Vihaatko ketään? Jos, niin miksi?
En tarkoita nyt mitään, ettet pidä jostakusta tai tule jonkun kanssa toimeen, vaan VIHAA.
Miksi, mistä kaikki alkoi, miten asia eteni yms. ?
Kommentit (54)
Vihaan, siis todella vihaan, kaikkia niitä moraalittomia paskiaisia ja väärintekijöitä, joita olen elämäni aikana kohdannut ja jotka ovat yrittäneet vaikeuttaa elämääni.(siinä juurikaan onnistumatta)
Lisäksi vihaan pappeja, niin kollektiivina kuin yksilötasolla.
Kollektiivisesti vihaan myös kaikkia koulukiusaajia, vaikka en itse ole uhriksi joutunutkaan ja toivon, että
heidän uhrinsa saisivat joskus kostonsa.
Vihani omaa etuaan ajavia maanpettureita kohtaan on mustaakin mustempaa.
Eli vihaan siis varsin paljon.
Viha on hyvästä, sen voimalla voi saavuttaa ansaitun koston.
Mitä julmempana, sen parempi.
Vihaan erästä joka aiheutti omalla typeryydellään mulle elinikäisen vamman.
En käytä energioitani vihaamiseen. On silti muutamia ihmisiä, joiden vastoinkäymiset nostattavat automaattisesti hymyn huulille.
Vierailija kirjoitti:
Eksäni nyksää. Välillä mietin että tekisin hänelle jotain ikävää kiusaa joka hankaloittaisi elämäänsä. Olen katkera ämmä, myönnän.
Hyi helv.. Sun kaltaisten pelottavien ihmisten takia moni ei uskalla seurustelua vaikka molemminpuolisia syviä tunteita on. Olen vieläkin ahdistunut, vaikka hullun naisen vainoamisesta on jo vuosia
En vihaa, koska siitä ei olisi mitään hyötyä vaan päinvastoin. Se kuluttaisi minua itseäni ja sairastuttaisi sydämeni. Lääketiedekin on jo löytänyt yhteyden vihantunteisiin ja sydänsairauksiin.
Vihaaminen ei koskaan kannata, mutta joskus sitä voi olla vaikea välttää. Kaikista eniten pahaa vihaaminen tekee ihmiselle itselleen. Vihan kohteet harvoin edes tietävät heihin kohdistetusta vihasta ja jos tietävätkin, eivät yleensä siitä kovasti välitä. Mutta vihaajan oma elimistö kärsii niin henkisesti kuin fyysisesti pitkäaikaisesta ja voimakkaasta vihan tunteesta.
En tarkoita, ettei koskaan saisi olla vihainen tai että kaikki pitäisi antaa anteeksi. Mutta mitä paremmin vihansa pystyy käsittelemään tai sitä lieventämään, sen helpompaa on ihmisen oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
En käytä energioitani vihaamiseen. On silti muutamia ihmisiä, joiden vastoinkäymiset nostattavat automaattisesti hymyn huulille.
Erittäin hyvin kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksäni nyksää. Välillä mietin että tekisin hänelle jotain ikävää kiusaa joka hankaloittaisi elämäänsä. Olen katkera ämmä, myönnän.
Hyi helv.. Sun kaltaisten pelottavien ihmisten takia moni ei uskalla seurustelua vaikka molemminpuolisia syviä tunteita on. Olen vieläkin ahdistunut, vaikka hullun naisen vainoamisesta on jo vuosia
Ota joku käyttämätön jolla ei ole eksiä, sillä siitä päästään.
Sitä paitsi tämä muija mistä puhuin ei todellakaan tiedä ja tuskin arvaisi että häntä kohtaa on jollain tällaisia vihan tunteita. Tuskin saa tietääkkään. Mistään vainoamisesta ei kyse vaan ihan yksittäisestä ilkeilystä jonka tekijää ei saa koskaan tietää. Sellaista mietin pahimpina hetkinä.
