Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykinpesukone vuokralaisen vastuulla, mitä tarkoittaa?

Vierailija
26.04.2021 |

Eli muutimme asuntoon jossa oli valmiina pyykinpesukone. Sopimuksessa luki että vuokranantajan ei korvaa sitä, on siis asukkaan vastuulla. Ilmeisesti joku aiempi asukas on ostanut sen? Talossa EI ole pesuhuonetta.

Jos tuo kone hajoaa, pitääkö meidän ostaa uusi omilla rahoilla ja jättää se tänne asuntoon? Vai voiko sen ottaa sitten mukaan, ja seuraava asukas ostaa uuden oman itse? Ei ole tällaista tilannetta ennen ollut.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että ei ole.

Vierailija
2/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostatte itse uuden voitte tietenkin viedä sen mukananne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymällä se selviää. Yleensä pyykkikone ei kuulu varustukseen. Joten jos tuo rikkoutuu, ostatte uuden ja muuttaessanne viette mukananne.

Vierailija
4/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka asuu vuokralla?

Vierailija
5/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajan pitää järjestää pyykkimahdollisuus, jos ei ole pyykkitupaa. 

Vierailija
6/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis me asumme vuokralla, ja sopimuksessa luki että tässä asunnossa oleva pesukone on vuokralaisen vastuulla.

Täällä on tiskikone ja muutakin, ja ne ovat vuokranantajan vastuulla. Eli vain tuo pesukone on jotenkin erilainen.

7/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa varmaankin sitä että jos hajoaa niin vuokranantaja ei osta uutta tilalle.

Vierailija
8/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka asuu vuokralla?

Miljoonat ihmiset maalimassa. Oliko muita idiotismeja takataskussa?

Vierailija
9/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten ovat voineet laittaa tuollaisen pykälän tuohon soppariin? Jotenkin outo juttu, kun ei tosiaan ole mitään pyykkitupaa.

Vierailija
10/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei todellakaan pidä.

Vierailija
11/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kannata kysyä siltä vuokranantajalta. Kyllä mammat tietää ventovieraan ihmisen asiat paremmin kuin hän itse :D

Vierailija
12/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kannata kysyä siltä vuokranantajalta. Kyllä mammat tietää ventovieraan ihmisen asiat paremmin kuin hän itse :D

No mielummin kysyn asiasta täältä, jos tämä on vaikka ihan yleinen käytäntö. Sopparissa sanotaan että vuokranantaja ei vastaa pyykinpesukoneesta. Jos kysyn vuokranantajalta, hän vastaa varmaan että "en vastaa pyykinpesukoneesta" 

Vierailija
13/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mielummin kysyn asiasta täältä, jos tämä on vaikka ihan yleinen käytäntö. Sopparissa sanotaan että vuokranantaja ei vastaa pyykinpesukoneesta. Jos kysyn vuokranantajalta, hän vastaa varmaan että "en vastaa pyykinpesukoneesta" 

Mieluummin otat vastaan epämääräisiä vastauksia kuin oikeaa tietoa? Ok. 

Vierailija
14/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kysyi tätä välittäjältä sopimusta tehdessä. Jos huoneistossa oleva kone menee rikki vuokranantaja ei hanki uutta tilalle. Koneen saa hävittää ja omansa saa tietekin viedä pois.

Vierailija
15/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, eli näin se sitten on kun toinenkin vastasi samalla lailla. Voimme viedä ostamamme mukaamme. Seuraava ostaa sitten oman. 

Mietin silti vielä miksi tuollainen pykälä on tehty, kun talossa ei ole muutakaan pesumahdollisuutta ja täällä on kaikenlaisia muitakin kodinkoneita jotka vuokranantaja korvaisi. Miksi tuo pesukone on erilainen? Onko tämä joku yleinen käytäntö?

Vierailija
16/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitetaanko tällä välttää jotain pesukoneiden aiheuttamien vesivahinkojen korvaamista tai jotain?

Vierailija
17/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, eli näin se sitten on kun toinenkin vastasi samalla lailla. Voimme viedä ostamamme mukaamme. Seuraava ostaa sitten oman. 

Mietin silti vielä miksi tuollainen pykälä on tehty, kun talossa ei ole muutakaan pesumahdollisuutta ja täällä on kaikenlaisia muitakin kodinkoneita jotka vuokranantaja korvaisi. Miksi tuo pesukone on erilainen? Onko tämä joku yleinen käytäntö?

Voi lapsi pieni. Se, että kaksi mammaa sanoo av:lla jotain ei vielä tee asiasta totta. Täällähän voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Nyt otat puhelimen kauniiseen käteen ja selvität asian suoraan vuokranantajalta. Se on hänen asuntonsa ja hän tietää siihen liittyvät asiat. Me täällä voimme vain arvailla. 

Vierailija
18/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on astianpesukone, josta vuokranantaja vastaa. Jos se hajoaa, niin hän korjauttaa tai hankkii uuden.

Teillä on pyykinpesukone, jonka on joku edellinen vuokralainen asuntoon jättänyt. Vuokranantaja ei vastaa siitä. Jos se rikkoutuu, vuokranantaja ei ole kiinnostunut asiasta. Voitte käyttää sitä, jos se on ehjä tai vaikkapa pyytää vuokranantajaa viemään sen pois. 

Vierailija
19/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selkokieltähän tuo on "vuokralaisen vastuulla"=vuokralainen huolehtii asian haluamallaan tavalla. Ei ole vaikeaa. 

Vierailija
20/48 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani tapauksessa vuokranantaja oli itse ensin asunut asunnossa ja jätti vanhan koneensa asuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän