettiin, vuoto normalisoitui. Onko tutkittu mikä ongelman aiheuttaa sinun kohdallasi?

Vierailija
29/39 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun poisto. Minullakin sama vaiva ja olen valmis menemään ulkomaille leikkaukseen, että pääsen eroon tästä. Ihan hirveää.

Vierailija
30/39 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi pillerimerkin vaihto. Tuli totaalinen muutos. Tosi niukat vuodot. Aloin olla jo epätoivoinen.

Vierailija
31/39 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otitko rokotteen?

------------->

Tutkijat ovat käynnistäneet tutkimuksen selvittääkseen aiheuttavatko COVID-19-rokotteet kuukautiskierron muutoksia - sadat naiset ovat huomanneet epäasianmukaisuuksia

BREAKING: Researchers have launched a study to find out if COVID-19 vaccines are causing menstrual cycle changes after hundreds of women notice irregularities - Chicago Tribune

Some people are reporting abnormal periods after a COVID-19 vaccine. U. of I. professor is looking for answers.

https://www.chicagotribune.com/coronavirus/vaccine/ct-vaccine-side-effe…

Epäasiallisuuksia? 🤦‍♀️

Olisiko ehkä vaikka "häiriöitä" suomeksi?

Vierailija
32/39 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut Caprilonia? Auttoi mulla tosi hyvin!

Vierailija
33/39 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otitko rokotteen?

------------->

Tutkijat ovat käynnistäneet tutkimuksen selvittääkseen aiheuttavatko COVID-19-rokotteet kuukautiskierron muutoksia - sadat naiset ovat huomanneet epäasianmukaisuuksia

BREAKING: Researchers have launched a study to find out if COVID-19 vaccines are causing menstrual cycle changes after hundreds of women notice irregularities - Chicago Tribune

Some people are reporting abnormal periods after a COVID-19 vaccine. U. of I. professor is looking for answers.

https://www.chicagotribune.com/coronavirus/vaccine/ct-vaccine-side-effe…

Epäasiallisuuksia? 🤦‍♀️

Olisiko ehkä vaikka "häiriöitä" suomeksi?

Siis *epäasianmukaisuuksia

Vierailija
34/39 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika estrogeeni (estrogeenidominanssi) aiheuttaa limakalvon liiallisen paksuuden, mikä puolestaan johtaa runsaisiin vuotoihin. Pelkkää keltarauhashormonia sisältävät pillerit tai kierukka saattaa auttaa. 

Vierailija
35/39 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tänne pesiytynyt joku, kuukautishullu? XDDD

Vierailija
36/39 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulka auttoi vasta kohdunpoisto. Nyt on ihanaa. Tosin poisto äon oli muitakin syitä, kuten kasvain. Mutta minulle sopii tämä elo ilman kuukautisia.

Vierailija
37/39 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan kahet kuukautiset kuussa vaikka on pillerit. Elämä on ihanaa.

Vierailija
38/39 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi synnytys

Vierailija
39/39 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ap on kokeillut useita hormonikierukoita, pillereitä, Buranaa ( ja vastaavia) ja traneksaanihappoa. Lääkärikäyntejä on kertynyt useita vuosittain...

T. Ap

Kannattaa käydä tutkituttamassa ettei kohdun limakalvo kasva liian paksuksi. Lisää vuotoa. Toki premenopaussi vaikuttaa myös. Onko ferritiini ja hb mitattu?