Ei v... mitä porukkaa tuo mainitsematta jäävä kuljetusyritys palkkaa
Täällä päin valitettavasti oppii tunnistamaan postinjakajat, koska samat tyypit pyörivät täällä AINA. Joten sitten, kun yhtäkkiä onkin uusi tyyppi hommissa, niin huomaa kyllä senkin.
Soitin takaisin numeroon, josta minulle oli soitettu. Tiesin kyllä, että numero on kuljetusfirman, mutta silti jäädyin ihan täysin, kun tyyppi vastaa jotain tyyliin "niin?"
En nyt voi tähän kertoa suoraan kaikkea puhelussa sanottua, en sentään halua tyypin tunnistavan itseään tai minua, mutta kyllä mietin että mitä v... Vaikka jännittäisi, niin voisi opetella edes sanomaan firman nimen vastatessaan puhelimeen.
Nolompaahan se on postinjakajalle, joka vastaa tuolla tavalla puhelimeen, mutta kyllä minuakin hävettää siinä alkaa sönkkäämään, että eh... niin siis... Öh...
Kommentit (4)
Jos on ollut surkea perehdytys, mikä nyt tuppaa huono palkkaisissa töissä olemaan niin sen mukasta on sitten palvelukin.
Sinutkin kyllä tunnistaa, kun on taas niin vaikeaa kaikki.
Monella kuljetusfirma ei anna jakajalle työpuhelinta. Eli jos jakaja antaa numeron, niin se on hänen oma yksityinen numero. Siksi siihen vastataan kuin tuntemattomalle numerolle. Jos kuljettaja on antanut numeronsa, se on ylimääräistä palvelua. No ehkä joillakin jakelijoilla on työpuhelin. Useilla isoilla kansainvälisillä firmoilla ei ole.
Eräässä toisessa yrityksessä (ei kuljetusala) asiakaspalvelijat vastaavat puhelimeen tyylillä, jolla yleensä soittaja esittelee itsensä. Olen muutaman kerran joutunut sinne soittamaan ja tottunut jo, mutta kyllä ekat kerrat hämmennyin siitä vastaustavasta.
Ap