Ei ole hyvin kirjoitettu. Ei vihaaminen ole mikään oma valinta. Viha syntyy automaattisesti tai ei. On ihmisiä joille ei ole luontaista vihata ketään. Jokainen tuntee sitten lähimmäisiä jotka suuttuvat ja vihaavat. Kyse on syynnynnäisistä ominaisuuksista. Totta kai vihaaminen vaatii alkaakseen myös syyn.
Kiusaajiani halveksin, mutten vihaa. Toivon, että saavat joskus samalla mitalla takaisin halveksuntaa, nöyryyttämistä ja häpäisemistä. Koska ansaitsevat alhaisina öykkäreinä sen toisin kuin minä. Se saisi hymyn huulille.
En vihaa, mutta exäni inhottaa. En ikinä halua olla missään tekemisissä. Kolme yhteistä lasta meillä on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat häntä? Miten edes tunnet hänet? Ootko joku säälittävä stalkkeri?
Luulis että vihaat enemmin sitä enää tai itseäsi kun tehän suhteenne yhdessä sössitte.
En. Viha ei rakenna mitään, mutta näivettää sielun.
Alakerran naapuriani joka tekee elämästäni hlvettiä. On elämämtapatyötön ja alkoholisti joka on _AINA_ kotona eikä huomautuksista huolimatta lopeta kolistelua, oven paiskaamista kiinni (vuorokauden ajasta riippumatta), sisällä/parvekkeella kannabiksen polttamista (hajut tulevat asuntooni kun pössyttelee sisällä) ja parvekkeella elokuvien katselemista ÄÄNET TÄYSILLÄ jokaikinen kesäpäivä kun aurinko paistaa. Ihan oikeasti vihaan häntä!
Vihaan yhtä entistä. Olin miehenä liian kiltti ja annoin kaiken suhteessa. Kyseessä oli kuitenkin jonku perus nainen joka ei arvostanut ja sähläsi seläntakana. Lopulta sosiaalisessa mediassa viestitteli työkavereilleni ja teki kunnon draama show. En ole päässyt tämän tyhmyyden yli. Ja toleranssi uusien suhteiden kanssa on lähellä nollaa. Onko se viisua että oppii vai että tuomitsee uuden ihmisen kokemuksen perusteella.
Joskus nuoruusvuosina vihasin exääni (vaikka oikeasti kaipasinkin häntä).
Hän otti petti jätti otti petti jätti ja sitten vielä olisi halunnut kansani naimisiin mutta meni jonkun rotan näköisen äm...än kanssa naimisiin jota ei ollut edes kosinut.
Menneessä elämässä en ole vihannut ketään. Olit sitten mitä mieltä tahansa niiden sulle tärkeiden kusikirjoitusten perusteella. Olisit jättänyt lukematta. Sussa on vika itsessä jos haluat lukea muiden oksennuksia.
Psykiatriina kirjoitti:
Vihaaminen ei koskaan kannata, mutta joskus sitä voi olla vaikea välttää. Kaikista eniten pahaa vihaaminen tekee ihmiselle itselleen. Vihan kohteet harvoin edes tietävät heihin kohdistetusta vihasta ja jos tietävätkin, eivät yleensä siitä kovasti välitä. Mutta vihaajan oma elimistö kärsii niin henkisesti kuin fyysisesti pitkäaikaisesta ja voimakkaasta vihan tunteesta.
En tarkoita, ettei koskaan saisi olla vihainen tai että kaikki pitäisi antaa anteeksi. Mutta mitä paremmin vihansa pystyy käsittelemään tai sitä lieventämään, sen helpompaa on ihmisen oma elämä.
Niin, se ois ihanaa kun oiski noin täydellinen.
Niks naks, pari joogaliikettä, namaste ja siten kaikille on annettu anteeksi.
Ilkeää ja varsin narsis....sta esihenkilöäni voisin sanoa vihaavani. Sairas persoona.
Itse olisin ajatellut, ettei tuo urpo ole tajunnut Webastoa hommata.